wanneer onderhoudsbeurt?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
wanneer onderhoudsbeurt?
Mijn ax heeft voor het laatst in 2004 een kleine beurt gehad. Km stand is niet te lezen kan 135.000 zijn maar ook 155.000. In nov 2005 in de motorolie ververst. Wanneer is mijn auto weer toe aan een kleine of grote beurt?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
ik denk nu al wel even geleden. per hoeveel km weet ik niet percies. maar ik denk dat na 2 jaar het welw eer een keer mag.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
om de 10duizend km. moet je ong. een kleine beurt/grote beurt uitvoeren.
Filtertjes en olie verversen.
Olie verversen is heel makkelijk zelf te doen en kost niet zo veel maar is zeker aan te raden.
Als er 135000 staat zou ik het morgen doen, maar waarschijnlijk is in nov de kleine beurt uitgevoerd en zal er dus wel 155000 staan.
Filtertjes en olie verversen.
Olie verversen is heel makkelijk zelf te doen en kost niet zo veel maar is zeker aan te raden.
Als er 135000 staat zou ik het morgen doen, maar waarschijnlijk is in nov de kleine beurt uitgevoerd en zal er dus wel 155000 staan.
ik heb het onderhoudsboekje voor me liggen. ik zit ook te kijken wat er tijdens een kleine beurt gedaan wordt, want daar heb ik geen idee van. Nou heb ik een pagina gevonden met klein onderhoud en dan een hele lijst met km standen en stukjes als verversen en vervangen enz. ik neem aan dat dat aangeeft wat er moet gebeuren. Ik snap het onderhoudsboekje nog niet helemaal geloof ik..
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Ik zou wel ff een grote beurt geven idd aan je ax-je.
De belangrijkste dingen:
Olie verversen, is dus bij jou niet nodig.
Koelvloeistof vervangen.
Nieuw luchtfilter.
Nieuw brandstoffilter
Ashoezen checken op lekkage.
Remmen controleren.
Bougies vernieuwen.
kleppendekselpakking controleren op scheurtjes/lekkage en evt. vervangen.
Als de auto stroef schakelt kan je ook even de v-bakolie vervangen en/of de schakelstangen inspuiten met WD40.
Is allemaal zelf te doen, als je vragen hebt kan je ze hier stellen.
De belangrijkste dingen:
Olie verversen, is dus bij jou niet nodig.
Koelvloeistof vervangen.
Nieuw luchtfilter.
Nieuw brandstoffilter
Ashoezen checken op lekkage.
Remmen controleren.
Bougies vernieuwen.
kleppendekselpakking controleren op scheurtjes/lekkage en evt. vervangen.
Als de auto stroef schakelt kan je ook even de v-bakolie vervangen en/of de schakelstangen inspuiten met WD40.
Is allemaal zelf te doen, als je vragen hebt kan je ze hier stellen.