Sommige leden wisten het al, maar nu is de tijd om het iedereen te vertellen :
sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een MR2 Aw11 uit 1985 Geimporteerd in 1997.
gaat om een duits model zonder kat (124pk) met elektronisch pakket (elek ramen en spiegels, CV enz).
Ik heb mij altijd voorgenomen mocht ik de kans krijgen een nette orginele mr2 aw11 te kopen dit te doen.
Vorige week zaterdag een proefrit gemaakt een de auto beviel mij erg goed
Auto was op een paar kleine blaasjes na keihard, en op de velgen na (ronal turbo) helemaal orgineel.
Uiteindelijk gekocht voor 2000 euro met een nieuwe apk.
Auto heeft in 2000 een grote beurt gehad en heeft sindsdien ongv 10.000 gereden wat niet erg veel is.
Voor een auto van 21 jaar oud is hij erg netjes maar natuurlijk is hij niet probleemloos
de volgende "probleempjes" zijn geconstateerd:
-Remmen trillen bij hevig remmen (schijven laten afdraaien)
-CV werk niet goed (rechts gaat niet open als in links het slot openzet andersom wel en rechts functioneerd het wel goed)
-Tuf tuf geluidjes, vermoedelijk spruitstuk wat lekt (wat ik vernomen heb een bekend probleem)
-Paar kleine blaasjes op het linker achterscherm (gaat opnieuw gespoten worden)
-Koppeling is matig maar kan nog wel eff mee.
-Economy lampje, blijft tja... economisch groen branden ;D ongeacht als even het gas word ingetrapt(ook een bekend probleem naar wat ik gelezen heb).
Audio gedeelte:
-Radio kraakte (opgelost, de bedrading was compleet verkeerd aangesloten, pioneer keh 534R waarvan de speakerdraden verticaal ipv horizontaal waren aangesloten).
-Radio is niet dmv een iso stekker aangesloten (iso stekker monteren)
-Antenne gaat niet uit (remote zit ws niet op de antenne)
-Subwoofer onder stoel(standaard op een mr2) doet niets (ook ws niet aangesloten gezien de verkeere bedrading)
klinkt allemaal veel en ernstig maar het is vrij eenvoudig op te lossen en niet kritiek de auto rijd er niet slechter door bij wijze van.
helaas heb ik nog geen foto's kunnen maken, echter heb ik wel 1 foto van de advertentie die op mp stond:
Verzekering was ook een leuk kwestie afgelopen zaterdag:
Ik de auto ophalen bel unive op:
Wij kunnen de auto momenteel niet verzekering gezien het te hoge vermogen, dit gaat 2 dagen duren.
Uiteindelijk de auto dus onverzekerd rustig naar huis gereden.
Thuis Centaal Beheer Achmea op gebeld gezien een iemand die ik ken met een crx geen probs daar had:
Wij kunnen de auto momenteel niet verzekering gezien het te hoge vermogen, dit gaat 2 dagen duren.
Dus ik kan niet in de auto rijden en ben eigenlijk zelfs strafbaar gezien de auto verzekerd moet zijn ongeacht rijdbaar of niet.Maarja ze gaan vermoed ik controleren of ik geen ernstige verkeers delicten heb gehad, wat geen probleem is gezien ik nog geen 1 wat voor boete dan ook heb gehad.
Het plan was dan ook om als verassing vandaag met de mr2 naar de meeting te komen, echter is dit door het gezeik met de verzelering niet gelukt
Het slechte nieuws is je kan het al raden de ax gaat weg, deze gaat naar mijn zusje.
Ik zal echter nog wel gewoon actief bij de axclub blijven en met meetings en toeritten enz met de ax of de mr2 komen, de axclub is een van de leukste die ik ken en ik ben ook niet van plan weg te gaan om wat voor reden dan ook, in de toekomst zal er zeker weer een ax erbij komen.
Ik wilde echter weer eens wat anders, en ik heb hiervoor de kans gekregen ik hoop dat de meeste mijn keuze ook kunnen snappen.
De ax zal ik heel erg gaan missen

, dat is ook de reden waarom ik hem alleen aan mijn zusje zou willen verkopen en dat heb ik ook gedaan, mocht zij hem gaan verkopen in de toekomst om wat voor reden dan ook dan gaat de ax ook direct weer terug naar mijn bezit.
Het spuitwerk + 4 gaats onderstel zal komen te vervallen aangezien de ax zo blijft als hij is, er zullen wel nog wat kleine dingen aan veranderd worden.