Er zit een laagje donker (zwarte) vloeistof in, moet dat erin of hoort dat niet?

Moderators: denny, vtspower, webmasters
peter wrote:Oeps
Buks wrote:De stand vd gasklep wordt als ik het me goed herinner uitgelezen door een sleepcontact ergens aan de zijkant dus meer waar idd die stekkeraansluiting zit.
Buks wrote:en schoonmaken en testen??
Buks wrote:Ik heb er geen ervaring mee, maar je hoort toch best vaak dat dat gewoon werkt...
Sander wrote:Aan de sleufgaten te zien kan je hem verdraaien. Als je van te voren aftekend waar de bouten erin zitten kan het weinig kwaad.
betterman wrote:
In het beginne:
Motor valt onder het rijden (zelfs op de autoweg) terug naar 0 rpm en sprinkt dan weer aan ( had ik op de terugweg uit antwerken waar ik mn dubbele webers ben gaan halenminder dus..).
Een 1-2 weken later:
Motor valt onder het rijden helemaal naar 0rpm nadat ie op temperatuur is gekomen en slaat niet meer aan, na elke 10 minuten kun je weer een aantal kilometer doorrijden.
Een 1-2 weken verder weer:
Motor valt onder het rijden uit nadat ie op temperatuur is gekomen, de motor slaat niet meer aan en na een 30-45minuten gewacht te hebben is ie weer te starten en kun je weer een kilometer of 2 verder.
LET OP!!!!
Als je met een koude motor vertrekt kun je gewoon rijden en is er niets aan de hand, word de motor warm is het gedaan met de pret....
Je kunt dus een aantal dingen doen:
- doorrijden en kijken of je na 1-2 weken de problemen herkend, en dan de unit vervangen.
- m'n eerste aanbeveling volgen, een unit kopen en vervangen wanneer de motor uitvalt, dan weet je meteen dat het aan de unit heeft gelegen.
menno wrote:Tijdje geleden ook veel gedoe gehad met inhouden van de motor. Warm starten was hopeloos, en bij 90-110 in de vijfde horten, stoten en inhouden. Had ook storingscode 33 bij uitlezen ECU. Wat bij mij erg goed heeft geholpen (motor loopt nu als een zonnetje, verbruik van 1:13-15 naar 1:17 ongeveer) was het schoonmaken van de stekkers van de gaskleppotmeter ('k wist niet welke ik moest hebben, dus dan maar alles in de omgeving schoongemaakt en ingespoten met spuitvaseline) en VOORAL de massa-aansluiting van de motor (vanaf de minpool van je accu lopen 2 kabels, een ervan zit schuin onder de accu op de motor, dat is 'm). Met dank aan mijn CX-sleutelende collega Steven. De ECU zit met zijn massa-aansluiting ook op de motor, en is erg gevoelig voor zwerfstroompjes die je kennelijk krijgt als die aansluiting tussen motor en minpool niet meer goed is. Wel even de accu uitbouwen, dan kan je er beter bij. Daarna de tijd nemen om de ECU opnieuw in te lezen. Contacten in oude AX-jes zijn gewoon niet zo best en hebben dus aandacht nodig
. Ik hoop dat dit ook voor jou helpt. Succes!
Daarna de tijd nemen om de ECU opnieuw in te lezen.
Tommmm wrote:Daarna de tijd nemen om de ECU opnieuw in te lezen.
dan gaat het vast mis bij mij. want.. hoe doe je dit? ik zou er erg mee geholpen zijn. financieel en in het algemeen dan.