
start/loop motor probleem...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
das de moeite ook niet
Zag dat het bosch was liggen de slopen vol meeJ!

Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
FoxHunter wrote:das de moeite ook nietZag dat het bosch was liggen de slopen vol meeJ!
Nou, das dan in elk geval een pluspuntje!

Als de fout zit in de gaskleppotmeter zit, moet er dan ook een storingscode weergegeven worden door de ecu (code 33?)?
Heb hem net gecontroleerd, geeft alleen code 41 (dat zou van een toerenteller zijn?)...
Aangezien ik de smaak helemaal te pakken heb met dat uitlezen van de ecu (wat werkt dat leuk
), ben ik eens bij het begin begonnen...
Ik heb de ecu gerest, waarna de motor 15 minuten warm liep (sloeg 1 keer bijna af). Toen heb ik geprobeerd te rijden maar dat was geen succes, kwam de straat niet uit (sloeg aantal keren af).
Toen heb ik weer de ecu uitgelezen; na code 41, gaf hij de code 21...
Volgens de vraagbaak:
Ligt het dan nog steeds aan de gaskleppotmeter m.a.w. nog steeds het injectiehuis vervangen?
(ben al even aan het zoeken geweest op het forum maar kan niet goed vinden of gasklephuis onderdeel is van injectiehuis...)

Ik heb de ecu gerest, waarna de motor 15 minuten warm liep (sloeg 1 keer bijna af). Toen heb ik geprobeerd te rijden maar dat was geen succes, kwam de straat niet uit (sloeg aantal keren af).
Toen heb ik weer de ecu uitgelezen; na code 41, gaf hij de code 21...
Volgens de vraagbaak:
Code: Select all
21 Stationaircontact in gasklepstelmotor
Ligt het dan nog steeds aan de gaskleppotmeter m.a.w. nog steeds het injectiehuis vervangen?
(ben al even aan het zoeken geweest op het forum maar kan niet goed vinden of gasklephuis onderdeel is van injectiehuis...)
Dit bedoel je?
Staat ook in de vraagbaak
Joost wrote:ik zal in het kort uitleggen hoe je een ecu kan uitlezen
stekker onder de ecu met groene plug 1 van de 2 contacten erin is de goede (de andere is loos)
draad op aansluiten en die op een (bijv) lichtschakelaar aansluiten en de door laten lopen op de massa . (bijv boven op veerpoot)
LET op zog dat draad lang genoeg is om de schakelaar in de auto te bedienden.
zet de sleutels op contact (tegen starten aan)
als het goed is gaan alle controle lampjes zoals altijd aan
zet de schakelaar 3 seconde om en dan weer aan.
als het goed is gaat het motor storingslampje/cat lampje knipperen
dat is het begin van de procedure
zet de schakelaar weer 3 sec om
je krijgt de eerste fout code 4 knipper pauze 1 knipper
Toerentalsensor -->> niet van toepassing is voor fiat , dus krijg iedere AX rijder nutteloos!
zet weer de schakelaar om
als het goed is krijg je nog een 2 knipper 1 knipper einde uitlezen
(dan heb je verders geen uitleesbare storingen)
om de ecu te resetten moet je de schakelaar monimaal 20 seconde op aan zetten.
de lijst met codes moet ik even opzoeken maar heb ik wel
LET op de Bosch en Magneti hebben verschillende soorten fout coderingen wel zelfde manier van uitlezen
Staat ook in de vraagbaak
ik heb een andere gasklepstelmotor gehaald (volgens verkoper lag het daar aan), ga ik de rest eens goed schoonmaken.
Had ergens gelezen dat ie dan weer zal lopen als een naaimachine, daar ga ik voor!
Had ergens gelezen dat ie dan weer zal lopen als een naaimachine, daar ga ik voor!

Last edited by berend on SatJan14, 2006 4:50:20 PM, edited 1 time in total.
peter wrote:Zo'n sensor is ook nog wel schoon te maken, moet je hem er wel uit zien te halenMaar dat is mij ook gelukt, en daarna liep ie weer prima!
Hoe heb je die eruit gehaald?
Het vervangen van de gasklepstelmotor heeft geen succes gehad (met dank aan de verkoper)...
Aangezien nu alle sloop/onderdelen verkopers dicht zijn, wil ik proberen de sensor schoon te maken...
Dat kleine gaatje in het klephuis loopt naar die sensor, of niet?
Kan daar geen rotzooi in komen, waardoor ie het niet meer goed doet?
berend wrote:peter wrote:Zo'n sensor is ook nog wel schoon te maken, moet je hem er wel uit zien te halenMaar dat is mij ook gelukt, en daarna liep ie weer prima!
Hoe heb je die eruit gehaald?
Het vervangen van de gasklepstelmotor heeft geen succes gehad (met dank aan de verkoper)...
Aangezien nu alle sloop/onderdelen verkopers dicht zijn, wil ik proberen de sensor schoon te maken...
Dat kleine gaatje in het klephuis loopt naar die sensor, of niet?
Kan daar geen rotzooi in komen, waardoor ie het niet meer goed doet?
Gewoon alles losdraaien en goed kijken! D'r zit een sensor een paar cm boven de gasklep, precies in het midden. Omwisselen zonder de ecu te resetten heeft geen zin trouwens!

peter wrote:Gewoon alles losdraaien en goed kijken! D'r zit een sensor een paar cm boven de gasklep, precies in het midden. Omwisselen zonder de ecu te resetten heeft geen zin trouwens!
Maar heb je de sensor zelf ook losgehaald, die zit toch vast met torx achter die plastic kapjes?
Tijdens de operatie heb ik de minpool los gehad, dus die ecu is wel gereset...
Ik had nog een opgen injectiehuisje liggen dus ik heb ff foto's voor je gemaakt:
De rode cirkel geeft de sensor aan, het kapje wat daar op zit moet je losdraaien.
Hier zie je de onderkant, het oogje van de sensor zeg maar....als je deze er uit duwt (rubber heel laten!) en de sensor een nachtje in de remmenreiniger legt heb je een goede kans dat het weer goed is! Succes!

De rode cirkel geeft de sensor aan, het kapje wat daar op zit moet je losdraaien.

Hier zie je de onderkant, het oogje van de sensor zeg maar....als je deze er uit duwt (rubber heel laten!) en de sensor een nachtje in de remmenreiniger legt heb je een goede kans dat het weer goed is! Succes!

dan klopt dit dus niet?
dat zou dan de aansluiting voor de gasklep-positiesensor zijn (en dat is dan het gaatje vlakbij de klep in de wand van het klephuis)?
Sander wrote:Injectiesystemen van de AX
De aansluiting van de gaskleppotentiometer zit aan de rechterkant achter de benzineleidingen. Als deze kaduuk is dan moet je een heel nieuw injectiehuis hebben (zie injectiehuis). Koop dit beslist niet nieuw dat is niet te betalen maar haal er eentje op de sloop.
dat zou dan de aansluiting voor de gasklep-positiesensor zijn (en dat is dan het gaatje vlakbij de klep in de wand van het klephuis)?
Heb het injectiehuis los gehaald van het klephuis, nu staat op die eerste foto een cirkel om de aansluiting wat de aansluiting zou zijn voor de gaskleppotentiometer...
Maar die heeft dan toch geen verbinding met de sensor bij de verstuiver?
Die draadjes van die sensor lopen naar de aansluiting voorop het injectiehuis...


Maar die heeft dan toch geen verbinding met de sensor bij de verstuiver?
Die draadjes van die sensor lopen naar de aansluiting voorop het injectiehuis...
