Aargh! Banden lopen aan

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Aargh! Banden lopen aan

Post by pcrodent »

Ook bij mij is het zover....

De witte 14 inchers lopen achter aan op de wielkasten. Dus in ieder geval niet de dorpel of de bumper.
Rechts is het zeer minimaal en alleen bij flink inveren.
Linksachter loopt altijd een heel klein beetje aan, bij inveren hoor je 'm binnenin de auto duidelijk.

Wat moet ik hieraan doen? Behalve het overduidelijke "andere velgen" natuurlijk.

Is het een idee om gewoon met een beetje schuurpapier een millimeter van die wielkast af te halen op het punt waar ie aanloopt? Uiteraard daarna in de witte Hammerite zetten ;)
Hoe gevaarlijk is dit eigenlijk (heb meer mensen gehoord die aanlopende banden hadden... maar ik heb het dus liever niet :?)?

BVD

Joost :(
Kijk uit, een Cactussssss

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

schuurpapier is voor mietjes :wink: ,... dremelen of met de slijptol aan de slag :idea: :wink:

een beetje overmatig verwijderen is ook aan te raden....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Helaas heb ik op korte termijn de beschikking over geen van beide... Heb ook al een beetje geprobeerd om zoals in een post van q01z stond de wielkasten een beetje naar buiten te trekken. Maar dat scheelt ook maar minimaal.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

5-deurs skirts op de kop tikken en daaronder zoveel mogelijk wielkast wegslijpen.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Browny wrote:5-deurs skirts op de kop tikken

Check!
en daaronder zoveel mogelijk wielkast wegslijpen.

Ja tzt ga ik dat wel doen ja. Is trouwens bij die sloper ook gebeurd zag ik. Maar de skirts gaan erop zodra ze wit zijn. Ze worden wit zodra het warm is. Zodra het warm is zijn de winterbanden niet meer nodig. Denk dat ik zometeen het schuurpapier ter hand neem en eens kijk wat ik kan uithalen :?

Niettemin een goed idee hoor Ivar! Mijn wielkasten beginnen ook al roest te vertonen dus eraf moeten ze toch ooit...

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Hmmpf ik ga nu maar weer even de 13" erop gooien, hopen dat ie nog goed spoorten me dan eens beraden op wat te doen aan de wielkasten...
De huidige situatie is niet veilig genoeg voor het ritje dat ik morgen ga maken. Kan wel in de eend, vind ik geweldig, maar m'n passagiers zijn denk ik meer op ...comfort... gesteld.

:(

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Welkom bij weer een nieuwe aflevering van "Stompzinnige Avonturen met Joost"
Met vandaag: "waar is m'n wielbout nou?!"

Heb de 13" er maar op gelegd. Vanmiddag daar een nieuwe band op in de hoop dat ie dan niet meer naar rechts trekt.
Ik pakte mijn zakje wielbouten, laadde de banden in en reed naar sleutelplekje. Drie wielen verwisseld, pak ik de laatste, plus wielbouten... Zijn het er nog maar 2!! Ik overal zoeken... Wielbout weg. Terug naar huis gefietst (gelukkig stond er een fiets. Autorijden met 3x 13" en 1x 14" is ook niet alles...)). Gezocht en gezocht. Daar lag ie. Tja, dat krijg je met een gat in je zakje wielbouten :twisted:

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is, maar zoals je het verteld moet ik er wel ontzettend om lachen.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tim @X »

Ja idd misschien iets om later in je memoires op te nemen :wink:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

first wrote:Ik kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is, maar zoals je het verteld moet ik er wel ontzettend om lachen.

In m'n wie=wie staan nog 2 afleveringen van Stompzinnige Avonturen met Joost :D

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Je kan je probleem met aanlopen vrij simpel oplossen. Je hoeft heel niet te dremelen. Die rand in je rechte wielkas moet je volledig ombuigen.

Naar boven dus. Als je het niet in zijn geheel voor elkaar krijgt maak je gewoon met een ijzer zaagje een paar sneedjes en dan lukt het wel.

Ik heb ook heel veel uitgeslepen en omgebogen. Maar als het bij jou maar weinig aanloopt moet je gewoon gaan buigen. Heb je ook het minste last van roest.

En als je alles hebt omgebogen zet je het alsnog in de hammeriti. Als dat droog is haal je ff zo'n halve liter blik tectyl. Smeer je met de kwast gewoon alles daar in de buurt helemaal zwart. Ben je overal vanaf.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Heel goed idee Mark, dank! Dremelen kan altijd nog (en ben ik sowieso niet zo'n fan van...)
Onbelangrijke vraag: Wat kost die tectyl eigenlijk?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Hooguit 10 euro voor een halve liter pot. Dus alles wat je over hebt. Suc6 op je dorpels en complete bodemplaat! En je houdt HEEEEEL VEEEEEL over.

Denk dat je je hele auto kan doen. Tectyl wordt alleen hard bij lage temperaturen. Dan smeert het niet lekker uit. Dus dat blik ff voor de kachel zetten ruim voordat je begint.

Hammerite is ook niet zo super handig bij lage termperaturen. Droogt allemaal niet zo lekker.

Halfords verkoopt

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=414506

Ik heb dezelfde pot.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Van de Hammerite weet ik, daarom heb ik mijn huidige laag anderhalve week geleden in een verwarmde garage aangebracht.

En dank voor je antwoord, zo'n potje kan ik sowieso wel halen, altijd handig om een blik tectyl te hebben staan :)

Post Reply