Merijn aka The Swarm (AX 1.4 GT Chic '91)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Merijn aka The Swarm (AX 1.4 GT Chic '91)
Hoi Hoi
Ik ben dus Merijn! jeeeee!
Ik ben een trotse bezitter van een leuk axje en een snelle jap
Ik heb helaas mijn mooie coltje turbo moeten schorsen en heb hem op stalling gezet
Hij was gewoon te duur en met een verbruik van gemideld 1 op 6
Bij de plaatselijke pomp kijken ze al niet raar meer als je 2x per dag komt tanken.
Dus heb ik maar een axje aangeschaft.
ik heb er al 2 gehad en vind het erg fijne autootjes en ze kosten een habbekrats.
de 2 vorige waren 1.1 tjes Dus heb ik nu een GT chic 1.4i
Ik verbaaste me hoe rap het wagentje wel niet was (al ben ik er zo'n 100 pk op achteruit gegaan na de Turbo )
Maar och.. ik mag niet klagen.
Ben wel van plan om dr vanalles mee te doen.
1.6 je erin uit saxo. en dat soort grappen
Denk dat een te opgefokt 1.4tje ook hard gaat zuipen en zwaar onbetrouwbaar wordt.
heb je toch al meer basis vermogen met een rustig lopende 1600.
gewoon een 8 kleppertje. lekker veel koppel onderin want harder dan 140 is in nl al overbodig.
al die toeren nergens voor nodig.
mn turbo had zijn maximale pktjes al zitten bij de 3000 toeren..
al draaide je er makkelijk 7000.
turbo schopte al in bij 2000 en dan was het ene bonk koppel naar de max snelheid.
lijkt me trouwends wel leuk project..turbootje in AX
vast al eens gedaan door een een of andere wezenloos
maar goed..
Ben best wel AX fan en dacht kom laat ik naast mijn mitsu praktijken ook eens effe op dit leuke en vooral uitgebreid forum gaan chille
het verbaaste me wat je allemaal kan met zo'n axje.
Moet je eens vergelijken met een 17 jaar oude mitsu turbo waar er maar 4 van zijn in nl.
kijk dan maakt zo'n axje het tunen al een stuk leuker en betaalbaarder vooral. ik lag me rot.
blokjes kosten zowat nada dus is het best leuk om eens te kijken wat er uit te halen valt. gaat et kaduuk!?
no problemo je hangt er volgends mij vrij simpel een ander blokkie in.
heb al eens eerder een engine swap gedaan.
ging om een 2 liter turbo uit een eclipse in een coltje (niet de mijne die is 1600 t ) is best lasig geweest.
maar ik heb die TU blokjes eens bekeken en het zit waarempel vrij simpel allemaal. en dat voor een stel fransoozen
afijn ik heb helaas nog geen fotoos online staan want ik ben nog bezig met mijn site, kost allemaal een hoop tijd en dat heb ik op het moment niet in overvloed
maar ik zal z.s.m. wat pic's plaatsen.
ik hoop hier wat ervaringen te kunnen delen en natuurlijk een hoop te kunnen leren over AXjes
groetjes merijn
Ik ben dus Merijn! jeeeee!
Ik ben een trotse bezitter van een leuk axje en een snelle jap
Ik heb helaas mijn mooie coltje turbo moeten schorsen en heb hem op stalling gezet
Hij was gewoon te duur en met een verbruik van gemideld 1 op 6
Bij de plaatselijke pomp kijken ze al niet raar meer als je 2x per dag komt tanken.
Dus heb ik maar een axje aangeschaft.
ik heb er al 2 gehad en vind het erg fijne autootjes en ze kosten een habbekrats.
de 2 vorige waren 1.1 tjes Dus heb ik nu een GT chic 1.4i
Ik verbaaste me hoe rap het wagentje wel niet was (al ben ik er zo'n 100 pk op achteruit gegaan na de Turbo )
Maar och.. ik mag niet klagen.
Ben wel van plan om dr vanalles mee te doen.
1.6 je erin uit saxo. en dat soort grappen
Denk dat een te opgefokt 1.4tje ook hard gaat zuipen en zwaar onbetrouwbaar wordt.
heb je toch al meer basis vermogen met een rustig lopende 1600.
gewoon een 8 kleppertje. lekker veel koppel onderin want harder dan 140 is in nl al overbodig.
al die toeren nergens voor nodig.
mn turbo had zijn maximale pktjes al zitten bij de 3000 toeren..
al draaide je er makkelijk 7000.
turbo schopte al in bij 2000 en dan was het ene bonk koppel naar de max snelheid.
lijkt me trouwends wel leuk project..turbootje in AX
vast al eens gedaan door een een of andere wezenloos
maar goed..
Ben best wel AX fan en dacht kom laat ik naast mijn mitsu praktijken ook eens effe op dit leuke en vooral uitgebreid forum gaan chille
het verbaaste me wat je allemaal kan met zo'n axje.
Moet je eens vergelijken met een 17 jaar oude mitsu turbo waar er maar 4 van zijn in nl.
kijk dan maakt zo'n axje het tunen al een stuk leuker en betaalbaarder vooral. ik lag me rot.
blokjes kosten zowat nada dus is het best leuk om eens te kijken wat er uit te halen valt. gaat et kaduuk!?
no problemo je hangt er volgends mij vrij simpel een ander blokkie in.
heb al eens eerder een engine swap gedaan.
ging om een 2 liter turbo uit een eclipse in een coltje (niet de mijne die is 1600 t ) is best lasig geweest.
maar ik heb die TU blokjes eens bekeken en het zit waarempel vrij simpel allemaal. en dat voor een stel fransoozen
afijn ik heb helaas nog geen fotoos online staan want ik ben nog bezig met mijn site, kost allemaal een hoop tijd en dat heb ik op het moment niet in overvloed
maar ik zal z.s.m. wat pic's plaatsen.
ik hoop hier wat ervaringen te kunnen delen en natuurlijk een hoop te kunnen leren over AXjes
groetjes merijn
Last edited by The Swarm on WedApr12, 2006 9:55:26 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Fototjes nieuwe aanwinst
Heb het voor elkaar hoor
hier wat pics van mijn axje en dan ook maar gelijk van de colt turbo
en hier het turbootje
Ik heb hier http://www.cardomain.com/ride/2282066
nog meer pics van het coltje.
hier wat pics van mijn axje en dan ook maar gelijk van de colt turbo
en hier het turbootje
Ik heb hier http://www.cardomain.com/ride/2282066
nog meer pics van het coltje.
Hey, welkom hier
De Chic ziet er echt goed uit!!
Over turbo projectjes is op het forum al een en ander geschreven en ondervonden, dus dat komt wel goed
De Chic ziet er echt goed uit!!
Over turbo projectjes is op het forum al een en ander geschreven en ondervonden, dus dat komt wel goed
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Van harte welkom bij de AXCLUB Merijn, zo'n Chic vind ik toch wel ??n van de mooiste types...
Heel veel plezier hier en mijn complimentjes voor je foto's
Heel veel plezier hier en mijn complimentjes voor je foto's
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Citro?nAXDriver wrote:Van harte welkom bij de AXCLUB Merijn, zo'n Chic vind ik toch wel ??n van de mooiste types...
Heel veel plezier hier en mijn complimentjes voor je foto's
Ja ik vind die skirtset er zo leuk bij staan. maakt die dingen helemaal af
wat me helemaal verbaaste is dat er c.v. opzit en elec ramen en dat het allemaal nog werkt ook
en een grappig interieur.. wel wat anders dan mijn ouwe ax mistral
Dit.......
En dit..
is mijn ouwe mistral nadat er een een of andere wazeling tegenop was gereden met 80...en dronken....
toch nog betrekkelijk stevig zo'n axje.
gelijk een mooie vouw erin
leverde me 700 pleuro op terwijl ik hem voor 200 gekocht had
wie het laatst het best.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
mmmm lekker dan. heb de ax net en heb de dynamo al kunnen vervangen kreeg gelukkig korting via mijn werk dus was klaar voor 80 eurie's
nu heb ik dus de dynamo vervangen en nu kan ik mijn hoofdremcilinder
ook gelijk vervangen
fijn hoor
ik had ook een beetje last van inhouden en een slecht stationair,
maar na het resetten van de e.c.u. is tie weer tip top
nu heb ik dus de dynamo vervangen en nu kan ik mijn hoofdremcilinder
ook gelijk vervangen
fijn hoor
ik had ook een beetje last van inhouden en een slecht stationair,
maar na het resetten van de e.c.u. is tie weer tip top
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
ben druk bezig met me axje. heb al een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst en achter de remschoenen en remcilinders. nu aleen voor de schijven en blokken nog
wel een kl**te werkje hoor alles vastgerot en ook nog een remleiding afgebroken
ben eraan begonnen omdat ik de remmen maar crap vond en ze scheef trekken als de neten
ook deed me pedaal raar en moest ik af en toe pompen om te kunnen remmen.
effe gekeken en het bleek een lekke hoofdremcilinder te zijn
en de ontluchtingsnippels waren alemaal afgebroken
afijn eerst maar de hoofdremcilinder
Dus
ik blij die oude erafgehaald en wat gebeurt er... dr komt een een of ander gek drukasje uitrollen met daaraan een plastic centreerbusje......afgebroken .......en er lag in de rembekrachtiger een losse soort ring onderin
MOOI hoort dit
dus ik 4 sloperijen af opzoek naar zo'n plastic busje.. en bij alle axjes die ik op mijn weg heb verminkt zat het allemaal met een asje zonder plastic busje er zat bij al die axjes ook een andere borgring op en de drukasjes waren verstelbaar! dus ik dacht. MMMMM hoe kan het nou dat die asjes geen centreer busje hebben.
dan gaat dat asje toch scheef drukken tegen de hoofdremcilinder!!!
Dus ik gewoon het asje met borgring erin terug gevrot.. wat een gepiel is dat. je moet dus door een gat van 6cm breed de borgring buigen "anders klikt de ring niet terug in de borgnaaf" en daarna dus het asje op zijn plek drukken en de borgring eroverheen halen. en dan vastklikken.
en hoop maar dat je de borgring goed hebt terug geklikt anders wordt het opnieuw beginnen
maar toch... het zijn wel me remmen dus ik twijfel er nog over om de complete rembekrachtiging te vervangen. just in case.
het is aleen een ongeloofelijk rotwerk denk ik en ik hoop dat het gaat met het blok erin
HELLUP
wel een kl**te werkje hoor alles vastgerot en ook nog een remleiding afgebroken
ben eraan begonnen omdat ik de remmen maar crap vond en ze scheef trekken als de neten
ook deed me pedaal raar en moest ik af en toe pompen om te kunnen remmen.
effe gekeken en het bleek een lekke hoofdremcilinder te zijn
en de ontluchtingsnippels waren alemaal afgebroken
afijn eerst maar de hoofdremcilinder
Dus
ik blij die oude erafgehaald en wat gebeurt er... dr komt een een of ander gek drukasje uitrollen met daaraan een plastic centreerbusje......afgebroken .......en er lag in de rembekrachtiger een losse soort ring onderin
MOOI hoort dit
dus ik 4 sloperijen af opzoek naar zo'n plastic busje.. en bij alle axjes die ik op mijn weg heb verminkt zat het allemaal met een asje zonder plastic busje er zat bij al die axjes ook een andere borgring op en de drukasjes waren verstelbaar! dus ik dacht. MMMMM hoe kan het nou dat die asjes geen centreer busje hebben.
dan gaat dat asje toch scheef drukken tegen de hoofdremcilinder!!!
Dus ik gewoon het asje met borgring erin terug gevrot.. wat een gepiel is dat. je moet dus door een gat van 6cm breed de borgring buigen "anders klikt de ring niet terug in de borgnaaf" en daarna dus het asje op zijn plek drukken en de borgring eroverheen halen. en dan vastklikken.
en hoop maar dat je de borgring goed hebt terug geklikt anders wordt het opnieuw beginnen
maar toch... het zijn wel me remmen dus ik twijfel er nog over om de complete rembekrachtiging te vervangen. just in case.
het is aleen een ongeloofelijk rotwerk denk ik en ik hoop dat het gaat met het blok erin
HELLUP
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Is idd beter maar het ontbreekt me momenteel effe aan budget
moet nog op vakantie he!
maar ik heb ook geen idee wat een 4gats saxo achteras en veerpoten moet kosten? sloop?
en het lijkt me ook een behoorlijk klusje
ik heb er wel al aan gedacht maar dat zal denk ik iets voor de toekomst zijn. eerst maar eens zorgen dat ik weer gewoon kan remmen.
Ik ben er achter dat de koppaking ook zo lek is als een mandje
zooi bij de olie! al is het heeeeeel weinig.
veel grijze rook en vocht uit uitlaat.
hij loopt nog wel stabiel verder maar ik vraag me af voor hoelang.
dus heb ik besloten er het blokje dat browny had er in te proppen!
het ouwe blok had toch al 2 ton weg dus
zat eerst te denken aan een 1.6 8v maar ik doe het voorlopig wel effe zo want ik weet niet wat ik alemaal aan moet passen voor een 1.6 8v
Motorsteun? en wie weet wat meer.
ook dit zal ik wegends lack of budget maar uit moeten stellen tot na m'n vakantie
moet nog op vakantie he!
maar ik heb ook geen idee wat een 4gats saxo achteras en veerpoten moet kosten? sloop?
en het lijkt me ook een behoorlijk klusje
ik heb er wel al aan gedacht maar dat zal denk ik iets voor de toekomst zijn. eerst maar eens zorgen dat ik weer gewoon kan remmen.
Ik ben er achter dat de koppaking ook zo lek is als een mandje
zooi bij de olie! al is het heeeeeel weinig.
veel grijze rook en vocht uit uitlaat.
hij loopt nog wel stabiel verder maar ik vraag me af voor hoelang.
dus heb ik besloten er het blokje dat browny had er in te proppen!
het ouwe blok had toch al 2 ton weg dus
zat eerst te denken aan een 1.6 8v maar ik doe het voorlopig wel effe zo want ik weet niet wat ik alemaal aan moet passen voor een 1.6 8v
Motorsteun? en wie weet wat meer.
ook dit zal ik wegends lack of budget maar uit moeten stellen tot na m'n vakantie