auto komt niet weg en remdruk te hoog of te laag???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
auto komt niet weg en remdruk te hoog of te laag???
Mijn auto geeft weer eens problemen. Als ik hem start staat het rempedaal hoog en remt hij iets te goed, naarmate de auto warm loopt zakt het rempedaal en gaat minder goed remmen.
Verder als de auto net gestart is en je zet hem in zijn 1 en je laat de koppeling komen dan slaat hij af. Al geef je plankgas. Hij stond in een kuiltje met de voorwielen en hij kwam er niet eens uit om de weg op te gaan. Heel miniscuul hellinkje. Plankgas en nog slaat de motor af. Hij lijkt op dat punt geen vermogen te hebben. Verder begon hij vanmorgen met een toerental dat alle automatiche chokes te boven ging.
Wat is dit nu weer???
Verder als de auto net gestart is en je zet hem in zijn 1 en je laat de koppeling komen dan slaat hij af. Al geef je plankgas. Hij stond in een kuiltje met de voorwielen en hij kwam er niet eens uit om de weg op te gaan. Heel miniscuul hellinkje. Plankgas en nog slaat de motor af. Hij lijkt op dat punt geen vermogen te hebben. Verder begon hij vanmorgen met een toerental dat alle automatiche chokes te boven ging.
Wat is dit nu weer???
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Master Spammer
mmm het zit inderdaad niet mee met je AX, weer iets om op de lijst te zetten, mocht het de hoofd remcylinder zijn, dan is dr zo een andere voor te halen, misschien dat ik dr zelfs nog wel 1 heb, maar dat weet ik niet zeker.
Denk dat het verstandigste is om eerst dat ding de 25e hier eens onder handen te nemen, de hele boel schoon te maken en te vervangen wat er te vervangen is.
Denk dat het verstandigste is om eerst dat ding de 25e hier eens onder handen te nemen, de hele boel schoon te maken en te vervangen wat er te vervangen is.
-
- AX Master Spammer
first wrote:Ja maar als dit niet verholpen is na vervanging van dingen .... wat dan?? Hij komt nu niet eens fatsoenlijk weg.
het is niks motorisch met dat autootje, daar loopt ie te mooi voor, het lijkt mij gewoon iets electronisch. Hij reageert wel op het gas, dus das ook wel goed, maar waarom ie dan niet wegkomt is wel vreemd. Als ie niet genoeg brandstof zou krijgen zou ie toch echt niet zo hoog in de toeren moeten komen. Eenmaal op toeren zou ie totaal geen probleem mogen hebben om de auto weg te laten komen.
Enige wat ik kan bedenken is dat het mogelijk met de remmerij te maken heeft, als die vast staat dan kom je heel lastig weg.
Dat brengt me bij iets anders. Gister morgen toen ik weg wilde moest ik eerst achteruit rijden. Dat deed hij met problemen. Zijn rechter achterkant ging iedere keer omhoog alsof de handrem er nog op stond. Alleen ging hij alleen aan zijn rechter kant omhoog en dan achter. Tegelijkertijd reed hij ook heel langzaam wel achteruit. Hij had een paar dagen stil gestaan. Ik dacht dat er mss ijs tussen heeft gezeten. Maar hij heeft dat ook niet weer vertoont. Maar als de remmen aanlopen of iets dergelijks...hoe kan het dan dat als de motor warm dat hij wel weer goed wegkomt. Het is alleen als hij net gestart is.
Zijn je handremkabels niet bevroren (geweest)?
Dat zou verklaren waarom je geen probleem hebt bij warme motor, dan zijn ze door de uitlaatpijp opgewarmd.
Misschien een heel stom idee van me, maar de ANWB kwam er ooit eens mee in het nieuws en sindsdien zet ik 'm alleen op de handrem als het niet vriest. Nouja, met vorst in maart valt natuurlijk geen rekening te houden
Dat zou verklaren waarom je geen probleem hebt bij warme motor, dan zijn ze door de uitlaatpijp opgewarmd.
Misschien een heel stom idee van me, maar de ANWB kwam er ooit eens mee in het nieuws en sindsdien zet ik 'm alleen op de handrem als het niet vriest. Nouja, met vorst in maart valt natuurlijk geen rekening te houden
Kijk uit, een Cactussssss
Hij kwam vanmiddag weer niet uit een kuiltje op een parkeerplaats. Tweede keer vandaag dat er niet uit kwam, zonder afslaande mtor. Overigens kun je het rempedaal ook tig keer achter elkaar intrappen zonder dat hij op den duur niet meer in te trappen valt. Bij voorgaande auto's, behalve 205, kon ik het pedaal na een paar keer achter elkaar niet meer intrappen. Deze kun je blijven intrappen zonder blokkade. mss dat dat er ook mee te maken heeft.
Rempedaal zakt als de motor warm wordt. Net remde hij vrij moeilijk en moest ik het pedaal met kracht intrappen. Pedaal stond toen weer hoog. Als hij laag staat remt hij lekker en hoef je hem niet met kracht in te trappen.
Kwik fit heeft in jan gezegd dat de achterremmen problemen zouden gaan geven. Blijkbaar krijgen ze mss nog gelijk ook.
Kwik fit heeft in jan gezegd dat de achterremmen problemen zouden gaan geven. Blijkbaar krijgen ze mss nog gelijk ook.
Zet m es weg in de versnelling en niet op de handrem, kijken of ie de volgende dag als je m achteruit wil rijden ook nog omhoog duwt aan de achterkant. Het probleem wat je beschrijft lijkt idd op een vastzittende achterrem. Je hebt kans dat de kabel van de zijde die vastzit inderdaad vastgeroest zit ofzo
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"