Moeilijk starten / slaat af

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
akreft
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Moeilijk starten / slaat af

Post by akreft »

Beste mensen,

Sinds december 2005 ben ik in het bezit van een zilvergrijze AX 1.0 van februari 1993. Naast wat andere problemen, die inmiddels door de garage waar ik hem gekocht had, gerepareerd zijn, heb ik wat problemen met het starten en slaat de auto nogal eens af.
Het starten, zowel met koude motor (met handchoke) als met warme motor (zonder gebruik van choke), gaat meestal alleen wanneer tijdens het starten wat gas bijgegeven wordt, en ook dan gaat het behoorlijk moeizaam. De startmotor loopt wel goed rond, de accu is geen probleem, want zelfs na tig keer proberen wil de auto nog wel eens starten.
Verder gebeurt het regelmatig dat de motor rijdendeweg afslaat, waardoor ik al een aantal keer naar de kant heb moeten doorhobbelen. Dit laatste gebeurt met name bij koude motor, meestal na nog geen kilometer gereden te hebben.
Bij de garage hebben ze de motor opnieuw afgesteld, dit helpt echter ook niet. Voor ik weer naar de garage terugga, zou ik graag willen weten of iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Harry Kreft

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by GTE »

werkt deze auto met contactpuntjes of niet? If so, vervang je verdelerkap e.d. eens
bougies/bougiekabels wil ook nog wel eens helpen. Klinkt mij als een niet al te beste ontsteking

maar ongetwijfeld weet iemand anders een nog beter antwoord
1721 cc Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ik wou net zeggen... je moet het zoeken bij de vonkjes... of bij de benzine...

Immers je zegt zelf dat het niet uitmaakt of ie warm of koud is...

Ik denk zelf bougies, boegieskabels en eventueel bobine goed bekijken...

Post Reply