dik vocht onder de auto?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Hier een foto van waar de keerring zit:
link

Staat een nummertje 1 bij, hier zit normaal de aandrijfas in, aan de andere kant zit er ook 1.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

1 voordeel!! het houd vanzelf weer op met lekken!!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Das waar...maar als het ophoudt met lekken is het niet goed voor de motor..
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik heb nog eens onder de auto gelegen. De lekkage bij de bak lijkt weg te komen achter de bak bij een wielvormig aanhangsel. Hoe het heet weet ik niet. Maar dat hangt vloeibare olie aan. Verder smeert de auto erg bij de carterpan en dan met name dicht in de buurt bij de v-snaar. In hoeverre is dit schadelijk voor de v-snaar en de dynamo? Hij lekt daar motorolie. Ik heb geprobeerd foto's te maken. Zodra ik ze doorstuur van de nokia naar de pc worden ze heel vaag, dus daar heb ik niet zoveel aan.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

dat is de standaardplek waar de koppakking gaat lekken. Die is dus lek. Schadelijk is het waarschijnlijk niet. Ik heb ook een halfjaar rondgereden met een lekke koppakking. Vervangen is niet duur, als je het zelf doet of laat doen, anders is het nml. wel duur.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Welke is dan de standaard plek voor de pakking, achter de bak of bij de carterpan?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

first wrote:Welke is dan de standaard plek voor de pakking, achter de bak of bij de carterpan?

onderaan de carterpan hangt het altijd iets, dat is nou eenmaal het laagste punt. Het vast punt is aan de kant van de dynamo. Daar zit een hoekje wat niet zo stevig is van de koppakking.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

op welk punt kan ik de koppakking vinden?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Browny wrote:
first wrote:Welke is dan de standaard plek voor de pakking, achter de bak of bij de carterpan?

onderaan de carterpan hangt het altijd iets, dat is nou eenmaal het laagste punt. Het vast punt is aan de kant van de dynamo. Daar zit een hoekje wat niet zo stevig is van de koppakking.

Niet meteen gezegd dat de koppakking ook lek is, tis en blijft een franse auto, die smeren altijd, mn dieseltje heeft toch geen lekke koppakking, maar hij smeert wel, dat is die oude franse motoren eigen.
Feit blijft dat de TU motoren zwak zijn op die plek ja

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

ik denk ook niet aan de koppakking. Dat ronde aanhangsel van de bak waar olie druppels is waarschijnlijk de achterste motorstreun. Als daar olie lekt en over de grens bak/motor, dan denk ik eerder aan de krukaskeering, zoals de dealer ook al zei.

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Redelijk koffie dik kijken!!

Foto's met lekkage daar kunnen we wat mee!
En anders de dealer geloven!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

keerring kan je ook vinden om de krukas. Probeer eerst de lekkage eens goed te lokaliseren.

Dus: Wacht tot het vriest, en maak je hele auto van onderen (voor) schoon en droog. Ook de remmen even meenemen. Pak ook de voorkant van je blok ff mee, waar je bij kan. Je kan gewoon iets van remreiniger gebruiken ofzo als 't echt niet opschiet, alleen opletten dat het niet op rubbers komt, kan nooit gezond zijn...

Als het schoon is ga je rijden tot je motortje op temperatuur is gekomen. Kwartiertje rijden ofzo. Dan stop je, en ga je eronder kijken. Waar het dan gaat lekken post je hier ff en dan weten de heren hier wat te doen.

Misschien dan maar eens een retourtje hiero of bij een van de andere behulpzamen maken en dan komt 't wel goed.

Koppakking van een TU lekt trouwens meestal aan de rechter voorkant van het blok, net boven de dynamo.

Als je voor de auto staat met de motorkap open is dat links, daar hangt een zwart kastje tegen het spatscherm (je ECU). Vandaaruit ga je naar rechts tot je net op het blok bent, en dan naar beneden. Dan kom je een rolvormig ding tegen met een riem eraan. Dat is je dynamo. Iets daarboven gaan ze altijd lekker. Zo'n 10-15cm vanaf de bovenkant van je blok.

Oh ja, pas op je hoofd als je weer overeind komt. Er zit een haak aan de motorkap :D

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik ga van het weekend eens even kijken of ik de motor schoon kan krijgen en dan even rijden en er weer onder gaan liggen. Hopelijk regent het dan niet...ik heb vanmiddag een vuilniszak meegenomen en mijn kleding zit onder motorolie. Hij is nl wel erg besmeurd.

@ kakanox. Ik zal graag gebruik maken van je aanbod als er een degelijk lek is. Ik weet nl te weinig van auto's.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

first wrote:@ kakanox. Ik zal graag gebruik maken van je aanbod als er een degelijk lek is. Ik weet nl te weinig van auto's.

that's how life works.. you help each other.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

kakanox wrote:
first wrote:@ kakanox. Ik zal graag gebruik maken van je aanbod als er een degelijk lek is. Ik weet nl te weinig van auto's.

dr is alleen geen sleutelplek, als de garage hiero leeg is, dan is dr hier wel een plek, kan je gelijk je dieselbak ophalen :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

IceByte wrote:
kakanox wrote:

dr is alleen geen sleutelplek, als de garage hiero leeg is, dan is dr hier wel een plek, kan je gelijk je dieselbak ophalen :D

da's een goed plan. als ik voor first kom wil ik dan wel een benzinevergoeding ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ik pb eerst first ff. daarna Icebyte.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Vandaag weer die rare plasjes gevonden. Lijkt op water maar dan met een olieachtig voorkomen. Zat al te denken aan regenwater vermengdt met motoroliesmeur, maar volgens icebyte kan dat niet. Remvloeistofniveau is goed, resevoir bijna helemaal vol. De plasjes lagen van voor tot bijna achter onder de auto. Ik snap er niks meer van. Ik zal iig de remvloeistof in de gaten houden of het niveau daalt.

Post Reply