afslaan en andere ongein...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
afslaan en andere ongein...
Ja hoor... er is weer wat. De ax gaat soms in eens heel hoog in de toeren. In zijn 2 kan hij in eens niet goed meer lopen zonder dat je gas erop hebt. Zonder gaat hij bokken.
Vanmorgen maakte hij het helemaal bont. Ik wilde optrekken en midden op de kruising bedacht de auto dat ik wel kon gaan lopen. De motor sloeg af en was pas 10 min later weer aan de gang te krijgen. Startmotor draait wel maar hij grijpt niet aan. Tussendoor een keer gestart maar zo laag in de toeren dat hij ook weer afsloeg.
Nu loopt hij weer, maar er kwam op een gegeven een geluid uit alsof ik met een noodvaart achteruit ga rijden
Kan het injectiehuis defect zijn?
Vanmorgen maakte hij het helemaal bont. Ik wilde optrekken en midden op de kruising bedacht de auto dat ik wel kon gaan lopen. De motor sloeg af en was pas 10 min later weer aan de gang te krijgen. Startmotor draait wel maar hij grijpt niet aan. Tussendoor een keer gestart maar zo laag in de toeren dat hij ook weer afsloeg.
Nu loopt hij weer, maar er kwam op een gegeven een geluid uit alsof ik met een noodvaart achteruit ga rijden
Kan het injectiehuis defect zijn?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Misschien is dit een gek idee, maar probeer eens je ECU (rijcomputer) te resetten. Baat het niet dan schaadt het niet...
- Klik de grote stekker los van je computer
- Klik 'm weer vast
- Start de auto (als ie het niet doet, blijven proberen tot ie het wel doet)
- Nergens aanzitten tot ie warm is (als ie afslaat opnieuw starten)
- Klik de grote stekker los van je computer
- Klik 'm weer vast
- Start de auto (als ie het niet doet, blijven proberen tot ie het wel doet)
- Nergens aanzitten tot ie warm is (als ie afslaat opnieuw starten)
Kijk uit, een Cactussssss
wel voorzichtig met die stekker, die wil je niet slopen.
accupool even 15min loshalen werkt ook, alleen zonde vd radioinstellingen.
@first: rookt de auto ook heel erg? ik denk persoonlijk namelijk niet dat dit m zit in een ontregelde ECU (al zou ik m voor de zekerheid wel even reseten). laat m eens stationair draaien en kijk naar de rook die eruit komt, (hou even een krant voor de uitlaat ofzo) ik vermoed dat de olie best wel zwart kan zijn.
maar waar ik eigelijk banger voor ben.. gezien het geluid dat je gehoord hebt, dat je spanrol echt aan zn eind is en je distributieriem versprongen. waardoor de timing van de motor nu niet meer klopt en hij heel belabberd gaat lopen.. hij zal dan ook in gaan houden en idd heel vaag stationair gaan draaien.
laatste keer dat ik dat zei, is er daarna nog naar gekeken?
accupool even 15min loshalen werkt ook, alleen zonde vd radioinstellingen.
@first: rookt de auto ook heel erg? ik denk persoonlijk namelijk niet dat dit m zit in een ontregelde ECU (al zou ik m voor de zekerheid wel even reseten). laat m eens stationair draaien en kijk naar de rook die eruit komt, (hou even een krant voor de uitlaat ofzo) ik vermoed dat de olie best wel zwart kan zijn.
maar waar ik eigelijk banger voor ben.. gezien het geluid dat je gehoord hebt, dat je spanrol echt aan zn eind is en je distributieriem versprongen. waardoor de timing van de motor nu niet meer klopt en hij heel belabberd gaat lopen.. hij zal dan ook in gaan houden en idd heel vaag stationair gaan draaien.
laatste keer dat ik dat zei, is er daarna nog naar gekeken?
De spanrol is wel gechecked op geluiden. Toen was er niets hoorbaar. Als de auto gereden wordt loopt hij vrij netjes. Als hij moet optrekken of stationair lopen gaat hij rotzooien, niet altijd maar genoeg om af en toe ineens in toeren te gaan of te weinig toeren dat hij gaat bokken of af te slaan.
In zijn versnellingen lopen zonder gas doet hij met moeite. Dan krijgt hij echt de hik.
By the way...als mijn spanrol naar de kl* is en de riem versprongen. Wat zijn dan de risico's?
In zijn versnellingen lopen zonder gas doet hij met moeite. Dan krijgt hij echt de hik.
By the way...als mijn spanrol naar de kl* is en de riem versprongen. Wat zijn dan de risico's?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
op laatste Ngein meeting is de kap nog open geweest.
motortje liep toen stationair erg netjes zonder tikkende kenmerken van een spanrolletje.
zelfs blokje zag er droog uit! en er lag nog droge stof op veel onderdelen onder de kap.
er is toen we gekeken naar de Vsnaar en de dynamo doorgemeten.
Die was qua belasting/voltage etc gewoon goed maar er liep een knikje of iets in de snaar dat was appart.
motortje liep toen stationair erg netjes zonder tikkende kenmerken van een spanrolletje.
zelfs blokje zag er droog uit! en er lag nog droge stof op veel onderdelen onder de kap.
er is toen we gekeken naar de Vsnaar en de dynamo doorgemeten.
Die was qua belasting/voltage etc gewoon goed maar er liep een knikje of iets in de snaar dat was appart.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:wel voorzichtig met die stekker, die wil je niet slopen.
accupool even 15min loshalen werkt ook, alleen zonde vd radioinstellingen.
@first: rookt de auto ook heel erg? ik denk persoonlijk namelijk niet dat dit m zit in een ontregelde ECU (al zou ik m voor de zekerheid wel even reseten). laat m eens stationair draaien en kijk naar de rook die eruit komt, (hou even een krant voor de uitlaat ofzo) ik vermoed dat de olie best wel zwart kan zijn.
maar waar ik eigelijk banger voor ben.. gezien het geluid dat je gehoord hebt, dat je spanrol echt aan zn eind is en je distributieriem versprongen. waardoor de timing van de motor nu niet meer klopt en hij heel belabberd gaat lopen.. hij zal dan ook in gaan houden en idd heel vaag stationair gaan draaien.
laatste keer dat ik dat zei, is er daarna nog naar gekeken?
riem lijkt me erg sterk dat die is versprongen, want de AX loopt ook gewoon normaal, en hij zal echt niet terug springen zodat ie weer normaal loopt, en dan weer ineens spontaan weer verder zodat ie weer slecht loopt etc etc.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:mijn GT liep ook normaal.. pas bij 5500rpm ging hij gek doen.. inhouden en totaal misvonken en van alles, mijn riem zat er 4 tandjes naast! (knap he?)
maar goed.. driem dus weer uitgesloten? alle problemen die het autootje tot nu toe heb gehad heb ik het op gezegt.. maar blijkbaar steeds mis?
Hij doet het het ene moment compleet normaal, dan is dr ook helemaal niets aan te merken en soms spontaan ineens weer niet goed, ik heb dr in gereden, en em ook best flink doorgetrokken, maar toen liep ie gewoon perfect, dus kan het er bij mij niet in dat de riem versprongen is. Ik zoek het eerder ergens in de inspuiting of ontsteking waar het op misloopt, want het motortje rijdt gewoon perfect op de momenten dat hij niet vreemd doet.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
De riem is dus ws weer de dans ontsprongen....maar wat is het dan wel? Ik kan de ecu wel gaan resetten maar ik weet niet eens hoe dat precies gaat en waar de accupool zit. En kan een ecu uberhaupt het geluid van achteruit rijden produceren? Ik heb er zelf nul verstand van, maar ik zou eerder het injectiehuis denken, maar ik moet wel zeggen dat hij geen overmatig verbruik heeft. Laatste keer 1:16.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
first wrote:De riem is dus ws weer de dans ontsprongen....maar wat is het dan wel? Ik kan de ecu wel gaan resetten maar ik weet niet eens hoe dat precies gaat en waar de accupool zit. En kan een ecu uberhaupt het geluid van achteruit rijden produceren? Ik heb er zelf nul verstand van, maar ik zou eerder het injectiehuis denken, maar ik moet wel zeggen dat hij geen overmatig verbruik heeft. Laatste keer 1:16.
Overmatig gebruik krijg je hoogstws wel met een versprongen distributieriem.. of hij looft helemaal niet.
De spanrol kan wel het geluid produceren, maar het kan ook uit je versnellingsbak komen.
ECU resetten is niet moeilijk. Vraag een handige buur of vriend even om de accupool los te laten en laat dat +/- 15 min zo. Dan accupool er weer op, starten, en een kwartiertje laten lopen ZONDER ook maar 1x gas te geven. Daarna testrijden en kijk... hij loopt al wat mooier