Verlagen? Nee... Verhogen!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

superdave
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by superdave »

Eriks wrote:Verhogen kan best mooi uitpakken. Ik vind de normale polo afschuwelijk. Deze is 15cm hoger en een stuk oogelijker:

Image

Deze auto moet je gezien hebben, ik vind hem persoonlijk ook erg mooi, mooier als de standaard Polo in ieder geval.

Wanneer gaat er iemand een ax met hydrolisch systeem maken, kan hij hem namelijk ook omhoog zetten :P
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i

History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

superdave wrote: Wanneer gaat er iemand een AX met hydrolisch systeem maken, kan hij hem namelijk ook omhoog zetten :P

Leuk idee, denk alleen dat het goedkoper is om m'n "AX GT injection" type aanduiding maar gewoon achterop onze BX te plakken :D

Mocht er hier een miljonair in de zaal zijn dan is het misschien een uitdaging om alle hydrauliek van een Xantia Activa (liefst inclusief de 2.1 Turbo C.T. motor want de 3.0 liter V6 past zeker niet) over te zetten op een AX (bij voorkeur een afgetrapt 5-deurs exemplaar).
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Je moet gewoon BX gaan rijden, kost nix.
Hendeltje overhalen en hup je bent hoog of laag, en net als bij gewone auto's is gelijk je weggedrag naar de kl*te!
Ik rijdt toch meestal rechtuit, dan merk ja vast niet veel verschil... :).
En meerderen hierboven dachten dat ik nooit met de onderkant iets zou raken...
Klopt toch niet. Een tijdje geleden ging ik met een stel dozen in de achterbak over een middelmatigsteile drempel (20/25km/h ofzo), en ja hoor schrrraap.
En later een keertje reed ik over een stoeprand heen (weliswaar op een manier niet zoals veel anderen dat zomaar zouden doen), en ook toen: schrrraap.

Heb een verlaagde BMW gehad en een MR2 (AW11)... Wat een ellende.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Daan »

zelfs als je rechtuit rijd zal je verschil merken dat hij verhoogd zou zijn.. op de snelweg zou hij eerder zwabberen en het gevoel in je stuur zal ook nog meer "zweverig" worden.. en dan hebben we het nog niet eens over zijwind...
Image
1.1carb 4-bak:)

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by FmXXX-STanie »

nou ik heb met mijn ax nog nooit een aanloper gehad aan de grond
zelfs met 6 man er in niet ^^
whahaa
die veren van mij zijn zo stug. ..

maar verhogen kan wel. ..
maar ik denk dat die dan nog minder veert :?

maarja

succes !

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

mpm wrote: Klopt toch niet. Een tijdje geleden ging ik met een stel dozen in de achterbak over een middelmatigsteile drempel (20/25km/h ofzo), en ja hoor schrrraap.
En later een keertje reed ik over een stoeprand heen (weliswaar op een manier niet zoals veel anderen dat zomaar zouden doen), en ook toen: schrrraap.
.
uhh in het geval van die 'stel dozen'...

Ik hoop dat je je een beetje houdt aan de maximale draaglasten die opgegeven zijn voor de AX... Het is een auto uit de compacte klasse, geen grote truck/aanhangercombinatie

Volgens mij is t bij AX'en max 470 kg belasting (inclusief bestuurder) waarvan zo'n 300 op de achteras

Ik heb bij mijn auto (1.0i type 2) werkelijk nog noooooit een schraap of aanloopgeluid gehoord. En ik heb 'm ook mishandeld :P
(Compleet motorblok achterin; op vakantie met 3 personen + campingbagage)

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Die dozen waren lang geen 300kg... Misschien zijn mijn veren of dempers gewoon te slap.
In Leeuwarden zit trouwens ergens een drempel waar je zelfs bij 2km/h de boel aan gort kunt rijden, zeker als je een verlaagde auto hebt.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Post Reply