Lekkend dakraam?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Lekkend dakraam?

Post by Figuur »

Als ik met dit weer in mijn ax-je rijdt voel ik af en toe een druppeltje water op me vallen. Zou mijn dakraampje lekken of is dit condens?
Waarvoor is het rode knopje eigenlijk op mijn dakraam. Met het groene gaatie open en dicht maar het rode... :?:
Heb er wel eens op geduwd toen zei ie "klik" maar kon er niks aan zien en kreeg hem ook niet "unklik" :P

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by GTE »

dakraampjes zijn een ramp, zeker met de winter... krengen lekken volgens mij altijd
1721 cc Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Heb ook een elektrisch schuif-kanteldak in me ax maar na t wassen altijd evensmern met vaseline en nergens last van!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Lekkend dakraam?

Post by IceByte »

Figuur wrote:Als ik met dit weer in mijn AX-je rijdt voel ik af en toe een druppeltje water op me vallen. Zou mijn dakraampje lekken of is dit condens?
Waarvoor is het rode knopje eigenlijk op mijn dakraam. Met het groene gaatie open en dicht maar het rode... :?:
Heb er wel eens op geduwd toen zei ie "klik" maar kon er niks aan zien en kreeg hem ook niet "unklik" :P

Mijn gok is dat dat rode knopje is om je hele raam er uit te kunnen lichten.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

ik heb idd ook een lekkend dakraam. Volgens mij lekken die dingen altijd wel wat.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Joris wrote:Heb ook een elektrisch schuif-kanteldak in me AX maar na t wassen altijd evensmern met vaseline en nergens last van!

niet iedereen heeft altijd een pot vaseline in de auto liggen.. :roll: :lol:

maar dak ramen zijn een ramp als je een orgineel dak hebt kun je eens kijken of de rubbers nog zijn te bestellen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Kheb het rubber en me deurrubbers schoongemaakt en ingesmeerd met een daarvoor bestemde tube (gewoon vaseline lijkt me).

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Die dakramen zijn geen ramp joh, ze zijn ideaal :lol: Ik had er ook eentje die lekte. In de k-way. Dat was zeer simpel op te lossen door het mechansime los te schroeven, daar zit dan zo'n fiber pakking die verteerd was. Dus men neme een tube silliconenkit en dat is dan de nieuwe pakking. Opgelost lekkage.

Bovenstaande geld alleen voor de handmatig bediende (draaiknop) originele citroen dakramen, dus volgens mij heb jij geen drol aan deze informatie :wink: :roll: :oops:

Edit; heb je zo'n dakraam?
Image
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply