Iedereen die nog nooit in een AX heeft gereden onderschat 'm.
Ik heb ook een paar vrienden die na een ritje wat meer respect hebben voor een AX
Stoerste auto die je eruit hebt getrokken?
Moderators: Rock's, webmasters
Het grappige is gewoon dat een AX bizar weinig weegt. Die van mij slechts 687 kg, waardoor die met een 1.1i motortje best vlot is. Alleen uit de 1e versnelling valt weinig te halen. En in bochtjes is het ook nog verassend, moet je alleen niet schrikken van het overhellen. Maar is nog niks vergeleken bij m'n 2cv.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
TB wrote:.......... het overhellen. Maar is nog niks vergeleken bij m'n 2cv.
Toen ik dit las moest ik weer denken aan een uitspraak van mijn vader ongeveer 40 jaar geleden (ja 40 )
"Als jij de bocht door gaat met die eend van je kan ik goed de onderkant bekijken".
Hoe bedoel je overhellen
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk Bats wrote:TB wrote:.......... het overhellen. Maar is nog niks vergeleken bij m'n 2cv.
Toen ik dit las moest ik weer denken aan een uitspraak van mijn vader ongeveer 40 jaar geleden (ja 40 )
"Als jij de bocht door gaat met die eend van je kan ik goed de onderkant bekijken".
Hoe bedoel je overhellen
Groetjes, Henk
Rijdt toch heerlijk he
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vanmiddag, 3x achter elkaar, een R5 GT Turbo, op de terugweg vanaf m'n werk
Dat ding bleef maar grommen, sissen, ploffen en blazen, maar een AX GT is op de 0-80 toch ?cht pittiger Had ik niet verwacht.
Weet ook niet precies waar dat door komt eigenlijk.
N? de 80 was ik wel de grote verliezer, vroeg me op een gegeven moment af of ik per ongeluk ook op m'n rempedaal getrapt had ofzo, ook een originele R5 GTT is serieus snel dus...
Later gestopt bij een tankstation, gozer vroeg nog wat ik aan m'n auto gedaan heb.. ehm.. nix
Die van hem was ook origineel op een Pipercross luchtfilter, een bijgestelde carb en een open pijp na.
Dat ding bleef maar grommen, sissen, ploffen en blazen, maar een AX GT is op de 0-80 toch ?cht pittiger Had ik niet verwacht.
Weet ook niet precies waar dat door komt eigenlijk.
N? de 80 was ik wel de grote verliezer, vroeg me op een gegeven moment af of ik per ongeluk ook op m'n rempedaal getrapt had ofzo, ook een originele R5 GTT is serieus snel dus...
Later gestopt bij een tankstation, gozer vroeg nog wat ik aan m'n auto gedaan heb.. ehm.. nix
Die van hem was ook origineel op een Pipercross luchtfilter, een bijgestelde carb en een open pijp na.