Weer eens wat anders gekocht :)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Weer eens wat anders gekocht :)

Post by TB »

Ik heb gisteren een andere auto gekocht. Let op: de AX gaat niet weg! Die hou ik voor woon-werk verkeer gezien de lage kosten.

Heb een Subaru Impreza GT Turbo 555 gekocht. De auto komt uit augustus 1998 en is volledig onderhouden volgens de boekjes. De kleur is Mica blauw en heeft uiteraard gouden Impreza velgen. De auto is in volledige originele staat en voorzien van 4 x el. ramen, airco, cruise control etc. Heerlijke kuipstoelen en een lederen Nardi sportstuur.

Hieronder een fotootje die ik gisteravond, bij de garage waar ie staat, heb gemaakt.

Image

Groeten Tom.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

gelijk een tip. Niet met de handrem spelen. kan je tussen en achterdif niet tegen. vierwielaangedreven rallyauto's ontkoppelen namelijk de tussendifs als de handrem aangetrokken wordt.
Je zou niet de eerste liefhebber zijn die na een middag parkeerplaats aanvegen met zijn awd stilstaat, gebruik het vermogen om dit voor elkaar te krijgen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Zooo dat is voor mij dus een droomauto :lol:

Pfff loterij gewonnen of zo . (geintje )

Maar veel plezier ermee , en heeeeel zuinig op zijn .
ER IS WEER EEN Image. C 1

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Bedankt voor de tip!

Nu ben ik al helemaal geen handremtrekker. Deed ik met de BMW altijd met het gas, veel leuker.

Dit was voor mij toen ik nog op de middelbare school zat een droomauto. Daarna toch meer gek geworden van het merk BMW vanwege de 6 cilinders en de achterwielaandrijving. Maar eentje helemaal naar m'n zin is gewoon veeeeeels te duur. En eigenlijk is dit gewoon veel leuker. Meer dan genoeg vermogen en toch een behoorlijk luxe auto. En best exclusief. Het interieur is echt werkelijk nog in nieuwstaat.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

gefeliciteert met je aankoop wil graag een keer met je sprinten :twisted:
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Gideon wrote:gefeliciteert met je aankoop wil graag een keer met je sprinten :twisted:


Wat neem ik dan mee? De Impreza of de Yamaha R6??
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

impreza natuurlijk
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Gideon wrote:impreza natuurlijk


Haha ok :) Moeten er wel wat bochten inzitten he!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

tenminste als je hem dan nog hebt. als het meezit heb ik over een halfjaar een 1.6 16v turbo in me ax liggen.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

16v blok(50.000km) incl kabelboom + nieuwe koppakking
gesmede zuigers
16V Saxo/PUG ECU
Custom-made spruitstuk
IHI RHF5B Turbo
HKS Universal Dumpvalve incl. lasflens.
dit zijn de specs
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Gideon wrote:tenminste als je hem dan nog hebt. als het meezit heb ik over een halfjaar een 1.6 16v turbo in me AX liggen.


Weet niet hoelang ik deze hou... dit is al de 9e auto in 4 jaar tijd.....
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

ja ik heb er in 3 jaar ook al een tiental auto's gehad
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Soms wil je weleens wat anders he :)
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

haha ik heb heel vaak dat ik een andere auto tegen kom wat ik weleens wil proberen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

TB wrote:
Gideon wrote:impreza natuurlijk


Haha ok :) Moeten er wel wat bochten inzitten he!


Bochtenwerk wil ik het ook wel tegen je opnemen hoor, je staat er versteld van wat een set koni demper en veren met je ax doet + een setje goeie klevers. :P zeg niet dat ik sneller ben hoor maar wil het zeker wel proberen. daar ben ik niet vies van :twisted:
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Een impreza..laat mijn vriend het maar niet horen...die heeft er ook een gehad. Dat zijn gave auto's. Als je de straatversie van de rally hebt kun je ook door blijven rijden als je een stukkie berm moet nemen.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

nou dat kan met de normale ook wel hoor, zo impreza heeft uberhaupt wel vermogen zat om een keer flink een bospad te nemen met mulzand
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Het is inderdaad zo een rally afgeleide impreza. Erg korte verzetten van de versnellingsbak, sportstuur, kuipstoelen, 211 pk en 290 Nm koppel. En de All Wheel Drive.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

hm ik weet dat het heel hard trekt maar dacht altijd dat die dingen 260 pk hadden ofzo valt me wel een beetje tegen onze cx 2.5 gti turbo 2 heeft net zoveel koppel:S
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

hoeveel heeft de auto trouwens gedraaid?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Post Reply