GT type 2 stuur --> passend op type 1

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

GT type 2 stuur --> passend op type 1

Post by Flamme »

mensen
zag toevallig vandaag op een koude sloop een GT stuur van type 2 liggen, deze wil ik in een type 1 inbouwen, is dit mogelijk volgens jullie ax-geni?en?
ik dacht er aan om de onderkant van het stuur een stuk af te schuren zodat deze wat verder op de naaf naar beneden komt en om de kappen rond het stuurhuis iets aan te passen zodat het stuur verder naar beneden komt en het knipperlichtaantikplaatje over te zetten van mn type 1 stuur.
zou dit realiseerbaar zijn?
:twisted:
Last edited by Flamme on FriDec30, 2005 7:11:24 PM, edited 1 time in total.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Het "rondje" achterop je stuur dat in de stuurkolom valt is van een T2 veel groter dan van een T1. Grotere diameter. Dat wordt nog flink bijschaven en je stuur wordt er niet mooier op... Ik heb met de sloper geprobeerd of een T2-stuur erin wilde en dat wilde wel..... als je er flink op ramde. Hoe het zit met knipperlichten daarna weet ik niet, de wagen reed toen al niet meer.

Misschien dat iemand hier het al eens heeft gedaan, maar als het makkelijk & handig was denk ik dat er wel al meer zouden zijn.
Kijk uit, een Cactussssss

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

heb ff gekeken, maar het word niet mooi, de knipperlichten zitten te ver weg van handbereik...
zie daarom aangeboden, wil graag ruilen tegen type 1! :lol:

HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by HellDuke »

Ik heb toevallig al een jaar of 2 een type2 stuur in mijn ax type1 zitten en t rijdt heerlijk hoor. T is ff wennen met dat je je vinger wat meer moet uitstrekken naar je kniperlichten, maar verder vind ik het een lekker stuurtje hoor!
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Post Reply