autootje gesleuteld
Moderators: denny, vtspower, webmasters
autootje gesleuteld
Zaterdag heeft een kennis aan mijn autootje gesleuteld. De d-riem is waarschijnlijk pas vervangen, hij loopt egaal en netjes. De partner van de kennis is automonteur, maar door beperking daar niets meer in doen. Zij heeft ook gekeken en zegt dat dae riem er voorlopig niet af hoeft. Er is een speling van 2 cm geconstateerd op de gaskabel en weggewerkt. De auto reageert nu veel directer op het gaspedaal. Ook is de ecu gereset. Dat laat zich merken doordat de motor regelmatiger loopt en hij toerenaantal laat dalen als de autochoke eraf is. Voorheen was dat niet het geval en bleef hij hoog lopen. Wel is aan het licht gekomen dat de v-snaar een scheurtje vertoont. Dus die moet vervangen worden. Hopelijk laat een en ander zich ook in het verbruik zien. Toen ik de auto kocht 1:15 toen naar 1:14, na de benzineslangen 1:16 en nu weer 1:14. Is het oke dat het verbruik zo schommelt?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Verbruik ligt aan veel meer dingen.
Rijgedrag. Lange afstanden... File... Tegenwind... Je tankt niet altijd even nauwkeurig. Oftewel dat dat schommelt klopt.
Zit bij mij altijd tussen de 1:12.5 en 1:14.
Rijgedrag. Lange afstanden... File... Tegenwind... Je tankt niet altijd even nauwkeurig. Oftewel dat dat schommelt klopt.
Zit bij mij altijd tussen de 1:12.5 en 1:14.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
ok euhm serieus, icebyte had die gaskabel niet gezien?
ik dacht dat die wel recht gezet was.. misschien was dat het inhouden wel, dattie dus ff klem zat en je dus het gas niet in kon trappen.. verklaart ook het gevoel!
maar volgens mij en dat weet ik echt wel zeker, is dit een paar keer aangehaald als tip maar gelukkig is het nu opgelost!
ik dacht dat die wel recht gezet was.. misschien was dat het inhouden wel, dattie dus ff klem zat en je dus het gas niet in kon trappen.. verklaart ook het gevoel!
maar volgens mij en dat weet ik echt wel zeker, is dit een paar keer aangehaald als tip maar gelukkig is het nu opgelost!