AX 1.1 K-way 1989
Moderator: webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
AX 1.1 K-way 1989
Hallo,
Ik heb een 89er AX met 170.000 en ben erg tevreden, aangezien de auto altijd start en loopt. Mijn APK gaat tot juni 2006, maar nou vermoed ik dat het halen van een nieuwe APK lastig wordt. Mijn wiellagers voor beginnen behoorlijk te zoemen en de homokineten moeten vervangen. Ik zal het wel redden tot de APK datum, maar dan. Wat zou verstandig zijn. Dit autootje voor onderdelen aanbieden en op zoek naar een andere of toch maar repareren. Verder is het een strak ding met een fabriekszonnedak, goede bandjes, net interieur en een droog goed lopend blok met nieuwe uitlaat. Enig advies gewenst.
Peter
Ik heb een 89er AX met 170.000 en ben erg tevreden, aangezien de auto altijd start en loopt. Mijn APK gaat tot juni 2006, maar nou vermoed ik dat het halen van een nieuwe APK lastig wordt. Mijn wiellagers voor beginnen behoorlijk te zoemen en de homokineten moeten vervangen. Ik zal het wel redden tot de APK datum, maar dan. Wat zou verstandig zijn. Dit autootje voor onderdelen aanbieden en op zoek naar een andere of toch maar repareren. Verder is het een strak ding met een fabriekszonnedak, goede bandjes, net interieur en een droog goed lopend blok met nieuwe uitlaat. Enig advies gewenst.
Peter
You can't beat cubic inches
-
- AX Master Spammer
Wegdoen krijg je spijt van, je gaat dat zonnedakje, en je mooie pikzwarte dashbord missen
Maarreh, wiellagers en aandrijfassen hoeven de wereld niet te kosten.
Zo eentje is het er toch?
http://members.lycos.nl/axkway/ Staan nog wat leuke ideetjes voor je

Maarreh, wiellagers en aandrijfassen hoeven de wereld niet te kosten.
Zo eentje is het er toch?

http://members.lycos.nl/axkway/ Staan nog wat leuke ideetjes voor je

Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
opknappen zou ik zeggen..
(maar we zijn niet voor niets liefhebbers hier
)
lagers kan 'redelijk' goedkoop.. als je zelf de veerpoten loshaalt en meesleept naar een garage dan scheelt dat aanzienlijk in kosten. Het vervangen van een asje kan met een ruilas (a +-75,- ps) maar wellicht hoeft alleen de ashoes vervangen te worden.
met alles erbij zal je toch wel rond de 300,- kwijt zijn voor ruilassen en het vervangen van de lagers..
je moet natuurlijk zelf bepalen of dit het waard is! wij denken van wel
(maar we zijn niet voor niets liefhebbers hier

lagers kan 'redelijk' goedkoop.. als je zelf de veerpoten loshaalt en meesleept naar een garage dan scheelt dat aanzienlijk in kosten. Het vervangen van een asje kan met een ruilas (a +-75,- ps) maar wellicht hoeft alleen de ashoes vervangen te worden.
met alles erbij zal je toch wel rond de 300,- kwijt zijn voor ruilassen en het vervangen van de lagers..
je moet natuurlijk zelf bepalen of dit het waard is! wij denken van wel

Bij mij waren de lagers ook aan hun eindje. Ik heb de gok genomen om op de sloop andere veerpoten te halen voor 30 euro per stuk. (je weet dan dus niet zeker hoe de lagers er aan toe zijn, maar ik hou wel van n gokje op zn tijd
) Daarna moest ie wel uitgelijnd worden voor 50 euro, maar rij er alweer bijna 15000 km mee, en voor de volgende apk heb ik er t volste vertrouwen in!
Kortom, als dit alles is wat er mee mis is, dan zou ik m zeker opknappen, want als je een ax wilt verkopen levert ie je geen drol op, en voor t geld wat de reparatie je gaat kosten koop je geen auto terug die zo goed is als jou ax is na de reparaties.

Kortom, als dit alles is wat er mee mis is, dan zou ik m zeker opknappen, want als je een ax wilt verkopen levert ie je geen drol op, en voor t geld wat de reparatie je gaat kosten koop je geen auto terug die zo goed is als jou ax is na de reparaties.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- Welkom nieuw AX lid
-
- Welkom nieuw AX lid