Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)
Moderator: webmasters
marc zegt: in beide gevallen tijd voro revisie??
je hebt de BMW om in te rijden.. en als je toch klepseals gaat vervangen, dan ben je al halverwege. dan moet alleen het onderblok nog uit elkaar?
ja ik weet het, had ik ook moeten doen! maar volgens mijn papieren had het blok pas 1000km gelopen na revisie
marc zegt ook: sterkte.. ik weet hoe het voelt!!
je zal zelf ook wel je adresjes hebben, maar CF-techniek in Krabbedijke heeft voor mij mooi en goed werk geleverd!
je hebt de BMW om in te rijden.. en als je toch klepseals gaat vervangen, dan ben je al halverwege. dan moet alleen het onderblok nog uit elkaar?
ja ik weet het, had ik ook moeten doen! maar volgens mijn papieren had het blok pas 1000km gelopen na revisie
marc zegt ook: sterkte.. ik weet hoe het voelt!!
je zal zelf ook wel je adresjes hebben, maar CF-techniek in Krabbedijke heeft voor mij mooi en goed werk geleverd!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:marc zegt: in beide gevallen tijd voro revisie??
je hebt de BMW om in te rijden.. en als je toch klepseals gaat vervangen, dan ben je al halverwege. dan moet alleen het onderblok nog uit elkaar?
ja ik weet het, had ik ook moeten doen! maar volgens mijn papieren had het blok pas 1000km gelopen na revisie
marc zegt ook: sterkte.. ik weet hoe het voelt!!
je zal zelf ook wel je adresjes hebben, maar CF-techniek in Krabbedijke heeft voor mij mooi en goed werk geleverd!
Ik ben er ook bang voor Marc. Maar mijn blok heeft maar 120dkm gelopen. Zal toch wel te maken hebben met het te lang stilgestaan hebben van de auto...
Ik bedoel, ik geef mijn auto echt wel eens op zijn donder, maar heb hem nog nooit verder getrokken als 6000 rpm. Het rode gebied begint bij mij op de 6500 rpm.
Ik heb zelf bij een revisiebedrijf stagegelopen. Ken dus een goed bedrijf dat is gespecialiseerd in koprevisie...
Freude am Fahren.
stilstaan is nooit erg bevordelijk voor een motor he..
olie glijdt langzaam naar beneden en zal uiteindelijk niet meer zitten op de plekken waar je het wel wilt, me kans dat het daar gaat oxideren..
bovendien heb je met kogellagers (die er bij ons niet inzitten, maar toch) de kans dat ze inzakken..
om het over het uitdrogen van pakkingen en het vast 'rotten' van bepaalde delen nog maar niette hebben
mjah dit zijn denk dingen die je zelf ook allemaal weet :P maar het niet wil weten dat heb ik tenminste altijd met dit soort dingen.. dat je niet in wilt zien wat er eigelijk moet gebeuren!
olie glijdt langzaam naar beneden en zal uiteindelijk niet meer zitten op de plekken waar je het wel wilt, me kans dat het daar gaat oxideren..
bovendien heb je met kogellagers (die er bij ons niet inzitten, maar toch) de kans dat ze inzakken..
om het over het uitdrogen van pakkingen en het vast 'rotten' van bepaalde delen nog maar niette hebben
mjah dit zijn denk dingen die je zelf ook allemaal weet :P maar het niet wil weten dat heb ik tenminste altijd met dit soort dingen.. dat je niet in wilt zien wat er eigelijk moet gebeuren!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:stilstaan is nooit erg bevordelijk voor een motor he..
olie glijdt langzaam naar beneden en zal uiteindelijk niet meer zitten op de plekken waar je het wel wilt, me kans dat het daar gaat oxideren..
bovendien heb je met kogellagers (die er bij ons niet inzitten, maar toch) de kans dat ze inzakken..
om het over het uitdrogen van pakkingen en het vast 'rotten' van bepaalde delen nog maar niette hebben
mjah dit zijn denk dingen die je zelf ook allemaal weet :P maar het niet wil weten dat heb ik tenminste altijd met dit soort dingen.. dat je niet in wilt zien wat er eigelijk moet gebeuren!
Idd, eigenlijk wist ik het allemaal wel van uitdroging enzo, maar je wilt stiekem niet geloven dat die van jouw dat na 6 jaar stilstaan ook heeft..
Probleem is nu het koude weer buiten. De loods waar hij in kan staan heeft geen verwarming en is dus geen pretje om te klussen. Moet het maar ff bij mijn stage gaan vragen. Die hebben net een nieuwe loods erbij gekocht en staat voorlopig nog leeg
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Haha, ik verklap 2 dingetjes... 205 en webers
Voor heel weinig geld
Zal wel gaar zijn, maar daar is wat aan te doen.
Voor heel weinig geld
Hoi,
Blok heeft niet volledig stil gestaan in die twee jaar, ik heb de auto wel meerdere malen
verreden. Maar er is niet meer mee op de openbare weg gereden, dit i.v.m. met de
apk die in 2003 verlopen is!
Hij heeft 203.000km gelopen.
Voor 50,- Euro mag ie wel weg, maar dan zonder de Webers!
Hoi,
Mail was wel doorgekomen, heb hem alleen een beetje laat gelezen (vandaag dus)
Prijs voor de Webers Euro 40,-, als je het blok erbij neemt!
Als het wat is, hoor ik je wel!
Zal wel gaar zijn, maar daar is wat aan te doen.
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
frisovangent wrote:Dat soort dingen moet je ook doen als je ouders op vakantie zijn arn?!
Ghehe, mijn papa is monteur geweest... Hij hangt dus nogal eens onder de kap... Bovenal hoort hij het meteen dat durf ik te wedden...
Ach hij gaat gewoon in de kast totdat ik weer een eigen AX heb.
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Komtie dan he!
Heb de AX vandaag een winterinspectie gegeven. Alles nagekeken en ff doorgesmeerd. Hij schakelde heel stroef. Heb de stangen schoongemaakt en ingespoten met WD40 en hij schakelt weer als een zonnetje.
Tevens de draagarmen en torsieas ff netjes schoongemaakt en ingespoten met wd40. Ik mis gelijk een heleboel piep en kraak geluiden vanuit het onderstel.
Kortom, hij ziet er niet alleen erg goed uit voor een alweer 18 jaar oude AX GT, maar zo rijdt hij ook nog eens. Enige punt van aandacht is de koppakking. Hij doet soms heel moeilijk met starten enzo
Heb de AX vandaag een winterinspectie gegeven. Alles nagekeken en ff doorgesmeerd. Hij schakelde heel stroef. Heb de stangen schoongemaakt en ingespoten met WD40 en hij schakelt weer als een zonnetje.
Tevens de draagarmen en torsieas ff netjes schoongemaakt en ingespoten met wd40. Ik mis gelijk een heleboel piep en kraak geluiden vanuit het onderstel.
Kortom, hij ziet er niet alleen erg goed uit voor een alweer 18 jaar oude AX GT, maar zo rijdt hij ook nog eens. Enige punt van aandacht is de koppakking. Hij doet soms heel moeilijk met starten enzo
Freude am Fahren.