Toen ik op zoek ging naar de koolborstels vond ik wat anders. De onderkant van het blok zit onder de motorolie. Ten hoogte van de banden lag een plas vocht. Het vocht is transparant en dik. Het lag op dezelfde op de parkeerplaats als dat water op een auto ligt die in de was gezet is. ER zit geen smaak of reuk aan. Wat zou dit kunnen zijn? En naast de v-bak zit een rechthoekig blok en die zit onder de motorolie.
Bij de wielen -> misschien remvloeistof. Ik weet eigenlijk niet of dit reukloos is. Kijk even naar je remvloeistofniveau in dat plastic bakje schuin achter de accu.
Bak naast je v-bak lijkt me de carterpan? Een beetje olie is in principe niet raar. Veel wel natuurlijk.
rechthoekig blok? Je bedoelt dat zwarte ding onder je motor of niet?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het is iig geen bakolie. Bakolie stinkt heel erg. Dat zwarte blok is waarschijnlijk je carterpan. Over de motorolie, je hebt misschien een enigzins lekke koppakking, dat hebben meerdere ax-jes (gehad). Check eens om de 200km ofzo je oliepeil en of dat erg veranderd.
je kunt je auto natuurlijk ook in een plas geparkeerd hebben. Of het is water dat tijdens het rijden in je wielkast en aan je band in verzameld en bij het stilstaan naar beneden loopt.
Op een droog plekje parkeren en kijken of het nog drupt en waar vandaan.
first wrote:In nov is de motorolie ververst en in jan moest hij bijgevuld worden. Het is idd dat zwarte blok aan de onderkant.
Het vocht ligt meer naar de bestuurderskant en is geen gewoon water. Het is veel dikker. Koelvloeistof is toch gekleurd?
Mits jij 10.000 hebt gereden in 2 maanden dan verliest of verbruikt jouw motor olie
Overigens valt 1 liter olie op, ik dacht, 2000 kilometer binnen de marges. (ik vind het te veel)
Koelvloeistof is idd meestal groenblauwig. Maar sommige mensen gooien water in de radiateur.
Zou het geen kapotte ashoes kunnen zijn eigenlijk? Dan slingert je as het vet ook aardig in de rondte!
Ik durf het eigenlijk niet te vragen... maar is deze auto nou eigenlijk wel beter dan die peugeot?
Of de auto beter is dan de peugeot mag jij mij vertellen. Ik weet het nl ook niet... remvloeistof is gister ververst. Lijkt me dus onwaarschijnlijk. koelvloeistof heeft kleur, deze is transparant. Wat blijft er dan nog over? Ruitensproeiervloeistof? Nah, dat ligt vast niet ter hoogte van je banden.
Ik heb de dealer eens laten kijken. Zij denken de keerring van de bak of keerring van de krukas...Als ik het laat uitzoeken moet de bak eraf en dat gaat in de papieren lopen. Ik zie het hele verhaal somber in voor de ax! Ik heb niet genoeg financiele middelen om nou ook nog weer de bak er af laten halen. Al dat autogedoe! Ik trek het gewoon niet meer....
first wrote:Ik heb de dealer eens laten kijken. Zij denken de keerring van de bak of keerring van de krukas...Als ik het laat uitzoeken moet de bak eraf en dat gaat in de papieren lopen. Ik zie het hele verhaal somber in voor de AX! Ik heb niet genoeg financiele middelen om nou ook nog weer de bak er af laten halen. Al dat autogedoe! Ik trek het gewoon niet meer....
het is nogal een verschil
een bakolie is transparant en dik motorolie meestal niet meer.
bakoliekeerring vervang je zonder de bak te demonteren en de krukaskeerring wel.
Aangezien je aangeeft dat de olie transparant en dik is maar niet ruikt durf ik niet te zeggen wat het is.
99% van de bakolies ruiken zeg maar om van te kosten. (er bestaan ook niet stinkende ja)
Het is heel simpel. Er zit een motorolie lek, men denkt bij de krukaskeerring. En het vocht onder de auto is transparant en daarvan wordt gezegd dat het wel bakolie kan zijn.. Hoe kan ik zelf de motorolie lekkage opsporen? Ik weet nl niet waar de krukas en weet ik veel wat.
aandrijfassen zijn goed, de ashoezen lekken ook niet. De versnellingsbak zit onder de mtorolie. De druppels hangen er echt aan.. Waar zit de krukas? En waar zitten de keerringen van de bak en de krukas?