Heren en dames,
Ik ben sinds kort in het bezit van een AX 1.1 inj uit 1991. Erg leuk wagentje en ben er heel blij mee. Helaas al wel een keer de ANWB nodig gehad, want afgelopen week wilde ?ie ineens niet meer starten. Probleem was een vastgelopen startmotor.
Vandaag de startmotor eraf gehaald en toen bleek dat de lagerbus van het eindlager verdwenen was. Bij de bouwmarkt een passende koperen buis gevonden voor weinig en alles weer gemonteerd. De auto start nu weer als een zonnetje zonder rare geluiden enz, maar hij loopt nu ineens voor geen meter meer! Stationair loopt ?ie erg onregelmatig en de uitlaat ploft. Als je gaat rijden, is het een al hort en stoot.
Wat heb ik verkeerd gedaan??
Om de startmotor te kunnen vervangen, heb ik het luchtfilterhuis + alle luchtslangen losgemaakt. Verder heb ik de kap boven de injector weggehaald en de dikke slang van de motor naar die kap, naast de olievuldop, losgemaakt. Verder natuurlijk de startmotor eraf gehad. Het luchtfilter heb ik geprobeerd schoon te maken met de stofzuiger. Daarna alles weer gemonteerd. Voordat ik begon reed de auto prima, dus er is iets gebeurd tijdens de reparatie. Naar mijn weten heb ik alle slangen etc weer vastgezet.
Wie kan mij helpen??
Alvast hartelijk bedankt!
Help: startmotor gerepareerd maar nu enorm horten en stoten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
-
- Welkom nieuw AX lid
Re: Help: startmotor gerepareerd maar nu enorm horten en sto
soms denk je dat t te maken heeft met de reparatie ,maar ik heb altyd de pecht dat t later bleek dat t er los v stond en t dus een ander probleem was,by jouw probleem is moeilijk vanaf hier ,maar controlleer alles wat betreft ontsteking,verdeelkap,andere slangen die je heb losgemaakt,misschien weet later een deskundige v dit forum meer ,succes
gek dat een eenvoudig axje zo leuk kan zijn
-
- Welkom nieuw AX lid