Weber tweetraps carburateur

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Weber tweetraps carburateur

Post by Flamme »

Oke raar idee komt op namelijk:

Heeft iemand een idee een weber carburateur tweetraps type32DRT 7/102 gebruikt op een 1400cc renault motor beter presteerd dan monopoint injectie?
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

beter is misschien niet het goede woord..

een injectie loopt meestal mooier qua vloeiendheid en verbruik enzo.. maar een carburateur valt meer vermogen ut te halen!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik denk niet dat 't veel uitmaakt.

Misschien kan je eens proberen om er twee te monteren op een zelfbak spruitstuk?

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Re: Weber tweetraps carburateur

Post by GTE »

Flamme wrote:Oke raar idee komt op namelijk:

Heeft iemand een idee een weber carburateur tweetraps type32DRT 7/102 gebruikt op een 1400cc renault motor beter presteerd dan monopoint injectie?


d'r is in ieder geval veel meer vermogen uit te halen. Maar net als al genoemd is, is er uit een injectie motor een mooier stationair toerental etc te halen, hij loopt rustiger
Een carburateur heeft vaak gezeur met valse lucht, een klep die blijft hangen etc

ik weet bv dat uit een 1721cc dubbeltraps weber op een R5 87pk komt, uit een 1721cc met monopoint injectie maar 75pk
dat scheelt nogal dus
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Re: Weber tweetraps carburateur

Post by kevin.broke »

GTE wrote:
Flamme wrote:Oke raar idee komt op namelijk:

Heeft iemand een idee een weber carburateur tweetraps type32DRT 7/102 gebruikt op een 1400cc renault motor beter presteerd dan monopoint injectie?


d'r is in ieder geval veel meer vermogen uit te halen. Maar net als al genoemd is, is er uit een injectie motor een mooier stationair toerental etc te halen, hij loopt rustiger
Een carburateur heeft vaak gezeur met valse lucht, een klep die blijft hangen etc

ik weet bv dat uit een 1721cc dubbeltraps weber op een R5 87pk komt, uit een 1721cc met monopoint injectie maar 75pk
dat scheelt nogal dus


...maar dat komt ook omdat de monopoint injectie van Renault een nog wat kleinere gasklep heeft dan die van een AX GT ;)

bij AXjes scheelt het zo'n 5pk van injectie naar carb. Dit tenzij je gaat rommelen met twee dubbele carbs enz.

Bij de Renault zal dit miss 7pk zijn.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

't scheelt minder tussen dubbeltraps weber en multipoint injectie, ik zou standaard 95pk hebben (dat is gelukkig wel wat meer nu) maar 't verschil tussen monopoint en dubbeltraps weber is vrij groot
1721 cc Image

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

zit er veel verschil tussen de carbs van renault dubbele weber 1.4 en 1.7? of komen de afmetingen op het zelfde neer?
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

lijkt mij wel ja.. die 1.7 zal zoiezo een grotere gasklep hebben
en een daar op aangepast inlaatspruitstuk
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote: maar 't verschil tussen monopoint en dubbeltraps weber is vrij groot


je vergeet de katalysator ;)

Post Reply