Heb een bod gedaan op een 1.6 16v Turbo
Moderators: Rock's, webmasters
Gideon wrote:als ik niet wist wat ik deed had ik mijn AX allang in puin gereden
euhm, hij heeft ook vast niet voor niets schade op het moment

ok, aangereden van achteren.. maarr als jij voldoende afstand houdt tot je voorligger (ook bij een stoplicht) en goed spiegelt, dan kan je dit 9 vd 10 x ook voorkomen! (en ja ik weet waar ik over praat, al een keer midden op een kruising gestaat omdat de vrachtwagen achter me door zn rem heen trapte.. )
en over dat quotum, tsja wij heoven niet meer over die boetes in te zitten, dat quotum halen ze zo iig zeker wel!

tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon 

1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

Gideon wrote:tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon
jeuh... het was een "goeie"

Wel een contrast trouwens.. Toen Edwin de GTI nog had kwam ie niet eens de box uit met dit weer.. Alleen een mooi-weer-wagen...
Maar back on topic... Wat kost dat blokkie en de rest erbij? Geld over?>
Gideon wrote:Brutus wrote:Gideon wrote:iedereen rijdt weleens hard, als je wat agressiever inhaalt dan normaal noemt met dat roekeloos rijgedrag, dus je brengt andere mensen ingevaar zegt men
En jij beweert dat het niet zo was?
Ik ken de situatie niet.. maar goed.. de politie kan dat beter inschatten dan jij of ik! het zal wel een 'slechte' zijn geweest...
ik zeg niet dat het niet zo is maar zij zullen het ook wel beter weten, als ze maar aan hun quotum komen he
Met een beetje rechts inhalen zo hier en daar maak je het ze ook wel erg makkelijk, behalve dan dat ze blijkbaar ook nog moeite moeten doen om je klem te rijden en je dubbel moeten bekeuren voor het negeren van een stopteken....

Lijkt mij dat je je geld wel beter kunt besteden....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Brutus wrote:Gideon wrote:tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon
jeuh... het was een "goeie"![]()
Wel een contrast trouwens.. Toen Edwin de GTI nog had kwam ie niet eens de box uit met dit weer.. Alleen een mooi-weer-wagen...
Maar back on topic... Wat kost dat blokkie en de rest erbij? Geld over?>
effe serieus hij wou me rijbewijs in beslag nemen, maar heb een transactie voorstel gehad


1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

Rio97 wrote:Gideon wrote:Brutus wrote:Gideon wrote:iedereen rijdt weleens hard, als je wat agressiever inhaalt dan normaal noemt met dat roekeloos rijgedrag, dus je brengt andere mensen ingevaar zegt men
En jij beweert dat het niet zo was?
Ik ken de situatie niet.. maar goed.. de politie kan dat beter inschatten dan jij of ik! het zal wel een 'slechte' zijn geweest...
ik zeg niet dat het niet zo is maar zij zullen het ook wel beter weten, als ze maar aan hun quotum komen he
Met een beetje rechts inhalen zo hier en daar maak je het ze ook wel erg makkelijk, behalve dan dat ze blijkbaar ook nog moeite moeten doen om je klem te rijden en je dubbel moeten bekeuren voor het negeren van een stopteken....![]()
Lijkt mij dat je je geld wel beter kunt besteden....
nee het stopteken zijn ze niet aan toe gekomen toen was ik al weg

1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

ik heb dit jaar nog geen bekeuring gehad
rij nu 1.0E met 42 trappelende pony's ook al zou je willen de wet te overtreden wil het als nog niet 


1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

en de rest...
WOW jeee ik heb dit jaar ook nog geen boete gehad pff get real.. hoe lang is t jaar bezig........
Mensen,
voor de serieus geinteresseerden heb ik dus nog een 16v blok voor een saxo of 106 incl. turbosetup te koop.
Het gaat om 't volgende :
16v blok incl kabelboom + nieuwe koppakking
gesmede zuigers (nieuw)
Custom-made spruitstuk (gemaakt door Alex )
IHI RHF5B Turbo
HKS Universal Dumpvalve incl. lasflens. (nieuw)
't is in principe 't mooist als alles overkan naar iemand die 't project gaat afronden.
Vraagprijs 3000,= euro voor de hele zwik.
doe de reacties maar over de pb/mail anders wordt 't zo'n zooitje
WOW jeee ik heb dit jaar ook nog geen boete gehad pff get real.. hoe lang is t jaar bezig........

Last edited by TTF on ThuJan12, 2006 11:53:57 PM, edited 1 time in total.
peter wrote:ik denk dat het bedrag nog wel een beetje hoger ligtHelaas trek je met zo veel vermogen een AX compleet uit elkaar.....na een 1/2 jaartje zit overal speling op, en na een jaartje kun je hem afvoeren naar de sloop, en dat vind ik toch wel jammer
klopt.. bovendien kun je het geld ook aan andere dingen besteden!!

Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd
De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN
En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !
Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd

De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN

Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.

My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd![]()
De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUNEn hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !
Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is

Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil

Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.
Sterkte!
kakanox wrote:Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd![]()
De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUNEn hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !
Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is
Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil
Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.
Sterkte!
Drijfstangen en drijfstangbouten zou ik zeker wel vervangen, maar goed dat is een keuze die je maakt. Al val het me wel op dat er heel makkelijk gepraat wordt om even 1,5 bar ofzo eruit tepersen... dat is in het echt toch niet zo makkelijk als gedacht wordt

Overigens een sandwich plate met dubbele koppakking, tja leuk en aardig maar voor serieus werk beetje zonde, beter is het om aangepaste zuigers tehebben en eventueel een uitgekotterde verbrandingsruimte die geschikt is voor drukvulling in combinatie met een stalen koppakking.
En jammer dat het een opel is, kom nou ik verwacht dat de mensen hier niet zo kortzichtig zijn

Maar je hebt idd gelijk over bedragen, goede ombouw is duur en helaas maar zelden goed uitgevoerd...

My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Henri106 wrote:kakanox wrote:Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd![]()
De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUNEn hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !
Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is
Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil
Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.
Sterkte!
Drijfstangen en drijfstangbouten zou ik zeker wel vervangen, maar goed dat is een keuze die je maakt. Al val het me wel op dat er heel makkelijk gepraat wordt om even 1,5 bar ofzo eruit tepersen... dat is in het echt toch niet zo makkelijk als gedacht wordt![]()
Overigens een sandwich plate met dubbele koppakking, tja leuk en aardig maar voor serieus werk beetje zonde, beter is het om aangepaste zuigers tehebben en eventueel een uitgekotterde verbrandingsruimte die geschikt is voor drukvulling in combinatie met een stalen koppakking.
En jammer dat het een opel is, kom nou ik verwacht dat de mensen hier niet zo kortzichtig zijn(De haat tussen verschillende merken is iets waar ik nooit begrip voor heb gehad, smaken verschillen maar een mooie auto is een mooie auto ongeacht het merk... )
Maar je hebt idd gelijk over bedragen, goede ombouw is duur en helaas maar zelden goed uitgevoerd...
Idd.. tsja, tis niet zozeer het merk, ik heb zelf ooit een Opel Tigra gekocht omdat ik het een leuke auto vond, en sleutel met heel veel plezier aan de Corsa's A 2.0 16V van een maat van me..
Houd alleen een beetje een nare smaak over aan het ontwerp altijd.. Frans is vaak zoveel mooier en met zoveel meer karakter..
Wat betreft die 1.5 bar: De originele zuigers kunnen 1.5 bar hebben (voor een beperkte periode), dat is wat mij gezegd is. Wil je daarboven, dan moet je in 1x alles aanpassen en je kan dus beter alles in 1x aanpassen en er gewoon boven gaan als je het goed wil doen.
Maar goed... ik denk niet dat je > 1.5 bar op een 1.6 16V in een AX GT(I) wil hebben.. Je hebt een wokkel voordat je echt gas gegeven hebt..