sleutel past plotseling niet meer in contact
Moderators: denny, vtspower, webmasters
sleutel past plotseling niet meer in contact
Heb sinds kort een ax-je van 16 jaar oud en ga er mijn plezier nog mee beleven denk ik.
Het probleem waar ik nu mee zit is dat de sleutel plots niet meer in het contact wil. Hij gaat er slechts een halve centimeter in en dan niets meer. Vraag me nu af of dit een typisch probleem is, en wat ik er eventueel zelf aan zou kunnen doen.
Alvast bedankt,
jef
Het probleem waar ik nu mee zit is dat de sleutel plots niet meer in het contact wil. Hij gaat er slechts een halve centimeter in en dan niets meer. Vraag me nu af of dit een typisch probleem is, en wat ik er eventueel zelf aan zou kunnen doen.
Alvast bedankt,
jef
-
- AX Spaster Mammer
Re: sleutel past plotseling niet meer in contact
Jef wrote:Heb sinds kort een AX-je van 16 jaar oud en ga er mijn plezier nog mee beleven denk ik.
Alvast bedankt,
jef
Misschien dat je slot niet "terugspringt" zeg maar. Wat als je er eens een tikje op geeft met een hamer?
Kan slijtage zijn of zo iets. Ik heb het een keer meegemaakt met een vrachtwagen. Ik kreeg de sleutel er wel weer in, maar kon 'em niet omdraaien. Er was iets verbogen in het slot.
Misschien dat er bij jou ook iets is verbogen, met een beetje pech heb je een nieuw contactslot nodig. Heb je al gekeken met een zaklampje ofzo?
Misschien dat er bij jou ook iets is verbogen, met een beetje pech heb je een nieuw contactslot nodig. Heb je al gekeken met een zaklampje ofzo?
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
[quote="Joris"]Dan zit er 1 pen vast van je slot :S
Niet forseren want je sleutel breekt zeer snel!!
Wat kan helpen is drupje olie en tikje met hamer ofzo
Anders contact slot op de sloop voor weinig...heb je alleen 2 sleutels :S[/quote]
Je zou ook eventueel bij een citroen dealer het contactslot na kunnen bestellen. Dan heb je het probleem van verschillende sleutels niet.
Dit wordt waarschijnlijk wel een dure grap. Een paar jaar geleden was ik al iets van 40E kwijt voor het nabestellen van een simpel portier .
(met dank aan een kl*tzak die met een schroevendraaier heeft geprobeerd mijn auto open te krijgen)
Niet forseren want je sleutel breekt zeer snel!!
Wat kan helpen is drupje olie en tikje met hamer ofzo
Anders contact slot op de sloop voor weinig...heb je alleen 2 sleutels :S[/quote]
Je zou ook eventueel bij een citroen dealer het contactslot na kunnen bestellen. Dan heb je het probleem van verschillende sleutels niet.
Dit wordt waarschijnlijk wel een dure grap. Een paar jaar geleden was ik al iets van 40E kwijt voor het nabestellen van een simpel portier .
(met dank aan een kl*tzak die met een schroevendraaier heeft geprobeerd mijn auto open te krijgen)
pcrodent wrote:3) Kussen voor je hoofd of op je stuur leggen (DOEN! Anders krijg je het stuur in je gezicht en dat doet au. )
beste tip van allemaal. echt een aanrader.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Ik kan weer effe verder vanavond
Heb vandaag nog deze tip gekregen:
En die plaatjes zou je naar het schijnt gewoon uit je slot kunnen halen als je het helemaal openvijst.
Kan dit kloppen?
Een fenomeen dat zich voor deze problemen al voordeed was het volgende: Ik kon de sleutel er insteken en starten, maar als dit niet van de eerste keer lukte moest ik de sleutel er volledig uithalen (en eventueel omdraaien) voor 'ie terug wilde draaien. ?
Heb vandaag nog deze tip gekregen:
Waarschijnlijk is er een plaatje van het slot schuin vast komen te zitten waardoor je de sleutel niet verder krijgt.of omgebogen
En die plaatjes zou je naar het schijnt gewoon uit je slot kunnen halen als je het helemaal openvijst.
Kan dit kloppen?
Een fenomeen dat zich voor deze problemen al voordeed was het volgende: Ik kon de sleutel er insteken en starten, maar als dit niet van de eerste keer lukte moest ik de sleutel er volledig uithalen (en eventueel omdraaien) voor 'ie terug wilde draaien. ?
Bueno,
opdracht volbracht!
- stuur eraf
- plastiek rond stuurkolom eraf
- slot uit koker wringen. Het stuurslot stond helaas op, maar blijkbaar was dat slot al eens vervangen toen het stuurslot op stond, heb dus niet zo heel hard meer moeten wringen
- kabels van slot afgekoppeld
- helemaal opengehaald. Resultaat: een van de pennetjes was schuin komen te zitten en blokeerde zo de ingang. Heb de rest van de pennetjes nog eens goed bekeken en heb dan maar besloten om de sleutelproblemen voorgoed uit de wereld te helpen.
- alles terug in elkaar gevezen en gemonteerd, en PRESTO!
En als bonus hoef ik dus nu geen twee sleutels meer mee te nemen.
Bijkomend artefactje: kan de sleutel er nu uithalen terwijl ik aan het rijden ben :P
Nen dikke merci aan iedereen die hier goede raad heeft gedropt, allemaal zeer bruikbaar. Nu kan ik met een gerust hart aan het volgende probleem beginnen...
jef
opdracht volbracht!
- stuur eraf
- plastiek rond stuurkolom eraf
- slot uit koker wringen. Het stuurslot stond helaas op, maar blijkbaar was dat slot al eens vervangen toen het stuurslot op stond, heb dus niet zo heel hard meer moeten wringen
- kabels van slot afgekoppeld
- helemaal opengehaald. Resultaat: een van de pennetjes was schuin komen te zitten en blokeerde zo de ingang. Heb de rest van de pennetjes nog eens goed bekeken en heb dan maar besloten om de sleutelproblemen voorgoed uit de wereld te helpen.
- alles terug in elkaar gevezen en gemonteerd, en PRESTO!
En als bonus hoef ik dus nu geen twee sleutels meer mee te nemen.
Bijkomend artefactje: kan de sleutel er nu uithalen terwijl ik aan het rijden ben :P
Nen dikke merci aan iedereen die hier goede raad heeft gedropt, allemaal zeer bruikbaar. Nu kan ik met een gerust hart aan het volgende probleem beginnen...
jef
-
- AX super weirdo
Maatje was met zijn kadett in renesse toen hij tijdens het uitgaan zijn sleutels was verloren. Sta je daar om 6 uur 's ochtends met je half zatte kop bij een auto.
Anwb gebeld, die heeft het contact ertussenuit gehaald en een noodcontactje aangesloten. Konden we hem met een schroevendraaier starten Werkte best goed eigenlijk....
Anwb gebeld, die heeft het contact ertussenuit gehaald en een noodcontactje aangesloten. Konden we hem met een schroevendraaier starten Werkte best goed eigenlijk....
Freude am Fahren.