afslaan en andere ongein...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

Je hebt dus de ene keer problemen en een volgende keer weer niet? Dan moet je toch eens op de omstandigheden letten. Heb je het met warme motor of juist op een koude motor, met nat/vochtig weer, koude ochtenden? altijd in dezelde versnelling? Bij een bepaald toerental? - dat soort dingen.

Dat geluid kan ik niet plaatsen. Wat kevin zegt: spanrol of versnellingsbak lijken me logisch. Of er moet iets aanlopen?

De accu-pool eraf is inderdaad niet moeilijk. Kijk maar eens in je instructieboekje (als je dat erbij geklregen hebt), daar staat in hoe het moet. Dan inderdaad na 15min weer aansluiten en de auto starten en dan geen stroomverbruikers aanzetten (verwarming/radio/lichten/achterruitverwarming) en geen gas geven en laten lopen tot de koelventilator aanslaat (dan moet je wel je motorkap weer dichthebben!)

succes.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Accupool loshalen en ECU resetten:

- Zoek je accu.
- Zoek uit welke kant - (min) is (staat erop aangegeven).
- Zoek sleuteltje 10
- Verwijder eventueel het plastic kapje dat over de accupool zit
- Draai met het sleuteltje de moer los die de accupoolklem aan de accupool vasthoudt.
- Haal klem los.
- Wacht 15 minuten.
- Doe het omgekeerde van wat hierboven staat
- Pak potje vaseline en smeer wat op de accupool + klem (optioneel)
- Start auto
- Wacht 15 minuten.
- Zet auto weer uit.
- Klaar!

Ikzelf was in het begin huiverig om aan de accupolen te zitten, maar dat is niet nodig. Gewoon nooit tegelijk aanraken en dan komt het goed :)
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

WouterL wrote:Heb je daar ook al een handige buur voor nodig??!

Moertje losdraaien en de kabel van de accu aftrekken .... dat kan mijn neefje van 3 ook nog wel!

met opstapje neem ik aan, anders komt ie niet boven je motorkap uit :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply