Afstellen morette koplampen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Afstellen morette koplampen

Post by Mark »

APK komt eraan.

En ik weet dat mijn lampen niet echt lekker gesteld staan. Ze verblinden niet. Maar staan ook niet optimaal.

Nu is het een rotwerk om die dingen te stellen. Elke lamp heeft 3 stelschroeven. Die het ook echt niet allemaal even goed doen.

En daar komt bij dat je er TOTAAL NIET bij kan.
Hoe horen die dingen gesteld te worden? Hoor je die hele unit te verstellen? Wat niet meer kan omdat die morette niet paste in de stelschroeven van je originele lampen.

Of moet je ze echt alle 4 apparat stellen en gewoon aankloten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cees »

Hoi Mark .

Mijn AX is woensdag gekeurd ook met morettes en die stonden goed.

Ik heb ze gesteld met de bevesteging draadeinden , zo zitten ze bij mij teminste gemonteerd dus op de drie draadeinden twee moertjes met ringen en tussen .
Zelf afgesteld met een plankje voor de lampen kruisje op de plank , plankje een meter of zo naar voren en dan iets lager afstellen , en staan ze nog helemaal goed ook :lol:

De verstralers staan doorgelust op het groot licht .

Nu moet ik zeggen dat ze bij dat keurstation niet echt moeilijk zijn , hij werdt zelfs goedgekeurd met de gespoten achterlichten :P
ER IS WEER EEN Image. C 1

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Ik had mijn lampen gemonteerd na het spuiten. Toen heb ik alle 12 de schroeven (4 lichten) allemaal evenveel slagen aangedraaid geloof ik. En voila de lampen stonden precies goed!

Ik hoop dat je er iets aan hebt :P

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Ik heb dan wel geen morettes, maar mijn auto is ook goedgekeurd met scheve koplampen :lol:
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Als het niet te moeilijk is zijn ze bij de keuring niet te rot om ze zelf even goed te zetten hoor... Hebben ze bij mij met die eend ook ter plekke gedaan: "ow, deze staat wel h??l belabberd afgesteld" *morrel morrel* "zo da's beter*
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Heb dan wel geen morrettes... maar ga niet op je gevoel stellen!!

Ik heb dat ook gedaan... eenmaal op de brug.. en naderhand nog even tjekken in de garage met zo'n speciaal app,.,, En datviel vies tegen... maar stellen (mits je erbij kan) is een koekje dan!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Je kan ze verstellen aan de bouten waar de complete units op gemonteerd zijn (de bouten van de AX zelf,.... met dat bolletje erop)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Stellen van een morette lamp is niet zo simpel als het klinkt.

Ok je hele unit verstellen is wel te doen. Maar die lampen onderling kun je in de unit ook stellen.

En met het repareren van mijn morettes heb ik ze er alle 4 uitgehaald. Laten we zeggen dat ik de borden op de snelweg boven de weg goed verlicht. Maar ik heb NOOIT en dan ook NOOIT van tegenliggers grootlicht gekregen omdat ik verblind.

Op de APK gaan ze echt die dingen niet stellen. Want dan zijn ze lang bezig. De hele unit zou nog gaan. Maar die lampen onderling kun je echt bijna niet bij. Je kan het stelschroefje raken. Maar draaien heb je geen ruimte voor.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply