Aanlopend wiel
Moderator: webmasters
Aanlopend wiel
Mijn wiel loopt aan tegen het reservoir van de ruitenvloeistof.
Nou ja, niet tegen het reservoir zelf maar tegen dat koperachtige slangetje. Viel me pas op sinds ik vanmiddag mijn bumper heb gewisseld... heb ik wat fout gedaan? Wat doe ik hier aan?
Nou ja, niet tegen het reservoir zelf maar tegen dat koperachtige slangetje. Viel me pas op sinds ik vanmiddag mijn bumper heb gewisseld... heb ik wat fout gedaan? Wat doe ik hier aan?

ja rob! je hebt wat fout gedaan! snel oplossen, straks ontploftie!
!
nee euhm, dat was bij mij idd ook het geval, daarom heb ik dat tankje maar weggesloopt.. dan maar niet sproeien (ja apk ik weet het..)
je kan natuurlijk even kijken of het nog goed op de plek zit, je hoort het namelijk niet te kunnen raken.. gewoon ff controleren of alles vast zit, dat vulbuisje 'schroef' je m mee vast, dus die kan draaien. verder kan je even kijken of het slangetje niet erg overdreven ver uitsteekt voordat het weer ombuigt naar voren.. is dit wel het geval, dan kan je er natuurlijk voor kiezen om dit bij te buigen en ergens vast te tie-rippen.. of je kan een soepeler slangetje kopen, de slangetjes die meestal in een aquarium gebruikt worden voor de pompjes/filtertjes passen!

nee euhm, dat was bij mij idd ook het geval, daarom heb ik dat tankje maar weggesloopt.. dan maar niet sproeien (ja apk ik weet het..)
je kan natuurlijk even kijken of het nog goed op de plek zit, je hoort het namelijk niet te kunnen raken.. gewoon ff controleren of alles vast zit, dat vulbuisje 'schroef' je m mee vast, dus die kan draaien. verder kan je even kijken of het slangetje niet erg overdreven ver uitsteekt voordat het weer ombuigt naar voren.. is dit wel het geval, dan kan je er natuurlijk voor kiezen om dit bij te buigen en ergens vast te tie-rippen.. of je kan een soepeler slangetje kopen, de slangetjes die meestal in een aquarium gebruikt worden voor de pompjes/filtertjes passen!

q01z wrote:Brutus wrote:kleinere maat wiel gebruiken?
jah, of gewoon ff aftekenen op het wiel waar het aanloopt en dan daar een stukje uit het wiel halen.. lijkt me sterk dat het overal tegen het wiel aanloopt, vast alleen het stukje dat raakt!
hahaha... Hee gewoon een hap uit je wiel..!
ehm.. anders je oude bumpert weer terug zetten?
q01z wrote:TTF wrote:je tankje zit vast geklikt in de steun van de bumper.. wellicht is t tankje wat verschuift of er uitgeklikt..
is dat zo??
bij type1, hangt deze dus aan zn vulbuis en zit hij ook nog met een soort elastiek vast??
Nee TTF heeft gelijk.. alleen bij type II heb je er ook nog een elastiek erbij hoor...
Bij mij hing ie ook een beetje te bungelen aan zijn vulbuis. Ik heb t vastgezet met tie wraps/tie rips/trekbandjes/rukkertjes (doorhalen wat niet van toepassing is)
Heb ik trouwens met mn voorbumper ook gedaan. Mijn ax is een beetje onderhuids beschadigd, en de ophangpunten van de voorbumper zijn niet helemaal jofel meer, dus gaatje in de bumper, rukkertjes erdoor en vastzetten maar! Hij is er mee door de keuring gekomen, dus lekker laten zitten
de allereerste bumper aan de linkerkant van de foto... Als je goed kijkt kan je t net zien
Heb ik trouwens met mn voorbumper ook gedaan. Mijn ax is een beetje onderhuids beschadigd, en de ophangpunten van de voorbumper zijn niet helemaal jofel meer, dus gaatje in de bumper, rukkertjes erdoor en vastzetten maar! Hij is er mee door de keuring gekomen, dus lekker laten zitten

de allereerste bumper aan de linkerkant van de foto... Als je goed kijkt kan je t net zien

Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Heb dat reservoir al 2x lekgereden omdat ie uit de bumper was losgeschoten. )-:
Nu zit ie goed vast... En op het tankje zelf heb ik 2mm extra hard kunstof gelijmd op de plek waar ie er lekker doorheen heeft zitten aanlopen.
Mocht ie er weer uitschieten issie niet in 1x lek. Misschien wel een leuk idee voor je. Zo gebeurd en kan ellende schelen.
Nu zit ie goed vast... En op het tankje zelf heb ik 2mm extra hard kunstof gelijmd op de plek waar ie er lekker doorheen heeft zitten aanlopen.
Mocht ie er weer uitschieten issie niet in 1x lek. Misschien wel een leuk idee voor je. Zo gebeurd en kan ellende schelen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Oke, elastiek omwisselen... geen resultaat, zat wel vast maar nog steeds kwam het inmiddels aardig ingesleten slangetje tegen het wiel. Bleek dus idd dat ie niet in tegen de steun zat zoals TTF zei.
Nu zit ie goed alleen is het slangetje afgebroken (samen met het nippeltje waarmee het slangetje vast zit aan het reservoir
Nou ja, hij loopt in ieder geval niet meer aan.
(morgen maar weer eens langs de sloop...)
Nu zit ie goed alleen is het slangetje afgebroken (samen met het nippeltje waarmee het slangetje vast zit aan het reservoir

Nou ja, hij loopt in ieder geval niet meer aan.
(morgen maar weer eens langs de sloop...)

Ik had dat probleem ook, wat bleek, er zat een slangetje los dat tegen het wiel aankwam, dus heb ik dat slangetje afgetaped en toen weggeduwd naast het tankje
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
TTF je hebt gelijk
de tank moet in de bumpersteun gedrukt zitten.
Vervolgens zit het pijpje van de tank er opgeschroeft en dient het elastiekje om de stang te zitten bevestigd aan de dikke nok van de tank.
100% zeker
dus rob je hebt niet iets fout gedaan maar iets vergeten, je tankje op de goede plek duwen. wil je het goed zien haal effe je koplamp eruit
de tank moet in de bumpersteun gedrukt zitten.
Vervolgens zit het pijpje van de tank er opgeschroeft en dient het elastiekje om de stang te zitten bevestigd aan de dikke nok van de tank.
100% zeker
dus rob je hebt niet iets fout gedaan maar iets vergeten, je tankje op de goede plek duwen. wil je het goed zien haal effe je koplamp eruit

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio