Ik heb een AX 11 TRE versie van 1990
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb een AX 11 TRE versie van 1990
Ik heb een AX 11 TGE versie van 1990 (4 vitesse), ik zou graag low-cost iets aan (tunen) aan dit ding.
Zou graag hebben dat hij iets meer koppel ( gemakkelijker zou schakelen) en optrekken.
Ik had al gedacht aan zo een open luchtfilter maar aangaande ik een volledige noob ben in dit vlak weet ik niet of dit verstandig is voor mij.
Zou graag hebben dat hij iets meer koppel ( gemakkelijker zou schakelen) en optrekken.
Ik had al gedacht aan zo een open luchtfilter maar aangaande ik een volledige noob ben in dit vlak weet ik niet of dit verstandig is voor mij.
Last edited by sharkoon on MonMar13, 2006 1:48:44 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Wat is het probleem dan met het optrekken en het schakelen
Als je een 1.1 hebt met 4-bak dan denk ik dat je aardig ver zou moeten
kunnen doortrekken in de versnellingen.
Die 1.1 injectie-motoren zijn echt best snel hoor. Als dit niet zo is dan is het
blok gewoon "lui" en zou je er gewoon regelmatig wat "harder" mee op moeten trekken.
Over "simpele" tuning: een open luchtfilter doet voor je gevoel al heel wat.
Je hoort namelijk dat sportieve geluid alleen als je (veel) gas geeft.
Verder zou je kunnen kijken naar andere velgjes maar dat loopt vaak
al snel in de kosten. Een wta goedkoper alternatief is bijvoorbeeld een
spoiler op het achterraam en een GT-bumper. Deze bumper is te herkennen
aan de mistlampen die er in zitten. Deze bumper loopt recht naar beneden
in plaats van de standaard bumper, die al snel schuin naar binnen afloopt.
Wanneer je dan toch bezig bent met een andere bumper en een achterspoiler
dan is het zeker het overegen waard om een setjes sideskirts op de kop te tikken.
Ik hoop dat ik je hiermee voldoende idee?n heb gegeven. Als iemand
mijn verhaal wil aanvullen graag
Als je een 1.1 hebt met 4-bak dan denk ik dat je aardig ver zou moeten
kunnen doortrekken in de versnellingen.
Die 1.1 injectie-motoren zijn echt best snel hoor. Als dit niet zo is dan is het
blok gewoon "lui" en zou je er gewoon regelmatig wat "harder" mee op moeten trekken.
Over "simpele" tuning: een open luchtfilter doet voor je gevoel al heel wat.
Je hoort namelijk dat sportieve geluid alleen als je (veel) gas geeft.
Verder zou je kunnen kijken naar andere velgjes maar dat loopt vaak
al snel in de kosten. Een wta goedkoper alternatief is bijvoorbeeld een
spoiler op het achterraam en een GT-bumper. Deze bumper is te herkennen
aan de mistlampen die er in zitten. Deze bumper loopt recht naar beneden
in plaats van de standaard bumper, die al snel schuin naar binnen afloopt.
Wanneer je dan toch bezig bent met een andere bumper en een achterspoiler
dan is het zeker het overegen waard om een setjes sideskirts op de kop te tikken.
Ik hoop dat ik je hiermee voldoende idee?n heb gegeven. Als iemand
mijn verhaal wil aanvullen graag
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Kijk eens in de FAQ voor een hoop goedkope optische en technische tuning-ideeen.
Heb je injectie of een carburateur? Als je (Bosch-)injectie hebt, kijk dan eens naar de howto voor het inbouwen van een 1.4-injectiesysteem.
Als je een uitlaat met katalysator hebt, overweeg dan eens een katalysatorloze (=katloze) pijp.
Heb je injectie of een carburateur? Als je (Bosch-)injectie hebt, kijk dan eens naar de howto voor het inbouwen van een 1.4-injectiesysteem.
Als je een uitlaat met katalysator hebt, overweeg dan eens een katalysatorloze (=katloze) pijp.
Kijk uit, een Cactussssss
Ik heb carbu geen injectie
pcrodent wrote:Kijk eens in de FAQ voor een hoop goedkope optische en technische tuning-ideeen.
Heb je injectie of een carburateur? Als je (Bosch-)injectie hebt, kijk dan eens naar de howto voor het inbouwen van een 1.4-injectiesysteem.
Als je een uitlaat met katalysator hebt, overweeg dan eens een katalysatorloze (=katloze) pijp.
Ik heb carbu geen injectie
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
In dat geval heb jij ook geen 1.1 TGE want dat is een injectie-uitvoering.
Dan heb jij waarschijnlijk (in het meest luxe geval) een 1.1 TRE.
Dit kun je vinden in je autopapieren.
Dan heb jij waarschijnlijk (in het meest luxe geval) een 1.1 TRE.
Dit kun je vinden in je autopapieren.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Citro?nAXDriver wrote:In dat geval heb jij ook geen 1.1 TGE want dat is een injectie-uitvoering.
Dan heb jij waarschijnlijk (in het meest luxe geval) een 1.1 TRE.
Dit kun je vinden in je autopapieren.
Vermoedelijk een Belg!
Enneh... van die dingen die jij noemt gaat een auto niet sneller Martin!
En als je al geen openluchtfilter durft te monteren denk ik dat tuning niets voor je is. Dat stelt namelijk bijzonder weinig voor! (zie sticky topic over openluchtfilters)
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Rob GT wrote:Vermoedelijk een Belg!
Enneh... van die dingen die jij noemt gaat een auto niet sneller Martin!
Neej maar het ging mij erom om wat algemeens te vertellen waar hij ook aan zou kunnen denken...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
het is een TRE 11
Rob GT wrote:Citro?nAXDriver wrote:In dat geval heb jij ook geen 1.1 TGE want dat is een injectie-uitvoering.
Dan heb jij waarschijnlijk (in het meest luxe geval) een 1.1 TRE.
Dit kun je vinden in je autopapieren.
Vermoedelijk een Belg!
Enneh... van die dingen die jij noemt gaat een auto niet sneller Martin!
En als je al geen openluchtfilter durft te monteren denk ik dat tuning niets voor je is. Dat stelt namelijk bijzonder weinig voor! (zie sticky topic over openluchtfilters)
Ik ben nog eens gaan nakijken en ik heb een TRE 11 ( is dat goed of niet goed )