ik maak op mijn werk veel gebruik van rvs pijp in diverse maten en heb dus regelmatig wat afvalstukken over!
het gaat om lengtes van 40cm tot 1.50m
dit zijn de kleine maten
van de grote 2 en 3 duimers heb ik zelfs lengtes van 2m
deze zijn ook dunwandig
ideaal om dus een mooie veerpootbrug van te lassen en met de grote maten zat ik te denken om een uitlaat systeem te maken.
is perfeckte pijp hiervoor!!
op de zaak heb ik een buigijzer tot 3 duims een mig/tig lasaparaat
en alle benodigheden ! en dus iets van een ton aan rvs pijp
1 probleem... ik heb dus weinig tot geen ervaring met lassen
en zeker geen rvs.
pisbaken staal aan elkaar koeken lukt me nog wel vrij aardig maar daar heb je alles mee gehad.
ben electro monteurtje dus tja
dus ik vroeg me zo af ..
er zijn hier vast wel wat mensjes die dolgraag van die pijp willen/zoeken
aangezien het normaal stervendsduur is dat rvs
dus als die desbetreffende mensjes toevallig ook mooi kunnen lassen voor mij heb ik als ruil zogezegd wel wat mtr's van die pijp
ken het zelfs al voorbuigen in elke gewenste vorm.
of je doet het zelf op mijn werk
het buigen gaat mij al aardig af aangezien ik dat al een jaartje of 5 doe ondertussen.
nou ik hoor ut wel.
groetjes.
Leuke ruil? betreffende rvs
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
master-arnie wrote:Joris wrote:Is het roestvrij of roestvast?
Een veerpoot brug zou ik niet maken van dunwandige rvs!
Roestvrij of roestvast? Roestvrij bestaat niet...
Klopt maar met bijvoorbeeld roestvast staal worden nog wel eens bepaalde legeringen toegevoegd.
Maar goed het blijft staal dus het roest!
Maar je hebt wel gelijk hoor Arne! roestvrij mag eigenlijk niet
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Ik weet ook niet precies hoe dat zit, maar wat ik wel kan vertellen is dat we het voor mijn werk als geleidebuis gebruiken om een pomp te laten zakken.
de 2 duimers zijn vaak het leidingwerk .
deze putten waar die pomp in gaat, staan standaard vol met water en
wisselt van niveau.
dat betekend dat er dus ook regelmatig lucht bij komt .
soms trek ik een put open van 20 jaar oud alles verrot behaleve het rvs leidingwerk en geleidebuis.
en ik kan het weten want het is me werk!!
op zekers dat het je auto overleefd en ik durf 100% procent
te garanderen dat er niet eens aanslag op komt!!
(doen we op de zaak ook)
wij geven op onze rvs pomp instalaties levenslange garantie.
dus dat zegt toch wel genoeg.
het is dan ook onbetaalbaar spul en er valt echt niet zomaar aan te komen dus
de 2 duimers zijn vaak het leidingwerk .
deze putten waar die pomp in gaat, staan standaard vol met water en
wisselt van niveau.
dat betekend dat er dus ook regelmatig lucht bij komt .
soms trek ik een put open van 20 jaar oud alles verrot behaleve het rvs leidingwerk en geleidebuis.
en ik kan het weten want het is me werk!!
op zekers dat het je auto overleefd en ik durf 100% procent
te garanderen dat er niet eens aanslag op komt!!
(doen we op de zaak ook)
wij geven op onze rvs pomp instalaties levenslange garantie.
dus dat zegt toch wel genoeg.
het is dan ook onbetaalbaar spul en er valt echt niet zomaar aan te komen dus