Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
Eindelijk er aan toe gekomen de 16v aan te pakken Nieuw inlaathuis opgehaald bij de peugeotdealer, electronica gechecked en op 1 puntje gefixt. De injectoren heb ik een paar daagjes in een bakje met injectiereiniger gehad, en dat alles met elkaar heeft ervoor gezorgt dat de ax draait als een zonnetje, geen haperingen meer, geen zwarte rook vanwege teveel benzine, nee, gewoon zoals ie hoort te draaien
Verder heb ik de auto apk klaar gemaakt, en ga morgen een afspraak voor een keuring maken. Ik ben benieuwd of er nog moeilijk over gedaan wordt...
Fotootje met het nieuwe inlaathuis
Verder heb ik de auto apk klaar gemaakt, en ga morgen een afspraak voor een keuring maken. Ik ben benieuwd of er nog moeilijk over gedaan wordt...
Fotootje met het nieuwe inlaathuis
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nouja kan ook de bekabeling zijn.
laat ik het zo zeggen als er een andere lamdba inzit en de moter gaat dan direct beroerd en raar lopen is het goed , aangezien de ecu opeens een lamba signaal krijgt.
en een een moter kan best zonder lambda lopen , ik heb het zelf ondervonden zonder dat ik het door had.
laat ik het zo zeggen als er een andere lamdba inzit en de moter gaat dan direct beroerd en raar lopen is het goed , aangezien de ecu opeens een lamba signaal krijgt.
en een een moter kan best zonder lambda lopen , ik heb het zelf ondervonden zonder dat ik het door had.
mijn gti eet die dingen blijkbaar...heb er nu 2x 1 stuk gehad...
de 1ste x.. een associaal verbruik en niet lekker lopen stoteren enzo, storingslampje aan slecht willen starten enz enz
de 2de x... viel niet meer mee te rijden..tot de 4000rpm deed ie niks kwam ie er boven ging het goed en als een trekker stationair lopen enz enz...
ik heb een afr meter in me auto, en daarop gaf de lamda ook geen signaal meer dus het probleem was snel gevonden..
geloof dat peter ook zijn lamda had nagemeten.. en die gaf ook weinig signaal duss.. ben benieuwd
de 1ste x.. een associaal verbruik en niet lekker lopen stoteren enzo, storingslampje aan slecht willen starten enz enz
de 2de x... viel niet meer mee te rijden..tot de 4000rpm deed ie niks kwam ie er boven ging het goed en als een trekker stationair lopen enz enz...
ik heb een afr meter in me auto, en daarop gaf de lamda ook geen signaal meer dus het probleem was snel gevonden..
geloof dat peter ook zijn lamda had nagemeten.. en die gaf ook weinig signaal duss.. ben benieuwd
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ecu past zich aan, maar gaat raar genoeg niet in het noodprogramma ondanks dat deze een continue hetzelfde signaal krijgt van de lambda.
enige symtonen waren dat hij af en toe stationair wat onregelmatig liep.
hij zakte wel sneller terug naar zijn stationair toerental zonder de lambda geeft maar weer eens aan hoe traag het boschs systeem is
enige symtonen waren dat hij af en toe stationair wat onregelmatig liep.
hij zakte wel sneller terug naar zijn stationair toerental zonder de lambda geeft maar weer eens aan hoe traag het boschs systeem is