Wilde net wegrijden, wil ie niet starten! Met startkabels start ie wel maar loopt ie echt zo slecht wil ook nauwelijks nog stationair lopen. En ratelt constant uit de uitlaat. Als ik het gas erop houd dan lijkt het net alsof de motor langzaam iets meer toeren gaat draaien en als ik dan het gas los laat dan slaat ie met een backfire in het luchtfilter af.
Wat is hier aan de hand? Kapotte ontsteking?
Het lijkt een beetje op hetzelfde als toen ik zonder vacu?m slangetje wilde starten, alleen dan met backfire in het luchtfilter
Alvast bedankt.
Oh, ik bedenk me net dat de radio alle voorkeuzezenders kwijt was. Net alsof de ECU los is geweest.
niet eerst ergens mee bezig geweest, dus plotseling gebeurd dit?
Alles ziet vast wat vast moet zitten?
Niet een lullig stekkertje ofzo dat los zit of bougie kabels die los zitten?
Wat voor ratel is dat precies in de uitlaat? van de demper of iets motorisch?
klinkt in eerste instantie als ontsteking. bobine werkt met twee spoelen die twee bougies per keer laten vonken. eerst kabels en bougies controleren en dan kijken of ze alle vier wel vonken. als er ??n niet vonkt bougie stuk (sluiting) als er twee niet werken de ontstekingsmodule of de bobine stuk. Heb geloof ik nog wel een reserve bobine meegegeven aan antoine dus dat is zo uit te proberen.
Joris wrote:niet eerst ergens mee bezig geweest, dus plotseling gebeurd dit? Alles ziet vast wat vast moet zitten? Niet een lullig stekkertje ofzo dat los zit of bougie kabels die los zitten?
Wat voor ratel is dat precies in de uitlaat? van de demper of iets motorisch?
Nee, ik ben nergens mee bezig geweest. Heb de hele week niet naar de auto gekeken (alleen ff dinsdagavond)
Zal zaterdag eens kijken of alles nog vast zit. En als het de dynamo is dan wordt dat ff ruilen met de TRS.
De uitlaat ratelt niet. Dus moet dan wel de motor zijn.
Peter, de kabels zijn een jaar oud... en hoe kan ik de bougies checken?
bougie check is door ze er uit te draaien en terug te steken in de kabels, dan zorgen dat ze contact maken met het motorblok of een ander massapunt (paar startkabels of een draadje gebruiken) Dan even starten en naar de bougies kijken. ze moeten allemaal een even krachtige vonk geven.
de accuspanning controleren is overigens ook heel verstandig maar met een lekker volle accu (aan de lader zetten) moet de motor prima starten en daarna goed blijven lopen, ook als de dynamo stuk is. (wel alle grote verbruikers uitzetten)
P.
Last edited by PeterM on ThuJan19, 2006 9:23:10 PM, edited 1 time in total.
Ik heb geen acculader Ik heb al eens een kapotte dynamo gehad en toen wilde de auto dus echt niet starten... terwijl die accu toch toch echt vol moest zijn. (net een rit amersfoort -> lelystad) Wilde toen trouwens ook niet stationair lopen, maar dat ging toen lang zo dramatisch niet als de GTI nu. (was mijn vorige GT)
Stroom kan goed een probleem zijn ja... Multipoint ECU houdt niet van te weinig spanning.
Heb m'n 1.6 toen ooit niet aan de praat gekregen toen de accu slecht was. Toen ie eenmaal liep wilde hij ook totaal niet stationair lopen, moest blijven gassen...
Heb ook een kapotte Dynamo gehad met mijn GTI MPI en voordat hij kapot ging lichte het acuu-lampje al lichtjes op. Op een gegeven moment deed hij niks meer. Dynamo vervangen en hij liep weer als een zonnetje.
Zat net nog te denken... als het de dynamo is dan zou hij toch niet afslaan met een backfire? Of raar ratelen. En als het de ontsteking zou zijn dan heeft de ECU daar dan toch geen last van?
De accu zou 2 jaar oud moeten zijn. En je merkt meestal toch wel wanneer die aan het sterven zijn?
of je accu vol is merk je meteen...aan het tempo waar bijvoorbeeld de startmotor mee rond draaid..
zelf ook een tijdje lopen kloten met backfires en slecht starten..-> lamda sonde stuk... die zou je wellicht ook kunnen gebruiken van de trs mocht dat een injectie wezen...