rij anders naar de sloop en pak een oude uitlaat!! perfecte arm! Zo heb ik ook ooit de centrale bout los gekregen om m'n aandrijfas te vervangen, Dat kreng zat ook zo muurvast
kakanox wrote:Nou... 't zat ff lekker tegen vandaag.. Alles zit MUUR MUUR MUURvast.. inlaatspruitstuk zit blauwe loctite tussen.. voor als 't niet meer los hoeft zeg maar
Heb de borging van de moertjes op de aandrijfassen zowel links als rechts helemaal gemold met de dremel, daarna op de ratel gestaan, gesprongen, eraan gehangen... Niks hoor
Gelukkig heb ik nog een stalen dop 30 liggen, daarmee ga ik morgen ff naar een maat van me en dan gaan we er een tool van ongeveer anderhalve meter van maken.. Dus anderhalve meter stijgerpijp om een oude ratel, helemaal opvullen, vast-/dichtlassen.. Dan moet 't wel losgaan lijkt me. Als 't dan nog niet los wil zet ik een slijptol in m'n aandrijfasjes..
Helaas geen foto's vandaag, schoonouders zijn op stap geweest met de digicam.
bij de praxis een lange arm voor je doppenset voor 5 euro ofzo!
GTE wrote:rij anders naar de sloop en pak een oude uitlaat!! perfecte arm! Zo heb ik ook ooit de centrale bout los gekregen om m'n aandrijfas te vervangen, Dat kreng zat ook zo muurvast
die bedoel ik tool is al klaar echter. Ga nu eerst ff eten en dan aan de gang
ik ken het probleem, bij de GT kregen we ook 1 van de aandrijfassen niet los. Slijptol erbij en die halve moer weggeslepen, na ong. half uur hadden we hem los. Succes ermee.
Browny wrote:ik ken het probleem, bij de GT kregen we ook 1 van de aandrijfassen niet los. Slijptol erbij en die halve moer weggeslepen, na ong. half uur hadden we hem los. Succes ermee.
Bij mn sloop dieseltje wilde 1 aandrijfas dus ECHT niet los, moer was dr zo af, alleen hij kwam niet los, wat we ook deden, uiteindelijk maar laten zitten, ook omdat het eind helemaal aan puin geslagen was doordat ie echt niet los wou.
Maar Kevin doet 't dus ff rustig aan.. Vandaag schuurtje op gemakje verder afgemaakt, pootjes verder in orde gemaakt... Hammerite gemengd met een of ander rommeltje dat het flexibel moet houden... Veertjes, draagarmpjes, schoteltjes en de hele reutemeteut in die Hammerite... Inmiddels 2e laagje erop (op de foto's nog niet, en had nog op een remschijf geknoeid ook )
3e laagje komt morgen.
Klauwtjes gaan er overigens nog fftjes af, die worden nl. ook blauw