Blokkeren met handrem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Blokkeren met handrem
Nu vraag ik het me toch echt af...
Het lukt mijn gewoon niet. Blokkeren met de handrem. Als ik 30 rij en ik trek de handrem hard aan. Voel je de auto achter zakken. En wat afremmen. Maar niet blokkeren.
En uit ervaring kan ik zeggen als je nog harder trekt... Je de buitenkabel van je handrem sloopt. Oftewel die wordt geplet en dan heb je speling op je kabel en kun je ze vervangen.
Lukt iemand het hier om meteen zijn achterwielen te blokkeren?
En hoe kan dat dan dat het bij mij niet kan.
Alles is vervangen. Complete achterremmen en kabels.
Of zou er verschil zitten tussen originele handremkabels en imitatie kabels.
Het lukt mijn gewoon niet. Blokkeren met de handrem. Als ik 30 rij en ik trek de handrem hard aan. Voel je de auto achter zakken. En wat afremmen. Maar niet blokkeren.
En uit ervaring kan ik zeggen als je nog harder trekt... Je de buitenkabel van je handrem sloopt. Oftewel die wordt geplet en dan heb je speling op je kabel en kun je ze vervangen.
Lukt iemand het hier om meteen zijn achterwielen te blokkeren?
En hoe kan dat dan dat het bij mij niet kan.
Alles is vervangen. Complete achterremmen en kabels.
Of zou er verschil zitten tussen originele handremkabels en imitatie kabels.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
het kan wel degelijk. met trommelremmen zelf beter dan met schijven achter. heb er nooit problemen mee. zaak is wel dat je het gewicht van de auto naar voren verplaatst door aan te remmen of de auto op een andere mannier uit balans te brengen. nat wegdek gaat het zelfs zonder handrem.Dan rond je een hairpin simpel door sturen en remmen op het juiste moment. Gewoon een kwestie van sturen en de auto uit balans halen snelheid is daarnaast ook wel wat laag. de auto zal snel zijn grip terugvinden met 30km/h. enne eerst sturen en dan een goeden ruk eraan geven dus niet rukken en dan sturen.
ga eens oefenen op een natte parkeerplaats.
tip! zorg dat je een fly-off handrem hebt. wat je ook doet als de auto aan het oversturen is he je 2 handen nodig voor het sturen en dan vergeet je dat je handrem geblokkeerd staat.
ga eens oefenen op een natte parkeerplaats.
tip! zorg dat je een fly-off handrem hebt. wat je ook doet als de auto aan het oversturen is he je 2 handen nodig voor het sturen en dan vergeet je dat je handrem geblokkeerd staat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ja ok dat is om een rondje te draaien. met sneeuw lukt dat nu wel.
Ik bedoel gewoon rechtuit rijden met 50. En dan vol aan je handrem trekken. Dan slipt ie dus gewoon niet.
Meerdere auto's geprobeerd die ook niet slippen. (Seat Ibiza 2004, Ford Escort 1993).
Ik bedoel gewoon rechtuit rijden met 50. En dan vol aan je handrem trekken. Dan slipt ie dus gewoon niet.
Meerdere auto's geprobeerd die ook niet slippen. (Seat Ibiza 2004, Ford Escort 1993).
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Ik heb het wel eens gedaan met mijn vorige AX. Die blokkeerde gewoon. Ook als je rechtdoor reed.
Heeft natuurlijk ook te maken met wat voor banden eronder zitten. Heb er nu splinternieuwe Goodyear UltraGrip 7 winterbanden onder...
En dan zullen toch de handremkabels wel het verschil maken. Misschien dat originele kabels sterker zijn. Dat de buitenkabel niet op elkaar geplet kan worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
hij hoort gewoon te blokeren hoor. anders genereerd hij namelijk ook niet genoeg remkracht voor de APK. Maar die van mij kon ik gewoon op de handrem zetten en dan flinke burnouts draaien. Dan sleepte hij de achterwielen wel mee maar ze draaiden niet. Mijn wielen blokkeerde altijd als ik dat wilde. Straks heb ik schijven achter en dan moet nog maar blijken of de boel blokkeerd en anders hoppakee hydraulische handrem erin :D
naja.
laterss
naja.
laterss
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:tip! zorg dat je een fly-off handrem hebt. wat je ook doet als de auto aan het oversturen is he je 2 handen nodig voor het sturen en dan vergeet je dat je handrem geblokkeerd staat.
Ik heb die term weleens vaker horen voorbijkomen, maar wat is een fly-off handrem precies?
Kijk uit, een Cactussssss
dat is toch eentje die geen blokkerknop heeft dus die weer terugschiet als je er niet meer aantrekt. Je kunt deze dus niet vastzetten en is speciaal voor het slippen. of heb ik het nu fout :angel9:
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Tommmm wrote:dat is toch eentje die geen blokkerknop heeft dus die weer terugschiet als je er niet meer aantrekt. Je kunt deze dus niet vastzetten en is speciaal voor het slippen. of heb ik het nu fout :angel9:
als je hem goed bouwd werkt hij net andersom. knop indrukken is blokkeren. maar id het is een handrem die automatisch terug valt als je hem loslaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ah dat was het. Zo'n AX-handrem is misschien ook nog wel om te bouwen tot zoiets dan... Had er toevallig vandaag ??n in m'n handen. Maargoed dan moet je wel handig zijn. En een fly-off handrem willen. En geen van beide is op mij van toepassing.
Wel bedankt voor het antwoord allebei!!
Wel bedankt voor het antwoord allebei!!
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Maar hoe gaat zoiets met APK.
Dus een Fly-off handrem en die splitpen zoals hierboven omschreven. mag dat?
handrem moet functioneren. maakt niet uit hoe hij blokkeerd als hij maar geblokkeerd kan worden. splitpen kan pijnlijk zijn. was mijn eerste versie. tegenwoordig bouw ik ze om. dan ook geen APK moeilijkheden
is relatief simpel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ben tot nu toe al 3x door de APK gekomen met een amper werkende handrem. Volgens mij zetten ze gewoon de handrem erop en gaan ze tegen de auto duwen.
Blijft ie dan op zijn plek is het goed.
Blijft ie dan op zijn plek is het goed.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
in mijn rode ax zit ook een 'fly-off'
maar dan wat hardnekkiger.. ik heb gewoon het palletje dat m blokkeert uigeboort
werkt super goed.. half aantikken blokkeert hij al wel, natuurlijk ook geen gewicht achterin, dat scheelt ook
maar draaien op iets meer dan 1 baan lukt zonder moeite op nat en met wat meer moeite op droog!
maar dan wat hardnekkiger.. ik heb gewoon het palletje dat m blokkeert uigeboort
werkt super goed.. half aantikken blokkeert hij al wel, natuurlijk ook geen gewicht achterin, dat scheelt ook
maar draaien op iets meer dan 1 baan lukt zonder moeite op nat en met wat meer moeite op droog!
Tja, ons Brockje heeft dus vers gereviseerde achterremmen
En kon ik het niet laten om'm met de handrem in te parkeren bij de Edah...
Maar geen probleem, gewoon blokkeren hoor.
Volgens mij moet in principe elke auto dat gewoon doen.
Enige nadeel is die mevrouw naast je die ogenblikkelijk begint over een vermeende mid-life-crisis of je anderszins beschuldigt van infantiel gedrag, al lachend dat wel
En kon ik het niet laten om'm met de handrem in te parkeren bij de Edah...
Maar geen probleem, gewoon blokkeren hoor.
Volgens mij moet in principe elke auto dat gewoon doen.
Enige nadeel is die mevrouw naast je die ogenblikkelijk begint over een vermeende mid-life-crisis of je anderszins beschuldigt van infantiel gedrag, al lachend dat wel
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nou dan sta ik toch echt voor een raadsel hoor.
Zijn er nou echt geen mensen waarbij die gewoon NIET blokeert?
Ik zal wel gewoon gare handremkabels gekocht hebben. Ze kosten ook maar 15 euro per stuk.
Zit gewoon teveel rek in dat omhulsel van die kabel.
En aan de handrem gaan hangen dat laat ik inmiddels wel uit mijn hoofd.
Gezien het feit dat ik vorige keer met een ruk 2 kabels gesloopt had en het stelmechanisme in de trommel afbrak.
Ik koop geen imitatie onderdelen meer.
Zijn er nou echt geen mensen waarbij die gewoon NIET blokeert?
Ik zal wel gewoon gare handremkabels gekocht hebben. Ze kosten ook maar 15 euro per stuk.
Zit gewoon teveel rek in dat omhulsel van die kabel.
En aan de handrem gaan hangen dat laat ik inmiddels wel uit mijn hoofd.
Gezien het feit dat ik vorige keer met een ruk 2 kabels gesloopt had en het stelmechanisme in de trommel afbrak.
Ik koop geen imitatie onderdelen meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Bij mijn grijze GT ook geen blokkerende wielen, onder het rijden merk je het nauwelijks. Van een APK-keurmeester heb ik eens gehoord dat je het wiel niet met de hand moet kunnen draaien als de handrem erop staat, endat dat voldoende zou zijn.... m'n blauwe daarintegen remt als een idioot met de handrem