toch weer inhouden...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
toch weer inhouden...
vanmorgen had ik weer het probleem met de ax. Volgens icebyte leek het mee te vallen. Vanmorgen op de weg naar enschede gaf hij weer geen gas bij, weer zwaar in te trappen gaspedaal, piepen was ook weer duidelijk bij gas geven en weer een ratelend geluid. Auto is zeker allergisch voor icebyte. Toen hij er was liet de auto niks merken, nu hield ie weer in.
Ik weet dat de dynamo piept. Kan dit het zijn wat het inhouden en ratelen veroorzaakt of een verstopt filter?????? Ik snap er niets meer van.
Ik weet dat de dynamo piept. Kan dit het zijn wat het inhouden en ratelen veroorzaakt of een verstopt filter?????? Ik snap er niets meer van.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Kan van alles zijn!
Retour leiding niet goed
Acuu te leeg
Computer geen goede massa
Lamdasonde geeft verkeerde waardes door
Bougies die gaar zijn
Brandstof pomp die hapert
Vuile filters
Benzine leiding knik of lek ofzo
Succes
Retour leiding niet goed
Acuu te leeg
Computer geen goede massa
Lamdasonde geeft verkeerde waardes door
Bougies die gaar zijn
Brandstof pomp die hapert
Vuile filters
Benzine leiding knik of lek ofzo
Succes

Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
vreemd, motortje liep toch echt perfect, amper bijgeluiden, op misschien de dynamo na die je iets hoorde.
Blijft dr over een brandstof of ontstekingsprobleem, als het iets mechanish/motorisch zou zijn, dan moet ie het altijd doen, en niet zomaar ineens.
Hij is afgelopen zaterdag toch echt wel warmgereden, en toen deed ie echt niets bijzonders.
Blijft dr over een brandstof of ontstekingsprobleem, als het iets mechanish/motorisch zou zijn, dan moet ie het altijd doen, en niet zomaar ineens.
Hij is afgelopen zaterdag toch echt wel warmgereden, en toen deed ie echt niets bijzonders.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Het zou ook de ontstekingsmodule kunnen zijn, aangezien het alleen optreedt als ie warm is, als dat ding gaar is zou het zomaar kunnen, zou ook verklaren waarom ie het wel weer normaal doet als ie koud is.
Maar brandstofpomp, of vuil is uiteraard ook nooit uit te sluiten, gewoon de hele boel schoonmaken als dat ding hier is.
Maar brandstofpomp, of vuil is uiteraard ook nooit uit te sluiten, gewoon de hele boel schoonmaken als dat ding hier is.
Tussen het afspuiten van de motor en de problemen zit een week.
Verder ga ik kijken wat de dealer zegt en of ze de computer kunnen uitlezen en evt testen van de ontstekingsmodule en bobine.
Verder ga ik eens even injectiereiniger erbij gooien in de tank. Kijken of het een vervuild injectiehuis is.
Het moet toch ergens vandaan komen...
Verder ga ik kijken wat de dealer zegt en of ze de computer kunnen uitlezen en evt testen van de ontstekingsmodule en bobine.
Verder ga ik eens even injectiereiniger erbij gooien in de tank. Kijken of het een vervuild injectiehuis is.
Het moet toch ergens vandaan komen...
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
mmm, denk dat ik ongeveer dezelfde problemen heb als jij alleen in iets mindere maten. ben wel benieuwd wat eruit komt.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Ik heb net de dealer gesproken...die zijn van mening dat de computer uitlezen en dergelijke niet helpt. Zij hebben het erover dat er euro 98 zonder lood in moet, dat hij dan beter gaat lopen. Plus dat het een oude auto is die het probleem heeft en dat ik er geen aandacht aan moet schenken zolang hij loopt
En ik moest zorgen dat ik de basis goed heb, houdt in nwe bougies en filters en dergelijke. Dat is ook het enige punt waar ik het nut van inzie.

nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Oke dit gaat misschien heel gek klinken. Maar zijn de zolen van je schoenen niet de boosdoener. Ik heb het wel eens als ze nat zijn dat mijn pedaal bijna niet in te drukken valt. Oplossing: Even mn hiel los van de mat en het gaat weer soepel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
klinkt idd gek...maar ik denk dat ik erachter ben. Ik heb net de motorkap weer los gehad...buren weer gluren
Het ratelachtige geluid is afkomstig van het injectiehuis en het zwaardere bijgeluid is volgens mij van de dynamo. Zit ik alleen nog met het piepen van het gaspedaal.
Piepen van de motor was ook van de dynamo. Auto wilde ook niet direct starten net. Toch defecte dynamo?

Piepen van de motor was ook van de dynamo. Auto wilde ook niet direct starten net. Toch defecte dynamo?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Vanmorgen garage laten proefrijden. Hij blijkt ook in tehouden als hij koud is. Reden is wel duidelijk. De benzineslangen zijn gescheurd bij het injectiehuis. Er zitten scheurtjes in waardoor er vrijwel zeker benzine uitloopt.
Andere is een kwestie van de v-snaar aanspannen evt vervangen.
De bezineslangen, is dat erg dringend?
Andere is een kwestie van de v-snaar aanspannen evt vervangen.
De bezineslangen, is dat erg dringend?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Als je de motor laat draaien zou je de benzine er dan uit moeten zien lopen. Er staat zo'n beetje 10 bar op die slangen. Ter vergelijking de waterdruk is ongeveer 4 bar. Kijk eens of de slangen nat worden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.