Torsieas inspuiten met WD40.. Waar precies?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Torsieas inspuiten met WD40.. Waar precies?

Post by arnie »

Mensen mensen,

Het zal al wel het zoveelste topic zijn betreft de achteras van een AX. Alvast excuses voor mijn luiheid om naar een ander topic hierover te zoeken.

Ok, hij moet binnenkort echt omlaag aangezien ik vandaag mijn Splinternieuwe fintec verlagingsveren binnen kreeg. Henri106 heeft gelukkig al aangeboden te willen helpen, heb er dus alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

Nu wilde ik vragen, om het Henri wat makkelijker te maken. Welke plaatsen moet ik van te voren vet houden zodat de torsieas makkelijker van zijn plek komt? Ik bedoel, hij zit al 18 jaar onder mijn auto en wil het hem toch wel gemakkelijk maken. Tobben hou ik ook niet van.

Alvast bedankt
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

alles.

maar om wat duidelijker te zijn.. je hebt 2 dunne torsiestaven, en een dikke staaf (waar een stabilisatorstang in zou kunnen zitten)

de schroefjes/boutjes aan het uiteinde vd dunne staven (zitten aan beide kanten vanst) moeten los, dus dat moet ingevet worden.. en eigenlijk als je daar bij kan, ook de torsiestaaf zelf dan.. want als je pech hebt zit die beetje ingevreten.
voor de 2e torsiestaaf zit een metalen plaatje, dit kan je loshalen en dan aan de kant tikken.. met gepast geweld, dus als je vader niet thuis is
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gertjuh »

Weet je wat ook goed gaat, die schroefslagmoermachine...
Dat maakt een soort van klappen...

Maare die zal je wel niet hebben denk ik...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ja dat heb ik idd ook een keertje geprobeerd.. daarna maar een andere achteras gekocht bij AX_powah (vorig jaar een keer :P)

boutje brak gelijk af :roll:

voor die torsiestaven is een trekhamer of hoe dat ook heet wel handig!!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:alles.

maar om wat duidelijker te zijn.. je hebt 2 dunne torsiestaven, en een dikke staaf (waar een stabilisatorstang in zou kunnen zitten)

de schroefjes/boutjes aan het uiteinde vd dunne staven (zitten aan beide kanten vanst) moeten los, dus dat moet ingevet worden.. en eigenlijk als je daar bij kan, ook de torsiestaaf zelf dan.. want als je pech hebt zit die beetje ingevreten.
voor de 2e torsiestaaf zit een metalen plaatje, dit kan je loshalen en dan aan de kant tikken.. met gepast geweld, dus als je vader niet thuis is

Komt er dus op neer dat ik wel ff de wielen moet verwijderen alvorens alles in te kunne spuiten? Ik heb 2 weken terug met de winterbeurt mijn achteras al ingespoten, maar zal het as zaterdag nog ff doen.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Hoop het wel en anders koop ik gewoon een verlaagde achteras :wink: Heb alle vertrouwen in Henri...
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

spuit hem maar om de dag in
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Joost wrote:spuit hem maar om de dag in

en gebruik kruipolie ipv wd 40. verder niet met een slagtrekker aan de gang want heb al eens gehoort dat je bij een vastzittende as zo de schroefdraad eruit slaat. persen is het devies
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Dank jullie wel gasten!
Freude am Fahren.

Post Reply