Rogier aka Rio97 - AX GT, CX GTi en een nieuwe auto!
Moderator: webmasters
Autostyle, vierkante, witte zijknippertjes voor sommige ford sierra's en escort.
Bladzijde 095 in de gids
Ze zijn wel iets kleiner heb ik al gezien, maar goed, ff zien of het gaat lukken. Misschien as weekend.
Iig bedankt voor de tips!
Bladzijde 095 in de gids
Ze zijn wel iets kleiner heb ik al gezien, maar goed, ff zien of het gaat lukken. Misschien as weekend.
Iig bedankt voor de tips!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Vandaag het wagenpark uitgebreid met een grijze GT carb uit '89
Tja, een keertje met Tankdriver in zijn carb meegereden, smaakte toch naar meer
Vanmorgen samen met een maat de GT van Marcimarc overgenomen. De AX is dus een gezamenlijk projectje. Maat van mij heet Dj (ook een maat van Edwin SS50), zit voornamelijk in de 2cv wereld, maar ik zal 's zorgen dat hij hier ook maar's lid moet worden.
Naast een blokje met een gevlakte kop, nieuwe koppakking, d-riem etc, bleek er ook een leuk uitlaatje onder te zitten, een luchtfiltertje en een onderstel van een Furio.
Vandaag zijn wij al succesvol bezig geweest om een gillende kachelaanjager te smeren, de bekende roest achter de koplampen te stoppen, achterbumpert weer goed vastzetten, d-riem iets minder strak zetten en een eend wegslepen (loopt natuurlijk ook weer inmiddels).
Maar het allerleukste: damn, wat trekt dat ding
Niet normaal meer zoals zo'n AX gaat, echt superhard met een diepe brom!
Daar hebben we vanmiddag een hoop lol aan beleeft.
Tijd voor de foto's:
Waarom dat logo soms op zijn kop moet
Klep is trouwens ietwat gaar, als iemand wat weet of heeft liggen...
Diepe brommmm
Lekker overzichtelijk zonder compu en luchthuisje
En voor de toekomst: op de passagiersdeur zou wel handig zijn, net als koplampen zonder condens. Beetje muziek aan boord. Motorkap misschien. Poetsbeurt.
En vooral: genieten
Tja, een keertje met Tankdriver in zijn carb meegereden, smaakte toch naar meer
Vanmorgen samen met een maat de GT van Marcimarc overgenomen. De AX is dus een gezamenlijk projectje. Maat van mij heet Dj (ook een maat van Edwin SS50), zit voornamelijk in de 2cv wereld, maar ik zal 's zorgen dat hij hier ook maar's lid moet worden.
Naast een blokje met een gevlakte kop, nieuwe koppakking, d-riem etc, bleek er ook een leuk uitlaatje onder te zitten, een luchtfiltertje en een onderstel van een Furio.
Vandaag zijn wij al succesvol bezig geweest om een gillende kachelaanjager te smeren, de bekende roest achter de koplampen te stoppen, achterbumpert weer goed vastzetten, d-riem iets minder strak zetten en een eend wegslepen (loopt natuurlijk ook weer inmiddels).
Maar het allerleukste: damn, wat trekt dat ding
Niet normaal meer zoals zo'n AX gaat, echt superhard met een diepe brom!
Daar hebben we vanmiddag een hoop lol aan beleeft.
Tijd voor de foto's:
Waarom dat logo soms op zijn kop moet
Klep is trouwens ietwat gaar, als iemand wat weet of heeft liggen...
Diepe brommmm
Lekker overzichtelijk zonder compu en luchthuisje
En voor de toekomst: op de passagiersdeur zou wel handig zijn, net als koplampen zonder condens. Beetje muziek aan boord. Motorkap misschien. Poetsbeurt.
En vooral: genieten
Last edited by Rio97 on SatFeb04, 2006 10:30:12 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Sorry, was niet helemaal duidelijk.
Gaat om de motorkap voor. Daar zit zo'n een lang deukje overdwars in.
Kleurcode zal ik nog ff kijken.
De GT moet wel een beetje netjes worden en blijven.
En voor de GT bumper die hier nog ligt heb ik ook al een bestemming gevonden
Maar het echte pimpen is voor de plaisir!
Gaat om de motorkap voor. Daar zit zo'n een lang deukje overdwars in.
Kleurcode zal ik nog ff kijken.
De GT moet wel een beetje netjes worden en blijven.
En voor de GT bumper die hier nog ligt heb ik ook al een bestemming gevonden
Maar het echte pimpen is voor de plaisir!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Kijk kijk, hij is dus toch in goede handen terecht gekomen
Je kunt idd veel plezier beleven aan zo'n GT carb. Geniet ervan want het gaat wennen, geloof me. Als ik nu gas geef is het voor mij normaal, terwijl degene naast me naar adem hapt
GT carb. meeting, had mijn idee kunnen wezen Bij jouw Marc? Neem ik gelijk me carb. mee...
Je kunt idd veel plezier beleven aan zo'n GT carb. Geniet ervan want het gaat wennen, geloof me. Als ik nu gas geef is het voor mij normaal, terwijl degene naast me naar adem hapt
GT carb. meeting, had mijn idee kunnen wezen Bij jouw Marc? Neem ik gelijk me carb. mee...
Freude am Fahren.
Haha, ja als je telkens weer andere mensen laat kijken kom je vanzelf weer nieuwe dingen tegen
Iig bedankt voor je commentaar en de spullen die ik kon overnemen, Chris.
Kan ik binnenkort weer normaal de deur opendoen voor me meissie
Was op de terugweg nog wel aardig; dacht zo'n taxi mercedes wel ff voor me in te kunnen voegen. Niet dus
Das' toch nog wel wat wennen, dat het gaspedaal nog zoveel over heeft boven de 60 km/u (in vergelijking met de plaisir).
Op de snelweg ff gas erop en brrrroooeeemmm, we zijn weg!
GT carb meeting
Iig bedankt voor je commentaar en de spullen die ik kon overnemen, Chris.
Kan ik binnenkort weer normaal de deur opendoen voor me meissie
Was op de terugweg nog wel aardig; dacht zo'n taxi mercedes wel ff voor me in te kunnen voegen. Niet dus
Das' toch nog wel wat wennen, dat het gaspedaal nog zoveel over heeft boven de 60 km/u (in vergelijking met de plaisir).
Op de snelweg ff gas erop en brrrroooeeemmm, we zijn weg!
GT carb meeting
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Inderdaad het verschil met je plaisir vindt je vooral terug op de snelweg...
Daar is de GT toch een heel stuk sneller vind ikzelf...
Daar is de GT toch een heel stuk sneller vind ikzelf...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Kleine update, na de mindere berichten over een uitvallende motor op de snelweg en een verdwenen sportdemper maar weer's wat leuks melden en showen
Die maat van me heeft wat meer vrije tijd en zich af en toe uitgeleefd op de GT. Hij was ook mee naar de afgelopen meeting in die fluorescerende jas. Maar 's een keer aanmelden op het forum....ho maar....
Na een grondige schoonmaakbeurt van de carb geen enkele last meer gehad van een wegvallende motor, bleek ook een sensor stekkertje nogal los te zitten.
Kacheltje doet het ook weer prima.
Velgen en wat randjes van de koets gespoten.
(De velgkapjes die ik van een andere grijze GT carb rijder heb gekregen moeten nog )
Cees had nog een GT einddempertje liggen, inmiddels met een stukje tafelpoot van een zweedse meubelzaak eronder gehangen. Staat dat gat in de achterbumper ook niet zo lullig.
Ennn; weer een GT bumper erop.
Dus eigenlijk de GT weer een stuk origineler gemaakt
Foto's:
Heb nog een type 1 grilletje liggen dat er net iets beter uit ziet dan deze.
Wat vinden jullie: chrome, grijs of iets anders?
Die maat van me heeft wat meer vrije tijd en zich af en toe uitgeleefd op de GT. Hij was ook mee naar de afgelopen meeting in die fluorescerende jas. Maar 's een keer aanmelden op het forum....ho maar....
Na een grondige schoonmaakbeurt van de carb geen enkele last meer gehad van een wegvallende motor, bleek ook een sensor stekkertje nogal los te zitten.
Kacheltje doet het ook weer prima.
Velgen en wat randjes van de koets gespoten.
(De velgkapjes die ik van een andere grijze GT carb rijder heb gekregen moeten nog )
Cees had nog een GT einddempertje liggen, inmiddels met een stukje tafelpoot van een zweedse meubelzaak eronder gehangen. Staat dat gat in de achterbumper ook niet zo lullig.
Ennn; weer een GT bumper erop.
Dus eigenlijk de GT weer een stuk origineler gemaakt
Foto's:
Heb nog een type 1 grilletje liggen dat er net iets beter uit ziet dan deze.
Wat vinden jullie: chrome, grijs of iets anders?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage