Welk merk/type lamp?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Welk merk/type lamp?

Post by WouterL »

Gisteravond begaf een de lampjes in mijn koplampen het. Stond er toen ik snachts naar huis reed zelfs mee achter een politieauto die voor een stoplicht stond te wachten, maar het was ze gelukkig te veel moeite om me er op te pakken ....

Maar goed ... er moet dus een nieuw lampje in ... Nu ben ik niet echt heel erg tevreden over de hoeveelheid licht die de standaard lampen produceren en zag ik dat Philips bijvoorbeeld van alles beweert over zijn blue vision lampen (50% meer licht, 20 meter verder zien).

Zijn deze lampen echt beter dan de normale? Zijn er nog andere soorten van dit soort lampen? (Zo ja, wat is het beste)

Lampen maar meteen allebei vervangen zeker? De andere zal het binnenkort ook wel begeven vermoed ik ...

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Als je een andere soort lamp erin gaat doen zou ik ze gelijk allebei doen ja... Ik heb geen ervaring met Bluevision of iets anders dus daar kan ik je niets over zeggen.

Overigens heb ik altijd een reservekoplamp bij me want als je bij mij in de buurt wordt gepakt met slechte verlichting krijg je meestal de kans om het ter plekke te herstellen en dan ontloop je je boete. :) Geldt natuurlijk niet voor onjuiste verlichting, zoals overdag grootlicht of onterecht mistlicht.
Kijk uit, een Cactussssss

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Ik stop er nu in ieder geval 2 nieuwe in ... dan gaat de ene die het nog doet als reserve lamp in de auto ...

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb vision plus van philips gekocht, en ik moet zeggen dat ze echt meer licht geven.
Het verschil merk je het beste met grootlicht.
Maar hou er rekening mee dat 50% meer licht niet wil zeggen dat je ook 50% meer ziet.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Heb ook BlueVison. Is echt super! Behoorlijk wat meer lichtopbrengst, je merkt het echt! Ik moet alleen ook weer nieuwe kopen, had pas ook 1 koplamp stuk. En daar zit nu dus een "gewone" lamp in. Ik kan het je zeker aanraden!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik kan je de Phlips Power2night aanraden.

Ben er echt heel tevreden mee. Veel licht. Goed fel. En een mooie getint blauwe goed onder bepaalde hoeken.

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=301088

Zeker de moeite waard!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Lees »

ik heb er vision plus in zitten, geeft zeker meer licht dan die standaard prut lampen.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Bedankt voor de reacties!

Er zijn Vision Plus lampen van Philips ingegaan. Het licht is een stuk witter dan van de oude lampen en de lichtopbrengst lijkt ook een stuk beter te zijn ...

Nu maar even afwachten hoe het snachts is ... want over vanmiddag is weinig zinnigs te zeggen natuurlijk.

(11E per stuk bij de Gamma)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

WouterL wrote:Bedankt voor de reacties!

Er zijn Vision Plus lampen van Philips ingegaan. Het licht is een stuk witter dan van de oude lampen en de lichtopbrengst lijkt ook een stuk beter te zijn ...

Nu maar even afwachten hoe het snachts is ... want over vanmiddag is weinig zinnigs te zeggen natuurlijk.

(11E per stuk bij de Gamma)

2 voor 16 bij de praxis geloof ik
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Zet 's nachts maar eens je grootlicht op, dan zie je het verschil goed!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Damn, wat een wereld van verschil zeg! Denk niet dat er ooit nog iets anders in komt!! (al gaan ze neem ik aan wel weer een aantal jaar mee)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Gebruik al een paar jaar vision-plus. is erg prettig maar gaat wel korter mee. rij meestal met licht op en moet ongeveer ??n keer per jaar wisselen.

P. :)

Post Reply