Slecht starten/niet willen lopen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Slecht starten/niet willen lopen

Post by Flamme »

mensen
mn ax sputtert weer eens tegen.
Hij wil niet starten. Hij vonkt wel en de benzine pomp loopt. Wanneer bij luchtfilter huis er af wat benzine word in gegooit start de auto vrijwel meteen. Nu heb ik al een ander injectiehuis van de sloop gehaald welke getest was (dus meer zekerheid dan mn eigen) maar met deze er op wil het nog niet lopen. Dus op de een of andere manier word de injectie niet aangestuurd tot inspuiten. Zou de startmodule hier een rol in spelen of zit ik helemaal verkeerd te denken?
trouwens wanneer je m aandrukt wil die soms starten maar dan loopt de auto er slecht lijkt wel op 3 of zelfs 2 poten en stationair wil niet blijven lopen slaat dan af.
iemand een idee waar ik het kan zoeken? alvast bedankt
grtz
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Komt er uberhaupt benzine uit de injector?
Zo niet dan kan het aan de aansturing van de injector liggen of aan de benzinepomp. Wat ook kan is dat de auto scheef staat en dat ie geen benzine aan kan zuigen, (heb ik es gehad).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

bedankt voor je reactie
de auto staat niet scheef, de tank is half vol, wanneer de slang die vanaf de tank komt er af heb, en op contact ze stroomt de benzine je tegemoet. dus het probleem zit in de injectie. Maar wat stuurt de injectie aan?

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

controleer de stekker eens rechts op het injectiehuis, ik heb er 1 gehad met een kabelbreuk op dat punt! met dezelfde problemen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

het gaat om een monopoint 1.4 blok uit een 309 type kdzy

de stekker lijkt goed te zijn

alleen het injectiehuis wat ik van de sloop heb gehaald, de nummers die er instaan komen allemaal overeen maar alleen de injector ziet er anders uit. wanneer je het kapje er afhaalt staat erop de blauwe "keering" mini injector. zou dit veel uitmaken als er een andere injector in zit? de werking is toch gewoon het zelfde?

nog een vraag
een injectie is toch te testen door spanning te zetten op de + en - pennetjes die onder het kapje zit?

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

wanneer de ax op contact zet en gaat starten spuit de injectie heel even een dot benzine in maar vervolgens bij doorstarten niet meer. op een of andere manier lijkt het of alle stroom naar de startmotor word getrokken.

accu is ook leeg gestart wel inmiddels met startkabels geprobeerd en aan druppellader gehad, accu dood een optie?

iemand enig idee?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Even doormeten accu moet zo'n beetje tussen de 12,2 en 12,5V leveren. Met draaiende motor rond de 14,5V, wel raar verhaal dit. Lijkt erop dat dit onderdelen uitwissellen wordt totdat het probleem gevonden is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

jeujiii eindelijk er achter, injectie geruild bij sloop en de verdeelkap opgeschuurd deed wonderen
naaimachinetje loopt weer
mensen bedankt weer :lol:

Post Reply