Ellen aka misswibbel (AX 1.4D First '93)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik zal ff voor d'r bedanken
gisteren weer ff haar autootje geleend om met Sjoerd de grijze GT verder uit elkaar te halen. Nog een Oosterse 16-klepper lopen klieren op de snelweg, hij was een beetje verbaasd dat we 'm gewoon konden bijhouden volgens mij
oh ff vergeten. Ellen heeft ook ICE nu! 8-inch fullrangers in de hoedenplank, die ook voor de sub zorgen. Er komt ws nog een composetje voorin. Daarnaast heeft ze mijn oude blaupunkt radio.
gisteren weer ff haar autootje geleend om met Sjoerd de grijze GT verder uit elkaar te halen. Nog een Oosterse 16-klepper lopen klieren op de snelweg, hij was een beetje verbaasd dat we 'm gewoon konden bijhouden volgens mij
oh ff vergeten. Ellen heeft ook ICE nu! 8-inch fullrangers in de hoedenplank, die ook voor de sub zorgen. Er komt ws nog een composetje voorin. Daarnaast heeft ze mijn oude blaupunkt radio.
kakanox wrote:gisteren weer ff haar autootje geleend om met Sjoerd de grijze GT verder uit elkaar te halen. Nog een Oosterse 16-klepper lopen klieren op de snelweg, hij was een beetje verbaasd dat we 'm gewoon konden bijhouden volgens mij
hmm ja, die ging ineens gas geven maar verdween na een paar km toch maar weer naar de rechter baan
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...
oops, niet uitgelogd
oops, niet uitgelogd
kakanox wrote:84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...
oops, niet uitgelogd
ellen.. of kaka...
als je denkt zuiniger te gaan rijden.. met een 1.6 dan moet ik je denk ik teleurstellen.. Wil je zuiniger rijden neem dan een 1.1
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Brutus wrote:kakanox wrote:84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...
oops, niet uitgelogd
ellen.. of kaka...
als je denkt zuiniger te gaan rijden.. met een 1.6 dan moet ik je denk ik teleurstellen.. Wil je zuiniger rijden neem dan een 1.1
Brutus, ik ben er nu zelf... en believe me, een originele NFZ (of zelfs NFT) loopt zuiniger dan een gekietelde KDY (1.4 monopoint). Multipoint is veel nauwkeuriger en efficienter, je moet 'm alleen dus niet gaan chippen...
Wat ook k*t werkt is 1.4 multipointinjectie op een 1.6 blok, daar gaat ie ook lekker van drinken.
Leuk voorbeeldje: Maat van me heeft een Corsa 2.0 16V met 240 pk, en zelfs die loopt 1:14-15 als je normaal rijdt... alleen niet op toeren jagen!
-
- Vlotte starter
- Posts: 25
- Joined: SunOct02, 2005 12:24:34 AM
- Location: Omgeving Utrecht
Nou,
Kevin heeft morgen weer een leuke dag: flink klussen aan mijn autootje!! Gelukkig is die van hem zondag aan de beurt en moet ik dan ook weer aan de gang (Boenen ). Er wordt morgen voornamelijk even wat onderhoud gedaan, ook gaan de nieuwe voorbandjes eronder en krijg ik nieuwe remmen voor, want de AX bromt en trilt gigantisch als je een beetje stevig afremt.
Een blokje hebben we inmiddels ook gelokaliseerd, daar moeten we (lees: moet Kevin ) binnenkort 500 kilometer voor Duitsland in rijden. Helaas is het geen 1.6 geworden, maar een 1.4. Kevin zegt dat de AX daardoor wat langzamer wordt, maar ook zuiniger.
Ik heb in elk geval vernomen dat het een motorblokje is uit een Peugeot 206 van 2002, en dat die auto net 25000 kilometer gelopen had, dus het is denk ik de moeite van de investering wel waard.
En zolang ie betrouwbaar en zuinig is en 180+ kan...
Owja, de bandjes:
Kevin heeft morgen weer een leuke dag: flink klussen aan mijn autootje!! Gelukkig is die van hem zondag aan de beurt en moet ik dan ook weer aan de gang (Boenen ). Er wordt morgen voornamelijk even wat onderhoud gedaan, ook gaan de nieuwe voorbandjes eronder en krijg ik nieuwe remmen voor, want de AX bromt en trilt gigantisch als je een beetje stevig afremt.
Een blokje hebben we inmiddels ook gelokaliseerd, daar moeten we (lees: moet Kevin ) binnenkort 500 kilometer voor Duitsland in rijden. Helaas is het geen 1.6 geworden, maar een 1.4. Kevin zegt dat de AX daardoor wat langzamer wordt, maar ook zuiniger.
Ik heb in elk geval vernomen dat het een motorblokje is uit een Peugeot 206 van 2002, en dat die auto net 25000 kilometer gelopen had, dus het is denk ik de moeite van de investering wel waard.
En zolang ie betrouwbaar en zuinig is en 180+ kan...
Owja, de bandjes:
misswibbel @ 1:23
courtesy of Kevin
courtesy of Kevin
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
die compound is niet zo heel hard. ze zitten er sinds vandaag onder en zijn fantastisch stil. Hebben minder grip dan de michelins achter, dat merk je wel, auto heeft iets meer de neiging om over de voorwieltjes te glijden nu. Mijn standaard testbochtje gaat nog steeds probleemloos met 115 op droog dus ik voorzie geen problemen... aangezien Ellen daar nooit boven de 70 komt lijkt me
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM