Handrem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Handrem
Vage actie net... 2 weken terug handremkabels vervangen...
Zat net ff te dollen met een maat in de auto... Denk ff keihard aan de handrem trekken. Tja zomaar. Beetje gekke bui.
Opeens een DOENK!! Schiet de handremgreep opeens verder omhoog. Nu remt ie verdorie WEER bijna niet meer. Kabels hangen nog goed onder de auto...
Wat kan dit nou weer wezen. Ik krijg een hekel aan die handrem.
Zat net ff te dollen met een maat in de auto... Denk ff keihard aan de handrem trekken. Tja zomaar. Beetje gekke bui.
Opeens een DOENK!! Schiet de handremgreep opeens verder omhoog. Nu remt ie verdorie WEER bijna niet meer. Kabels hangen nog goed onder de auto...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Re: Handrem
Mark wrote:Vage actie net... 2 weken terug handremkabels vervangen...
kabel breuk. dan is de balans eruit en rem je maar 1 trommel gedeeltelijk af.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar jemig hee. Hoe kun je zulke kabels nou ooit breken?
Ze zijn letterlijk splinternieuw!!!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Daar ben ik dus ook bang voor. Maar jemig hee. Hoe kun je zulke kabels nou ooit breken?
geloof me ik verslijt ook 2 setjes per jaar. als je de handrem actief gebruikt dan rekken ze eerst uit en dan als je vol op de handrem aan het insturen bent hoor je id "kloenk" en heb je ipv je gewenste overstuur een hoop onderstuur met veel te hoge snelheid :D:D..
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wat een gammele rotkabels dan zeg. Gelukkig koste ze maar 15 euro.
Maar goed. Dan is er nu dus 1 gebroken... En die andere zeker lekker uitgerekt. Nou ga ze toch echt niet allebei vervangen.
En als die ene idd gebroken is ga ik gewoon terug. Kijken of ik een nieuwe krijg.
Hoop maar dat de aanhaak punten nog in orde zijn. Vorige keer heeft me oom ze vervangen. Weet niet of ik dat zelf ook kan.
Is het zo simpel als trommel openmaken kabels loshaken nieuwe erin haken. Trommel dichtmaken en handrem afstellen?
En zeker iedere keer zo'n nieuwe bout op je trommel.
Maar goed. Dan is er nu dus 1 gebroken... En die andere zeker lekker uitgerekt. Nou ga ze toch echt niet allebei vervangen.
En als die ene idd gebroken is ga ik gewoon terug. Kijken of ik een nieuwe krijg.
Hoop maar dat de aanhaak punten nog in orde zijn. Vorige keer heeft me oom ze vervangen. Weet niet of ik dat zelf ook kan.
Is het zo simpel als trommel openmaken kabels loshaken nieuwe erin haken. Trommel dichtmaken en handrem afstellen?
En zeker iedere keer zo'n nieuwe bout op je trommel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Nou ik heb vanmiddag de boel opengemaakt. JEMIG WAT ZAT DIE MOER VAST.
Maar goed de handremkabel is NIET gebroken... Erger... Het hele stelmechanisme is zijn tanden kwijt. Afgebroken dus.
Vandaar dat ie nu dus zo vaag remt. De eerste halve remtrap stelt ie zich en daarna remt alles pas.u
Oftewel ZSM revisie setje bestellen en de zooi maar vervangen.
Maar goed de handremkabel is NIET gebroken... Erger... Het hele stelmechanisme is zijn tanden kwijt. Afgebroken dus.
Vandaar dat ie nu dus zo vaag remt. De eerste halve remtrap stelt ie zich en daarna remt alles pas.u
Oftewel ZSM revisie setje bestellen en de zooi maar vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master Spammer
Re: Handrem
denny wrote:Mark wrote:Vage actie net... 2 weken terug handremkabels vervangen...
kabel breuk. dan is de balans eruit en rem je maar 1 trommel gedeeltelijk af.
Bij mij deed ie na een breuk op 1 rem dus helemaal niets meer op de achterremmen met de handrem, hij schoot gewoon los uit de houder op de handrem, kabel zat helemaal nergens meer aan vast.
Ik heb er dus in ieder geval van geleerd dat je voorzichtig moet zijn met de handrem. En hem dus NIET moet gebroken als noodrem. Want dan hebbie daar niks meer.
Fototje:
Tussen dat omcircelde zit dus je stelmechanisme. En die is nu dus verrot.
Zal allemaal wel niet zo heel duur zijn. Maar ja kost wel weer een hele hoop tijd om dit op orde te maken. Maja. Hopen dat ik zaterdag die onderdelen kan hebben. En dan hopen dat er zaterdag tijd en ruimte is om het erop te zetten.
En anders rijden we ff een poosje met wat mindere remmen rond.
(Nou ja minder... ff opletten dat je soms 2x moet trappen)
Fototje:
Tussen dat omcircelde zit dus je stelmechanisme. En die is nu dus verrot.
Zal allemaal wel niet zo heel duur zijn. Maar ja kost wel weer een hele hoop tijd om dit op orde te maken. Maja. Hopen dat ik zaterdag die onderdelen kan hebben. En dan hopen dat er zaterdag tijd en ruimte is om het erop te zetten.
En anders rijden we ff een poosje met wat mindere remmen rond.
(Nou ja minder... ff opletten dat je soms 2x moet trappen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
q01z wrote:voglens mij heb ik nog zo'n setje ergens liggen..
wel niet nieuw, mjah volgens mij nog wel ok..
kan wel ff voor je kijken morgen als je wilt? mag je wel komen halen dan
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de dealer dat ie het mag bestellen.
Kan toch nooit veel kosten. Slijtbare onderdelen vervang ik eigenlijk altijd voor nieuwe.
Maar bedankt voor het aanbod! Denk dat ik trouwens voor de benzine naar scharendijke nog meer kwijt ben dan de nieuw prijs.
Of ik moet tot de zomer wachten. Ben ik wel weer in scharendijke... Ouddorp en renesse!!!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
q01z wrote:best balen dit Mark!
mijn handrem is ook grappig, die blijft niet staan.. maar dat komt vast omdat ik dat nokje doorgeboord heb!
handig zo'n lift off handrem wat meer handen aan het stuur enzo..
je had hem beter kunnen verbouwen zodat hij bij knop indrukken blokkeert.
heb ik gedaan nu. werkt ook voor de apk namelijk :P
Jemig beeje pech. Dat stelmechanisme is niet los verkrijgbaar.
Oftewel ik moet aan een complete set Links + Rechts.
Nieuwe Remschoenen, Cylinders enzenz. 128 euro. Beetje jammer dat ik net 2 jaar geleden de remschoenen en cylinders al vervangen heb.
Maja. Moet maar.
Nieuwe Remschoenen, Cylinders enzenz. 128 euro. Beetje jammer dat ik net 2 jaar geleden de remschoenen en cylinders al vervangen heb.
Maja. Moet maar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
die stelnok stelt dus je achterremmen af, daarna moet je je handremkabel stellen. Dus bij vervangen eerst de trommels zichzelf automatisch laten stellen (rondje rijden en remmen) en daarna de handrem afstellen zodat deze na 3 klikken vast staat. kabels hebben nl overlengteBuks wrote:hee aangezien er dus en zelfstellend mechanisme in de trommel zelf zit, waarom heeft de handremkabel dan aan de buitenkant vd trommel ook nog die plastic stelmoer etc? wat stel je daarmee af dan? (volgens mij stel je de kabellengte af, maar waarom begrijp ik in dat geval dan dus niet)
anybody?
W'rom zou je dan nu ook weer de remcylinders vervangen?Mark wrote:Jemig beeje pech. Dat stelmechanisme is niet los verkrijgbaar.
Maja. Moet maar.
Die zitten niet in hetzelfde "pakket" als de remschoenen, 'or.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!