Zuinig rijden???

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

1 op 7 in een 1.6 Das pittig dat is me nog nooit gelukt ook niet met heel stevig doortrappen. Heeft misschien toch wat te maken met stefan's versnellingsbak
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 85
Joined: TueFeb07, 2006 9:08:31 PM
Location: Friesland

Re: Zuinig rijden???

Post by mpm »

Mekkio wrote:-) Ik rij nie hard;
-) ik schakel altijd netjes op tijd (50 in z'n 4 en 70 in z'n 5);
-) ik race er niet mee (hard optrekken en zo);
Ik rij ook weer niet veel op de snelweg, maar van de keren dat ik veel op de snelweg heb gereden heb ik niet eens zoveel zuiniger gereden.

Als ik et zo terugreken, heb ik vorige week naar Belgi? 1:16,7 gereden op V-Power :? En dat met een constante snelheid van 115 km/h...
Woon-werk verkeer en gewoon rondrijden hier (bijna geen snelweg dus) zit ik met V-Power op 1:14,6...(..)1:16,3 gereden. Als ik et zo bekijk(..)


Volgens mij k?st dat juist extra benzine als je zo heel vroeg schakelt.
Tenminste bij 't optrekken. Bij 50 in de 4 zitten er weinig Nm'metjes in waardoor je dan ineffici?nter optrekt. Blijf je constant 50 rijden, dan kan 50 in de 4 weer wel.
Maarre niet klagen, mijn 1e tankje benzine kwam op 1 op 14,7 (woon/werk).
1 op 16,7 is toch netjes man! Had je max. 107 ipv 115 gereden, dan reed je al zo'n 1 op 17,5.
De 4-bakjes zijn vaak nog een flink aantal kilo's lichter, dus die kunnen volgens mij zuiniger dan de 5-bakjes.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Re: Zuinig rijden???

Post by Mekkio »

mpm wrote:
Mekkio wrote:-) Ik rij nie hard;
-) ik schakel altijd netjes op tijd (50 in z'n 4 en 70 in z'n 5);
-) ik race er niet mee (hard optrekken en zo);
Ik rij ook weer niet veel op de snelweg, maar van de keren dat ik veel op de snelweg heb gereden heb ik niet eens zoveel zuiniger gereden.

Als ik et zo terugreken, heb ik vorige week naar Belgi? 1:16,7 gereden op V-Power :? En dat met een constante snelheid van 115 km/h...
Woon-werk verkeer en gewoon rondrijden hier (bijna geen snelweg dus) zit ik met V-Power op 1:14,6...(..)1:16,3 gereden. Als ik et zo bekijk(..)


Volgens mij k?st dat juist extra benzine als je zo heel vroeg schakelt.
Tenminste bij 't optrekken. Bij 50 in de 4 zitten er weinig Nm'metjes in waardoor je dan ineffici?nter optrekt. Blijf je constant 50 rijden, dan kan 50 in de 4 weer wel.
Maarre niet klagen, mijn 1e tankje benzine kwam op 1 op 14,7 (woon/werk).
1 op 16,7 is toch netjes man! Had je max. 107 ipv 115 gereden, dan reed je al zo'n 1 op 17,5.
De 4-bakjes zijn vaak nog een flink aantal kilo's lichter, dus die kunnen volgens mij zuiniger dan de 5-bakjes.


Dat zou natuurlijk kunnen. Zit logica in :)
Maar ik schakel door naar 4 als ik wat constanter kan rijden. Een wat langer stuk. Over et algemeen ben ik nie zo tevreden over de "prestaties" van de 4e versnelling als ik moet optrekken ;)
Er is bijv. een stuk weg hier waar je eerst 50 mag en daarna 70. Als ik bijv. voor een rood stoplicht kom te staan op de grens daarvan, trek ik em in 3 altijd wel door tot net over de 50. Ene keer zal et net 50 zijn en een andere keer is et 60. Tis nie dat ik standaard in z'n 4 zit met 50. Maar als ik op et stuk weg rij waar je 50 mag, zit ik wel altijd in z'n 4 :)

Post Reply