zuipen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
zuipen
Oke mijn ax zuipt, hij zuipt ontzettend. het is een standaard 1.1 ax uit 95. Deze dringt op de snelweg met 120 km per uur 1 op 14. Dit vind ik aan de hoge kant. Ik heb het idee dat hij ergens lekt. als je voor de open motorkap staat dan achterin net links van het midden zit een 10 tot 13 cm grote rond ding. deze is altijd een beetje klef en volgens mij mag dit niet.
http://www.axclub.net/how/luchtfilter/howto.pdf
linkboven op de eerste foto. dat ding waar die slangeklem omheen zit.
dus nou was mijn vraag. wat is dit? en kan het zijn dat hij hierdoor meer drinkt.
update. ben erachter gekomen dat dat mijn injectiehuis is. nu de rest nog.
http://www.axclub.net/how/luchtfilter/howto.pdf
linkboven op de eerste foto. dat ding waar die slangeklem omheen zit.
dus nou was mijn vraag. wat is dit? en kan het zijn dat hij hierdoor meer drinkt.
update. ben erachter gekomen dat dat mijn injectiehuis is. nu de rest nog.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Dat is een deel van de luchtinlaatbebuizing, komt wel vaker voor dat dat vettig is. Je kan eens kijken of ie er nog goed opzit. Slangenklem los, aanduwen, slangenklem vast. Wat bij Joost vreselijk goed heeft geholpen is kleppen stellen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
volgens mij is dat verbruik redelijk normaal hoor
je hebt het natuurlijk grotendeels zelf in de hand maar uit eigen ervaring reed ik met 1.1 carb ongeveer 1:12 dus het kan erger
De viezigheid rond de injectie je zou het kunnen testen door ff schoon te maken met een doekje en dan kijken als er over een week ofwat weer zo smerig is. Maar zolang de auto goed loopt kan het volgens mijn nog geen kwaad.
grtz
je hebt het natuurlijk grotendeels zelf in de hand maar uit eigen ervaring reed ik met 1.1 carb ongeveer 1:12 dus het kan erger
De viezigheid rond de injectie je zou het kunnen testen door ff schoon te maken met een doekje en dan kijken als er over een week ofwat weer zo smerig is. Maar zolang de auto goed loopt kan het volgens mijn nog geen kwaad.
grtz
Manipuleren kun je leren
oke bedankt. kleppen zijn een maand of 4 geleden gesteld net als alle vloeistoffen die er om vroegen ververst. filters vervangen. bougies vervangen enz. dus denk dat dat het niet kan zijn. maar zal dat huis eens uit elkaar halen en nakijken.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Ik denk dat je remmenreiniger bedoelt en dat durfde ik niet aan. Ik heb gewoon een schone doek gebruikt. Remmenreiniger is aggressief tegen rubber & plastic. In je injectiehuis zitten die allebei, dus ik durfde het daarmee niet aan. Misschien kan het wel, maar bij mij volstond de schone doek
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Tommmm wrote:oke bedankt. kleppen zijn een maand of 4 geleden gesteld net als alle vloeistoffen die er om vroegen ververst. filters vervangen. bougies vervangen enz. dus denk dat dat het niet kan zijn. maar zal dat huis eens uit elkaar halen en nakijken.
Vloeistoffen vervangen en kleppen stellen doe normaal na een bepaalt aantal kilometers. Ik weet niet of je veel rijdt? Maar ik ga op 4 maanden tijd wel twee kaar naar de garage met mijn auto voor een beurt.
Ik vind 1 op 14 trouwens helemaal niet verkeerd voor een 1.1. Die van mij liep dat ook en mij Saxo 1.1 loopt nu 1 op 13. In de zomer haal ik 1 op 15/17.
Een tijdje terug al gepost dat onze AX GTinj (1992) ongeveer 1 op 5 reed en het motertje niet naar benzine stonk, altijd netjes starte maar dat wel alleen korte stukjes gereden werd (kinderen naar school brengen, boodschapjes etc....)...erg vreemd dus.
Inmiddels heb ik de sensor (die werd voorgesteld door jullie) vervangen door eentje van een BX Cannes (zelfde motor) en ik moet zeggen het motortje loopt soepeler....houd minder in bij wegrijden etc...
Ik ga hem vanavond vol tanken en weer het verbruik meten....mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan heb ik nog een vervangende lambda sonde vanuit dezelfde BX Cannes liggen ter vervanging...
Zo blijf je proberen....maar ik houd de moed erin....
Jullie horen het nog...
Gr,
Harry
Inmiddels heb ik de sensor (die werd voorgesteld door jullie) vervangen door eentje van een BX Cannes (zelfde motor) en ik moet zeggen het motortje loopt soepeler....houd minder in bij wegrijden etc...
Ik ga hem vanavond vol tanken en weer het verbruik meten....mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan heb ik nog een vervangende lambda sonde vanuit dezelfde BX Cannes liggen ter vervanging...
Zo blijf je proberen....maar ik houd de moed erin....
Jullie horen het nog...
Gr,
Harry
Citrofilus Totallus
mmm die van mij houd ook in tijdens het wegrijden. net alsof die een gat heeft in de turbo ofzo. rijden, net alsof de rem er een beetje opgaat en weer wegschieten. echt irritant.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Tommmm wrote:mmm die van mij houd ook in tijdens het wegrijden. net alsof die een gat heeft in de turbo ofzo. rijden, net alsof de rem er een beetje opgaat en weer wegschieten. echt irritant.
Misschien even een apart topicje over openen want dan maak je meer kans op een oplossing dan in een topic over 'zuipen'
(overigens had de mijne wanneer koud een probleem dat klinkt als het jouwe en met een nieuw (lees: ander) injectiehuis is dat weggegaan)
Kijk uit, een Cactussssss
Is die 1:14 gem?ddeld met max. 120km/h op snelweg ?n daarnaast tevens regelmatig vlot optrekken ?n vaak inhalen op 80km.wegen?
Want ik denk dat als je in dat geval je rijgedrag aanpast, teweten max. 110km/h doet ?n rustiger optrekt (maar da's erg moeilijk) ?n nauwelijks meer inhaalt, je dan vanzelf al op 1:16,5 zit. Zonder technisch ingewikkelde dingen te doen .
Want ik denk dat als je in dat geval je rijgedrag aanpast, teweten max. 110km/h doet ?n rustiger optrekt (maar da's erg moeilijk) ?n nauwelijks meer inhaalt, je dan vanzelf al op 1:16,5 zit. Zonder technisch ingewikkelde dingen te doen .
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
noh idd zodra ik harder dan 110 rijd en de radio niet opengooi word ik gek van het gebrom enz. dus misschien is dat iid nog niet zon slecht idee.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
pcrodent wrote:mpm wrote:teweten max. 110km/h doet
dan is het toch helemaal niet leuk meer?
Het hangt o.a. ervan af hoeveel endorphine (geloof ik) je hersenen van zich zelf aanmaken. Is dat aan de lage kant, dan zoekt men volautomatisch meer 'spannender' dingen om te doen, zoals harder rijden en de achtbaan in willen.
Niet dat 120km/h nu bepaald spannend is...
Ik heb nog nooit in een snelle auto gereden. Hooguit een paar keer 200km/h in een Corolla GT. Was ook niet echt spannend... Viel er bijna bij in slaap. 'T wordt pas spannend als er dan opeens iets gebeurt op de snelweg (een ontsnapt paard of spookrijder of overstekende uitlaat of iemand voor je gaat zonder knipperlicht te gebruiken inhalen ofzo...)
Herrie: er is her en der al eens geopperd om een dieselkapgeluiddempingsschuimpje over te zetten en een extra mat onder je voeten te leggen (al kan ik me bij dat laatste niet voorstellen dat 't ook maar 0,1 decibel scheelt). Lijkt me wel 't proberen waard.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
mpm wrote:Herrie: er is her en der al eens geopperd om een dieselkapgeluiddempingsschuimpje over te zetten en een extra mat onder je voeten te leggen (al kan ik me bij dat laatste niet voorstellen dat 't ook maar 0,1 decibel scheelt). Lijkt me wel 't proberen waard.
Kheb het gisteren getest, maar als je 140 rijdt dan wordt je auto een stuk stiller, je zit bij 120 km\u net in een toerenbereik waar je auto veel geluid maakt
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!