1.1 carb -> 1.4 inj.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.1 carb -> 1.4 inj.
Ik ben erover aan het denken om een auto erbij te kopen en dan het motorblokje enz. over te zetten.
Dit zal uiteindelijk wel allemaal moeten lukken, maar wat zeggen ze er op de APK van? Iemand een idee?
Dit zal uiteindelijk wel allemaal moeten lukken, maar wat zeggen ze er op de APK van? Iemand een idee?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Dat zou natuurlijk ook een optie zijn, maar de meeste blokjes die aangeboden worden zijn toch met injectie?
Ik wou een complete auto kopen omdat ik ook nog mijn dash moet vervangen. Met een type 2 AX kon ik meteen dat dash overzetten.
En voor de rest had ik dan nog voorpoten, achterklep enz. om eventueel over te zetten.
Maar als iemand nog een ander goed idee heeft, zoals idd een ander blok...
Ik wou een complete auto kopen omdat ik ook nog mijn dash moet vervangen. Met een type 2 AX kon ik meteen dat dash overzetten.
En voor de rest had ik dan nog voorpoten, achterklep enz. om eventueel over te zetten.
Maar als iemand nog een ander goed idee heeft, zoals idd een ander blok...
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Ik zal het een beetje toelichten.
Ik kan nu een AX 1.4 5 deurs uit 1994 met 110.000km kopen voor 250 euro.
Hij schijnt helemaal in orde te zijn op iets van deuren en een aantal sloten na.
Als dit werkelijk zo zou zijn was ik erover aant denken om 't te kopen, blok, bak, tank, kabelboom, dash en voorruit over te zetten.
Dit omdat mijn voorruit en dash beide kapot zijn, en mijn motorblok valse lucht krijgt bij de carb en de koppakking ook kapot is.
Het voordeel zou dan zijn dat ik alles er zo af kan halen en meteen kan overzetten. En het nadeel natuurlijk dat ik van carb naar injectie moet.
Ik had Gerard Maas al een pb gestuurd om te vragen of ik het goed het met wat ik allemaal moest overzetten. Maar hoe vroeg zich af of het goed ging met de APK.
Ik kan nu een AX 1.4 5 deurs uit 1994 met 110.000km kopen voor 250 euro.
Hij schijnt helemaal in orde te zijn op iets van deuren en een aantal sloten na.
Als dit werkelijk zo zou zijn was ik erover aant denken om 't te kopen, blok, bak, tank, kabelboom, dash en voorruit over te zetten.
Dit omdat mijn voorruit en dash beide kapot zijn, en mijn motorblok valse lucht krijgt bij de carb en de koppakking ook kapot is.
Het voordeel zou dan zijn dat ik alles er zo af kan halen en meteen kan overzetten. En het nadeel natuurlijk dat ik van carb naar injectie moet.
Ik had Gerard Maas al een pb gestuurd om te vragen of ik het goed het met wat ik allemaal moest overzetten. Maar hoe vroeg zich af of het goed ging met de APK.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
bad_my84 wrote:Ik zal het een beetje toelichten.
Ik kan nu een AX 1.4 5 deurs uit 1994 met 110.000km kopen voor 250 euro.
Hij schijnt helemaal in orde te zijn op iets van deuren en een aantal sloten na.
Als dit werkelijk zo zou zijn was ik erover aant denken om 't te kopen, blok, bak, tank, kabelboom, dash en voorruit over te zetten.
Dit omdat mijn voorruit en dash beide kapot zijn, en mijn motorblok valse lucht krijgt bij de carb en de koppakking ook kapot is.
Het voordeel zou dan zijn dat ik alles er zo af kan halen en meteen kan overzetten. En het nadeel natuurlijk dat ik van carb naar injectie moet.
Ik had Gerard Maas al een pb gestuurd om te vragen of ik het goed het met wat ik allemaal moest overzetten. Maar hoe vroeg zich af of het goed ging met de APK.
Kerel, als dit het hele verhaal is snap ik niet dat je zo moeilijk doet met alles overzetten. Koop die 1.4, zet al je leuke mods en deuren en sloten uit de 1.1 carb over, dat is minder dan een kwart van het werk als andersom (dash, motor, tank, voorruit, wtf!), en dan heb je gelijk een 'echte' type 2. Sowieso is een auto uit '94 voor ?250 een koopje. Eventuele onderdelen heb je allemaal al, die zitten op de carb... die nu met een kapotte koppakking staat! En maar 110dkm op die type2!
Kijk uit, een Cactussssss
Volgens mij mag je maximaal een bepaald aantal % vermogenswinst hebben. Dat staat hier ook ergens op het forum.
De AX 16v van Peter is toch ook al gekeurd? Dat lijkt me toch echt wel opvallen.
1100 of 1400 zie je niet direct. Carb of inj wat wat sneller.
Op je kentekenbewijs staat een motoraanduiding. Carb is S6 o.i.d.?? Daaraan hangen emissie-eisen die bij de apk gemeten worden.
Maar goed, dit weet ik ook allemaal niet zeker!
RDW bellen!
De AX 16v van Peter is toch ook al gekeurd? Dat lijkt me toch echt wel opvallen.
1100 of 1400 zie je niet direct. Carb of inj wat wat sneller.
Op je kentekenbewijs staat een motoraanduiding. Carb is S6 o.i.d.?? Daaraan hangen emissie-eisen die bij de apk gemeten worden.
Maar goed, dit weet ik ook allemaal niet zeker!
RDW bellen!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Drake wrote:ik zou direct een carb motertje nemen aangezien er een hoop extra bijkomt bij het ombouwen naar injectie blok(retourleiding, benzinepomp,kabelboom enz) van een 205xs b.v is makkelijk te vinden en om te bouwen.
kabelboom stelt geen ruk voor, het enige dat nieuw is is het deel dat op het blok zelf zit, en dat is verder niet met de rest van de bestaande kabelboom verbonden. De bestaande kabelboom plug je in op een aantal stekkers aan het motorblok.
Enige dat je moet trekken is een kabeltje voor de benzinepomp, en een schakeldraad voor het relais vd benzinepomp.
Je zult een aandere tank moeten hebben en een retourleiding moeten aanleggen. Voor de rest stelt het geen kl*te voor, zou ook de veerpootjes en remmen van de 1.4 overzetten.
Last edited by IceByte on FriFeb17, 2006 10:51:42 AM, edited 1 time in total.
pcrodent wrote:Kerel, als dit het hele verhaal is snap ik niet dat je zo moeilijk doet met alles overzetten. Koop die 1.4, zet al je leuke mods en deuren en sloten uit de 1.1 carb over, dat is minder dan een kwart van het werk als andersom (dash, motor, tank, voorruit, wtf!), en dan heb je gelijk een 'echte' type 2. Sowieso is een auto uit '94 voor ?250 een koopje. Eventuele onderdelen heb je allemaal al, die zitten op de carb... die nu met een kapotte koppakking staat! En maar 110dkm op die type2!
Tja, dat is zeker waar. Zeker als de ander ook rood is! Je hebt nu toch ook 5 deurs?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het interesseert de keuringmeesters volgens mij allemaal geen donder.
Wij hebben een maand of 2 geleden een Corsa "1.2" gekeurd... met een tweeliter zestienklepper met throttlebodies in het vooronder!
Het minimale wat je daar zo ongeveer uit krijgt is 180 pk, en dat is exact 4x zoveel als de auto origineel had
Enige opmerking die we kregen is "nou, pittig bakkie!"
Volgens mij heeft ie wel even de remmerij bekeken enzo, maar v+a schijven met forse klauwen zegt genoeg.
Overigens: Ik vraag me ook af waarom je niet een type2 zou willen, is er iets mis mee?
Wij hebben een maand of 2 geleden een Corsa "1.2" gekeurd... met een tweeliter zestienklepper met throttlebodies in het vooronder!
Het minimale wat je daar zo ongeveer uit krijgt is 180 pk, en dat is exact 4x zoveel als de auto origineel had
Enige opmerking die we kregen is "nou, pittig bakkie!"
Volgens mij heeft ie wel even de remmerij bekeken enzo, maar v+a schijven met forse klauwen zegt genoeg.
Overigens: Ik vraag me ook af waarom je niet een type2 zou willen, is er iets mis mee?
Ik zou ook gewoon de type 2 pakken, dan hoef je niet de hele boel over te zetten
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
IceByte wrote:Drake wrote:ik zou direct een carb motertje nemen aangezien er een hoop extra bijkomt bij het ombouwen naar injectie blok(retourleiding, benzinepomp,kabelboom enz) van een 205xs b.v is makkelijk te vinden en om te bouwen.
kabelboom stelt geen ruk voor, het enige dat nieuw is is het deel dat op het blok zelf zit, en dat is verder niet met de rest van de bestaande kabelboom verbonden. De bestaande kabelboom plug je in op een aantal stekkers aan het motorblok.
.
Helaas de kabelboom van een type1 is compleet anders en je zal dan ook het deel moeten overzetten van de dashboard-moter aangezien de carb geen kabelboom heeft voor de injectie en je dus deze niet kan overzetten.
maargoed uit ervaring kan ik igg stellen als voorbeeld dat het makkelijker en goedkoper is om een GT te kopen dan een Volcane om te bouwen naar 1.
als je auto type 1 is en blok ook type 1 dan is het peace of koekje als je van puzzelen houd
heb het ook gedaan, heb eventueel nog wel electrische schemas liggen wat je kan helpen draadboom van het blok ff over zetten, draadboom van de lampen kan blijven zitten.
enigste nadeel is dat je geen uitleeslampje hebt.
let wel dat je tank met benzinepomp + retourleiding moet leggen en de benzine filters onder de kap kan wegslopen (deze zit op tank van injectie)
heb het ook gedaan, heb eventueel nog wel electrische schemas liggen wat je kan helpen draadboom van het blok ff over zetten, draadboom van de lampen kan blijven zitten.
enigste nadeel is dat je geen uitleeslampje hebt.
let wel dat je tank met benzinepomp + retourleiding moet leggen en de benzine filters onder de kap kan wegslopen (deze zit op tank van injectie)
Manipuleren kun je leren
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ja dat realiseer ik me net ook, dat de type 2 wat slechter is, want 250 eutjes is wel erg weinig voor een type 2, op marktplaats staan ze toch voor meer
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
Eriks wrote:Volgens mij mag je maximaal een bepaald aantal % vermogenswinst hebben. Dat staat hier ook ergens op het forum.
De AX 16v van Peter is toch ook al gekeurd? Dat lijkt me toch echt wel opvallen.
Max 40% vermogenswinst, daarboven moet hij opnieuw RDW gekeurd worden. De mijne is binnen 4 weken aan een nieuwe APK toe maar ik verwacht qua ombouw geen problemen, voor de APK wordt er alleen gekeken naar uitstoot en cilinderaantal.
Wat de AX 1.4 betreft, ik zou die opknappen en daarmee gaan rijden ipv alles over te zetten! Succes!
kakanox wrote:Mogelijk is de type 2 slechter dan de type 1? Dan zou ik idd gewoon het blok omzetten... en de versnellingsbak, en het dashboard, en de kabelboom, en de benzinetank en bijbehorende leidingen
Hij schreef dat alleen de deuren niet goed waren (?) en de sloten. Als dat alles is.... Hij heeft zelf trouwens ook een 5-deurs, dus gewoon alle deuren overzetten (dan heb je de sloten ook meteen), achterklepslot en contactslot. Waaaay minder werk dan ombouwen...
Kijk uit, een Cactussssss
Hoe slecht die auto voor de rest is weet ik niet, maar hij zei:
Moet dus een beetje aan gelast worden en een slot vervangen als ik goed begrijp.
Ik wilde het eigenlijk allemaal omzetten omdat mijn huidige auto rood is, en deze wit. Maar ik zou het ook leuk vinden om een te proberen, en dan heb ik wat te doen in de zomervakantie, aangezien bijna al mijn vrienden een fulltime baan hebben.
Maar ik ben me ook nog steeds aant bedenken of ik niet die type 2 ga opknappen en dan daarmee rijden.
Hoi
Dit was een tijdelijkke auto en deze heeft een grote beurt gehad, maar er moet links, achter een ander slot in voor de apk en de dorpel waar de slotvanger op zit moet een stukje ingelast als je eg interesse heb is ie ook wel met apk te koop maar niet voor deze prijs.De motor is in orden.
Moet dus een beetje aan gelast worden en een slot vervangen als ik goed begrijp.
Ik wilde het eigenlijk allemaal omzetten omdat mijn huidige auto rood is, en deze wit. Maar ik zou het ook leuk vinden om een te proberen, en dan heb ik wat te doen in de zomervakantie, aangezien bijna al mijn vrienden een fulltime baan hebben.
Maar ik ben me ook nog steeds aant bedenken of ik niet die type 2 ga opknappen en dan daarmee rijden.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...