Waarom wordt hier zo apart gemod?

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Waarom wordt hier zo apart gemod?

Post by kevin.broke »

Topics worden gesloten omdat de moderators er geen heil in zien of omdat ze bang zijn dat er discussies uit ontstaan...

(voorbeeld uiteraard het technische topic gisteren, waarin Sohail zijn hulp aanbood op een niet nader te noemen event, en wat vervolgens geleid heeft tot zijn vertrek uit eigen beweging, en het inmiddels gesloten topic over die gebeurtenis)

...we zijn nu eenmaal een club, daar gebeuren dat soort dingen! En ook als bestuur heb je - ondanks dat die rechten je in de voorwaarden wel gegeven worden - de plicht om duidelijkheid te geven waar nodig over wat er wel en niet gepost mag worden.

Ongegrond posts weghalen heet geen besturen, maar politiebeleid!! In sommige gevallen heeft het ook wat trekken van censuur.

Graag jullie mening over het beleid binnen de AXClub

Ik ben overigens bang dat deze post niet lang zal bestaan. Ook uit hoe hiermee omgegaan wordt mogen leden uiteraard conclusies trekken.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik ben het helemaal met Kakanox eens. Zoals het er nu aan toe gaat, kan niet.

Tuurlijk kun je sommige posts verwijderen omdat het nergens meer over gaat, maar op dit moment worden ALLE posts verwijderd zodra ze volgens de "moderators" niet "relevant" zijn.

Het topic waar het onder meer over gaat (het bekende technische topic) is een perfect voorbeeld hiervan. Het kwam zelfs voor dat een clublid (Sohail) hulp aanbiedt en vervolgens wordt gewezen op het feit dat dat niet "relevant" is.

Als het zo moet, ben ik benieuwd waar het op gaat uitlopen.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Re: Waarom wordt hier zo apart gemod?

Post by gertjuh »

kakanox wrote:Graag jullie mening over het beleid binnen de AXClub


Om eerlijk te zijn vindt ik het prima gaan hoor...
Geen problemen mee wat mensen zeggen enzo...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik snap 't niet met mijn 3 tot 4 jaar verstofte vmbo-opleiding.:oops:


ik heb toch niet een verkeerde Post gemaakt ofzo?

anders wil ik 't graag horen... :?


Greetz
DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

DuFF wrote:ik snap 't niet met mijn 3 tot 4 jaar verstofte vmbo-opleiding.:oops:


ik heb toch niet een verkeerde Post gemaakt ofzo?

anders wil ik 't graag horen... :?


Greetz
DuFF


jij niet DuFF, maar je merkt vanzelf wat ik bedoel als je hier wat langer komt ;)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

OK,........ hier mijn mening....... :roll:

Ik heb vertrouwen in het bestuur, als het door meningsverschillen uit de hand dreigt te lopen weten zij perfect in te grijpen door dingen te verwijderen.

Het altijd maar tegen de regels in proberen te gaan bereik je niets mee,.... over regels zijn nagedacht, en overal is een reden voor !!!!!!

dus zit aub niet te zeiken...... heb vertrouwen. :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dit is al de zoveelste reactie waarin je uithaalt naar het bestuur Kevin. Nou weten we het wel.

Verhaal van Sohail. Overal op het forum kwamen berichten van 1 en dezelfde sleutelmeeting. Soms 2 keer in 1 topic. Toen dit werd weggehaald door een moderator kwam er een hoop gezeur op gang. Als je keer op keer hetzelfde bericht post wordt het op een gegeven moment weggehaald, als je een bericht dubbelpost wordt het weggehaald, als je dingen zegt die niet door de beugel kunnen wordt het weggehaald. Dat houd het forum overzichtelijk netjes en redelijk utopisch voor bijna iedereen. De eindbeslissing ligt bij de moderators en uiteindelijk het bestuur ook als een lid het hier niet mee eens is.

persoonlijke noot. Wat een hoop gezeik over het feit dat iemand het er niet mee eens is dat zijn bericht verwijderd is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

het beleid is super hier!! Wordt veel onzin gepost en gelukkig wordt dat af en toe verwijderd!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik sluit me volledig bij Aad, Sander en Geert aan.

Loop hier nu alweer dik 2 jaar mee en ben het volledig eens met de gang van zaken.

Als het je niet aanstaat zoek je toch een ander forum? Ik weet zeker dat er geen ander forum te vinden is waar het zo gemoedelijk gaat en waar iedereen elkaar kent. Ik zie tenminste alweer uit naar de camping-meeting, reuze gezellig!
Last edited by arnie on WedJan04, 2006 6:47:37 PM, edited 1 time in total.
Freude am Fahren.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Die laatste opmerking leek me niet nodig/verstandig, dat is olie op het vuur gooien.


Ik vind het mod-beleid overigens verder ook wel ok. Meestal :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Wat mij betreft vind ik dat de moderators goed werk verrichten. Het is noodzakelijk berichten te verwijderen om een duidelijk en overzichtelijk forum te houden. Volgens mij kan dat her en der zelfs nog wel een beetje strakker volgens de regels, zodat de informatieve forums informatief blijven en niet uitmonden in een nietszeggende slowchat. Voor de overige dingen kan men dan wel in het club cafe terecht. Als er een meeting is (wat voor meeting dan ook) dan hoeft dat niet in meerdere topics naar boven gebracht te worden, 1 duidelijk topic in het meetingsforum is dan voldoende. Mensen die een meeting organiseren kunnen het ook onder de aandacht brengen dmv de ondertitels. De club is zo groot geworden dat regeltjes noodzakelijk zijn, en daar heeft iedereen zich aan te houden. Ben je het er niet mee eens dan kun je het bestuur daarop aanspreken. Al met al ben ik het dus met het bestuur eens, en heb vertrouwen in de moderators van het forum.
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Ik lees hier al een tijdje mee, en vindt het naar mijn mening goed gaan ! niks op aan temerken.

En ik zit hier gratis, hoef er niks voor tedoen en als ik weg wil kan ik weg, dus waarom zou ik zeiken... :!:
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben zelf lid van toch wel een forumpje of tien.. en ik kan zonder blikken of blozen zeggen dat dit toch wel 1 van de beste qua moderaten..

we hebben het vd zomer gezien op citrosport.. het kan opeens uit elkaar klappen, en dan heb je een strak beleid nodig om alles op de been te krijgen. Als je netjes met een strak beleid begint, dan hoef je straks de rommel niet op te ruimen..

ik geloof echter dat bepaalde leden zich ook meer gemoderate voelen dan andere.. dat kan ik me ook wel voorstellen, maar in veel gevallen ligt dat niet aan de moderator, maar aan de schrijver vd post.

en als ik me niet vergis zijn er iig 2 fora's waarvan ik weet die ons beleid als voorbeeld gebruiken.. dan doe je het toch volgens mij niet zo heel slecht? :)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Wat mij betreft kan het zelfs verbeterd (jah, nog strikter) worden door hetzelfde systeem als de Saxo16v te hanteren, hier kunnen medeforumers een knopje aanklikken waarin het niet helemaal goed gaat,....na dit knopje kan een moderator kijken wat er fout gaat, en ingrijpen indien nodig.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmm appart systeem, zal dr es naar kijken idd.. denk niet dat dit een oplossing is voorlopig.. maar wel een interessante functie ;)

ik denk dat er wel bij belangrijke moderator actie's een pbtje aan vooraf kan.
dat probeer ik tenminste wel te doen, tenzij het echt niet relevant is of zo duidelijk dat het fout is dat ze schrijver het zelf ook wel weet..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat is idd een goed systeem, wijzen op problemen. Dan hoeven de moderators minder moeite te doen om te zoeken naar "ongeldige" posts.

Ik ben het overigens niet eens met dat er hier niet te streng gemod wordt zoals velen zeggen, maar dat hadden jullie al gemerkt... Ik heb bijvoorbeeld ooit een opmerking geplaatst in een aangeboden topic over de kuipstoeltjes van Geert, dat die niet lekker zitten als je erg lang bent (1.90/meer).

Dat werd weggemod, vervolgens koopt Browny ze, en verkoopt ze weer, want.... ze zitten niet lekker als je te lang bent.

Denk dat het belangrijker is dat mensen dingen gaan wegmodden als er echt aanstoot aan genomen wordt of het "gevaar" oplevert voor het voortbestaan van de club op wat voor manier dan ook.

En dat is met deze posts in geen geval zo geweest.

Over die laatste opmerking: Die heb ik expres geplaatst om te zorgen dat de moderators dit topic NIET weg zouden halen. Resultaat; het werkt!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat we dit topic niet weggehaald hebben heeft niets met jou laatste opmerking te maken.

maar meer met het idee dat een discussie hierover en wat meningen wel even goed waren.. als iedereen nou zou vinden dat er te streng gemodd wordt, dan kunnen we dat aanpassen.. maar volgens mij zie ik daar nu geen reden toe.


overigens, die opmerking over die kuipjes hadden we het al over gehad, Browny had dit gelezen en toch besloten om ze aan te schaffen, dus die post heeft misschien hem wel even aan het denken gezet, maar mensen willen het toch zelf ervaren. die post lijkt me in dit geval geen goed voorbeeld.
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ik ben overigens bang dat deze post niet lang zal bestaan. Ook uit hoe hiermee omgegaan wordt mogen leden uiteraard conclusies trekken.


Ik zou zeggen lees bovenstaande reacties. Mocht je er een slotje op willen dan laat maar weten 8)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Nou jah, ik kan nie zeggen dat alles hier altijd vlekkeloos verloopt, maar om nou te zeggen dat ik niet tevreden ben met hoe et er hier aan toe gaat wil ik ook weer nie doen.

Ik kan wel zeggen dat ik een aantal van mijn posts nie terug kan vinden, waarvan de meest recente een paar dagen terug is. Had in de topic van SwatchyAXGTI waar hij zijn GTI aanbiedt, een post neergezet met o.a. et bericht dat als ik et geld had, ik wel een woordje met hem zou hebben over z'n auto.
Naast dat had ik ook 2 vragen gesteld wat nou pcies de schoonheidsfoutjes zijn en of die bumpers nou meegespoten waren of niet. Vervolgens heb ik hem in de avond een PB-tje gestuurd dat ik de financie?n wel rond zou kunnen krijgen. Dus jah, spammen of irrelevante dingen posten heb ik niet gedaan, maar toch is me post weg!
Misschien irrelevant om te zeggen dat ik em misschien wel zou kopen als ik et geld had, maar had er toch nog wel 2 vragen bij gezet die niet zo irrelevant waren.
Niet dat mij dat zo erg veel uitmaakt in dit geval, maar toch wel jammer dat die posts zomaar gewist worden zonder enige uitleg over waarom.

Dat stond dus ook in het mailtje van Sohail, dat hij niet pcies wist waarom zijn berichten werden gewist. Als dit niet steeds kwakkeloos gedaan werd, had alles misschien rustig uitgepraat kunnen worden en had hij misschien nog op et forum gebleven.
Nou is iemand, met naar mijn inziens een goede toegevoegde waarde, kwijt en dat betreur ik toch best wel. Want het had gewoon heel simpel uitgepraat kunnen worden en dat is niet gebeurd...
En dat ik ook graag had geweten waarom mijn post nou pcies gewist werd, is bij deze ook bekent. Gewoon een berichtje van "hey, om deze reden heb ik je post weggehaald" of "omdat dit en dit gezegd wordt, verwijder ik je post(s)" en dan wordt een hoop onduidelijkheid ontnomen.

Maar blijf, naast dat allemaal, toch wel vinden dat et er hier soms toch wel redelijk kinderachtig aan toe kan gaan. Zolang je hier zit en een AX rijdt, is et goed. Maar zodra je een andere auto hebt en toch hier wilt blijven surfen, ben je meteen et zwarte schaap.
Dat heb ik nu al meerdere keren gezien, bij verschillende mensen, en ik vind et toch jammer dat dat gebeurd. Laat mensen gewoon in hun waarde. Als zij niet meer in een AX willen rijden, laat ze. Dat ze misschien daarna weer terugkomen op hun beslissing, is iets wat ze zelf wel kunnen ondervinden, maar ga ze in de tussentijd niet lopen afzeiken.
Nou weet ik wel dat dat niet al te gek veel te maken heeft met hoe de moderators te werk gaan hier, maar dat ik toch nog zulke berichten heb kunnen lezen (ook oude), is toch best jammer. Die hadden dan ook gewist kunnen worden...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mekkio, ik ben het gedeeltelijk met je eens..
idd zie ik ook vaak berichtjes van mensen richting mensen zonder ax.. we hebben hier een vrij open beleid qua auto's, dus we moeten ook iedereen verwelkomen.. dat hier af een toe een opmerking over valt is natuurlijk logisch en dat niet iedereen itneresse op kan brengen voor alle auto's, lijkt me ook vanzelfsprekend. Dat kan ik neit eens voor alle ax-en :oops:
echter als je ons daarin vergelijkt met andere autoclubs, doen we dat zeker niet slecht.. ik ben bij 3 verschillende peugeot clubs verwijderd omdat ik een ax had.. bij het astragsi forum kreeg ik gelijk een berichtje waarin ik mezelf moest verantwoorden.. nah dan doen we het hier nog niet zo slecht..

over het 'sohail' verhaal, wees niet getreurd, ook wij vonden het jammer dat het zo ging en naar alle waarshcijnlijkheid komt sohail gewoon weer terug, dat hopen wij athans. Het is echter niet zo dat Sohail ten tijden van de hier geplaatste mail nog niet wist waar het over ging, maar dat hier wat meer overleg over had mogen zijn, tsja, dat weten wij nu achteraf ook.

Er worden idd door de moderators veel berichten verwijderd of soms aangepast/verplaatst. helaas is het voor ons niet altijd helemaal duidelijk wat de bedoelingen vd poster zijn, er staat in de 'faq' van het verkoop gedeelte dat posts als 'tsja als ik het geld had' inprincipe niet horen, dus die worden verwijderd (inrelevant, zelfde als posts 'wow die is mooi' of 'eeks, die raak je nooit kwijt') al zou de verkoper op jou bericht nog kunnen reageren met een lagere prijs.

laten we het er maar op houden dat ook moderators mensen zijn, en dat ook wij zeker wel eens een fout maken of iets verkeerd inschatten..

maar we doen ons best! ;)

overigens wilde ik wel even namens bestuur/moderators iedereen met enige input in dit topic hiervoor bedanken, postief of negatief, we zullen het zeker meenemen in onze manier van werken, niet alles zal toegepast worden, maar wellicht komt het nog een keer naar voren in een overleg.
Image

Locked