Gideon wrote:hm ik weet dat het heel hard trekt maar dacht altijd dat die dingen 260 pk hadden ofzo valt me wel een beetje tegen onze cx 2.5 gti turbo 2 heeft net zoveel koppel:S
Origineel levert ie 211 pk. Het koppel is voor een 2000cc motor behoorlijk wat, mede dankzij de turbo. Ze zijn vrij simpel te tunen dmw dumpvalve, uitlaat (scheelt heel veel bij turbo) en downpipe. Luchtfilter moet je beetje mee oppassen bij een impreza. Zit je zomaar aan de 300 pk zonder al te veel rare dingen.
ik weet hoe je een subaru moet tunen hoor maar ik dacht altijd dat ze standaart wat mee vermogen hadden, ik vind het niet echt super veel is 105,5 pk per liter met turbo, mijn ax heeft 93 pk per liter zonder turbo. een honda 2000 heeft 125 pk per liter zonder turbo. maar goed neemt niet weg dat het mooie auto's zijn helemaal icm awd, wel ff goed warm rijden anders in het snel gebeurt met subaru pret
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gideon wrote:ik weet hoe je een subaru moet tunen hoor maar ik dacht altijd dat ze standaart wat mee vermogen hadden, ik vind het niet echt super veel is 105,5 pk per liter met turbo, mijn AX heeft 93 pk per liter zonder turbo. een honda 2000 heeft 125 pk per liter zonder turbo. maar goed neemt niet weg dat het mooie auto's zijn helemaal icm awd, wel ff goed warm rijden anders in het snel gebeurt met subaru pret
De nieuwe versies hebben 245 pk/ 265 pk voor de Sti. Uit ook een 2 liter boxer. Ben ook wel blij dat het niet zo onwijs opgefokt is. Dan is er nog normaal mee te rijden, redelijk zuinig en betrouwbaar. Ze kunnen probleemloss 400.000 km draaien. De mijne heeft er net 170k op staan.
ja als ze goed warm gereden worden, kan je veel plezier hebben met zo'n auto. maar heelvaak (helaas) gebeurt dat niet met de auto's eigenlijk zou elke auto met turbo standaart uitgerust moeten worden met turbo timers
Gideon wrote:ja als ze goed warm gereden worden, kan je veel plezier hebben met zo'n auto. maar heelvaak (helaas) gebeurt dat niet met de auto's eigenlijk zou elke auto met turbo standaart uitgerust moeten worden met turbo timers
Kan inderdaad. Gewoon rustig warmrijden. En de turbo goed laten afkoelen door minstens een minuut stationair te laten draaien. Deze auto is van iemand geweest die veel in Polen kwam en veel lange stukken heeft gereden.
das wel gunstig voor het blok en de koppeling e.d meestal als de persoon een beetje respect heeft voor z'n motor laten ze hem wel uitdraaien. of het laatste stukje rustig aan doen is ook geen probleem
Gideon wrote:das wel gunstig voor het blok en de koppeling e.d meestal als de persoon een beetje respect heeft voor z'n motor laten ze hem wel uitdraaien. of het laatste stukje rustig aan doen is ook geen probleem
woont hier in wezep een jongen met een Subbie die rijdt 's ochtends vroeg bij z'n huis weg en 100mtr verder op gaat hij al plankie, die heeft ook al stage 1 gehad. maar is zo ver heen dat ik een paar maand geleden met de Bx 16 erachter aan zat. kon ik hem gewoon bijhouden. de subbie moest 300 pk hebben:P
Gideon wrote:woont hier in wezep een jongen met een Subbie die rijdt 's ochtends vroeg bij z'n huis weg en 100mtr verder op gaat hij al plankie, die heeft ook al stage 1 gehad. maar is zo ver heen dat ik een paar maand geleden met de Bx 16 erachter aan zat. kon ik hem gewoon bijhouden. de subbie moest 300 pk hebben:P
Dat schiet niet op nee... Er zijn ook subbie 1.6-en met een WRX pakket... haha
haha ja volgens mij heb ik die weleens zien rijden in lisse. maar ik vind het echt zonde, ik stikte bijna in de auto van de rook die eruit kwam, en het is best een mooie wagen een rooie subaru met een wrx vleugel achterop en gouden velgen ziet er goed uit hoor maar, zo jammer dat ie hem zo aftrapt
Gideon wrote:haha ja volgens mij heb ik die weleens zien rijden in lisse. maar ik vind het echt zonde, ik stikte bijna in de auto van de rook die eruit kwam, en het is best een mooie wagen een rooie subaru met een wrx vleugel achterop en gouden velgen ziet er goed uit hoor maar, zo jammer dat ie hem zo aftrapt
Gideon wrote:hm ik weet dat het heel hard trekt maar dacht altijd dat die dingen 260 pk hadden ofzo valt me wel een beetje tegen onze cx 2.5 gti turbo 2 heeft net zoveel koppel:S
Maaaar, een impreza heeft 4wd, kun je nog eens lekker snel mee wegrijden, een cx niet.
TB wrote:Origineel levert ie 211 pk. Het koppel is voor een 2000cc motor behoorlijk wat, mede dankzij de turbo. Ze zijn vrij simpel te tunen dmw dumpvalve, uitlaat (scheelt heel veel bij turbo) en downpipe. Luchtfilter moet je beetje mee oppassen bij een impreza. Zit je zomaar aan de 300 pk zonder al te veel rare dingen.
Niet dat ik verstand heb van motoren en tunen, maar van 211 naar 300 pk door middel van enkele dingen die ze voor een paar knaken in de fabriek er ook al op hadde kunnen zetten?
Het zijn niet de goedkoopste dingen. Maar veel Impreza eigenaren zitten rond dat vermogen. Ben ik niet van plan trouwens. Vind m snel zat zo. Wil ik nog harder pak ik de motor wel
Maaaar, een impreza heeft 4wd, kun je nog eens lekker snel mee wegrijden, een cx niet.
TB wrote:Origineel levert ie 211 pk. Het koppel is voor een 2000cc motor behoorlijk wat, mede dankzij de turbo. Ze zijn vrij simpel te tunen dmw dumpvalve, uitlaat (scheelt heel veel bij turbo) en downpipe. Luchtfilter moet je beetje mee oppassen bij een impreza. Zit je zomaar aan de 300 pk zonder al te veel rare dingen.
Niet dat ik verstand heb van motoren en tunen, maar van 211 naar 300 pk door middel van enkele dingen die ze voor een paar knaken in de fabriek er ook al op hadde kunnen zetten?
PS zal je nog vies tegen vallen hoe hard zo'n cx trekt, niet dat ie een subaru bij houdt maar daar moet je je niet in vergissen in zo'n auto