Vermogen valt weg en de motor valt uit (GT carb)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Vermogen valt weg en de motor valt uit (GT carb)

Post by Rio97 »

Mensen,

Toch een probleempje met de GT carb, na een week komt het toch wel regelmatig voor dat het vermogen wegvalt en niet veel later de snelheid en vandaag is al twee keer de motor uitgevallen.
Meestal is het wel op te lossen door terug te schakelen en ff stevig het gas erop te zetten (vuiltje in de carb ofzo) Maar het blijft terugkomen.

Tot nu toe de mogelijke opties:
- De tank is behoorlijk leeggereden (zelf gezien) en nu moet het benzinefilter vervangen worden en de carb schoongemaakt worden.
- Mede door het openluchtfilter op de plek van het originele luchtfilterhuis bevriest de carb (vapor lock, volgens sommige op de meeting onzin)
- Bobine ed is niet meer ok.


Wat denken jullie?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

weet niet hoe dat bij carbjes zit... de GT van Ellen was mede kinda sluggish omdat de benzinedruk telkens wegzakte

monopointje blijft dan blijkbaar wel lopen, maar loopt gewoon k*t.

een nieuwe pomp erin en 't was opgelost.

michel-tje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: WedOct26, 2005 12:46:36 PM
Location: Houten

Post by michel-tje »

Bij deze GT zit een nieuwe mechanische benz.pomp op! Carb bevriest ook niet, maar carb. is heel vuil... Denk dat je het vlottertje even gangbaar moet maken of klein beetje buigen.

Als je er flink een bocht mee in duikt houd ie ook in....
Met een orgineel luchtfilter loopt ie ook een stuk beter, hij krijgt nu iets teveel lucht en er zou dus een grotere sproeier in moeten, dat is niet gedaan bij monteren van dit oversized ingedeukte filter....

Auto is ook eens van mij geweest...
106 1.6 rallye '97

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

michel-tje wrote:Auto is ook eens van mij geweest...


Dat weet ik, Marcimarc heeft het allemaal verteld.
En bedankt voor je reactie, binnenkort maar ff de carb goed uitsoppen dan :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ook een mechanisch pompje kan slecht werken..

maar dit heeft dan meer te doen met vuil of lucht in de tank.. probeer eens of het ook is met de tankdop eraf en blaas zelf even de leidingen goed door

dat hielp bij mij :P
Image

Post Reply