Rock's wrote:Ik denk dat winterbanden weldegelijk nut hebben,........ anders zouden ze niet verkocht worden.... dan zou de ANWB wel lopen te janken samen met de consuentenbond enzo........
Winterbanden worden getest voordat ze op de markt komen, een zaklamp die geen licht geeft komt toch ook niet op de markt.......
Verders worden ze altijd weer geoptimaliseerd, dit om de concurentie voor te blijven.
een zaklamp die geen licht geeft komt niet op de markt, maar als er zaklampen op de markt komen die in de winter minder zouden moeten reflecteren op sneeuw en het scheelt uiteindelijk geen donder hoor je niemand piepen.
Mijn punt was vooral dat winterbanden wel werken, maar alleen maar echt presteren op sneeuw - op ijs is er geen grip dus ook geen grip te verbeteren, tenzij je spikes hebt. En op water verlies je m.i. gewoon kostbare meters met hard remmen t.o.v. zomerse regenbanden of iig banden met een looprichtinggebonden profiel. Ik begon dit topic omdat het gevoel dat ik had nog eens vet ondersteund werd door een test die ik tegenkwam.
en @ Brutus: ik studeer in de avonduren, heb gewoon een fulltime baan. en 200 euro zorgkosten = met z'n tweetjes, waar we eerst nog geen 40 euro kwijt waren. Gerekend voor de basisbundel dan.
Ga nog ff kijken of het ergens anders goedkoper kan, bij onze huidige verzekering weg dus, maar vind het verschil compleet idioot.