peter wrote:Zo, ik kom net weer thuis, en daarmee is de eerste rit met de 16v een feit
Hij trekt echt als een idioot mits op toeren, hoeveel dat kon ik niet zien, want mn teller doet het nog niet... maar wat een lekker gevoel, eindelijk klaar! er zijn nog een paar afwerkpuntjes, en we moeten de garage nog opruimen, maar het belangrijkste is achter de rug Volgende meeting kom ik ff pimpen
cool gast, nogmaals GEFELICITEERD!!
Ben erg benieuwd naar hoe het eruit ziet bij jou onder de kap, volgende meeting dat jij er bent kom ik toch echt zeker eens een keertje kijken!
Een filmpje gaat er zeker komen, echter pas als ie goed loopt, 1 van de cilinders doet niet mee namelijk Het lijkt erop dat de injector van die cilinder word overgeslagen, en dat de andere 3 cilinders teveel benzine krijgen, die bougies zijn namelijk al heel snel zwart de 4e blijft brandschoon. Na het weekend gaat de kabelboom weer los, aangezien ik verwacht dat er iets niet goed zit aangesloten. Mocht dat wel allemaal goed zijn dan verwacht ik dat de injector niet deugt, of in het ergste geval dat ik een blok met motorschade heb gekocht, maar vooralsnog gok ik op de kabelboom.... word vervolgd
peter wrote:Een filmpje gaat er zeker komen, echter pas als ie goed loopt, 1 van de cilinders doet niet mee namelijk Het lijkt erop dat de injector van die cilinder word overgeslagen, en dat de andere 3 cilinders teveel benzine krijgen, die bougies zijn namelijk al heel snel zwart de 4e blijft brandschoon. Na het weekend gaat de kabelboom weer los, aangezien ik verwacht dat er iets niet goed zit aangesloten. Mocht dat wel allemaal goed zijn dan verwacht ik dat de injector niet deugt, of in het ergste geval dat ik een blok met motorschade heb gekocht, maar vooralsnog gok ik op de kabelboom.... word vervolgd
die motorschade zal wel meevallen. je bougies blijven meestal niet schoon als er van onderuit olie bij kan..
De reden dat ie op drie poten loopt lijkt gevonden Aan de injectoren zitten kunststof blokjes om de stekkers op aan te sluiten. Toen ik de hele handel los haalde bleek al dat 1 van die stekkers gewoon te bewegen was terwijl die andere 3 vastzaten. Bij het eruit halen van de injector brak de stekkerverbinding af.
Vanmiddag maar eens de plaatselijke Peugeot dealer met een bezoekje vereerd, en die heeft een nieuwe injector voor me besteld (?73,- ex btw). Gelukkig wilden ze de bobine die ik eind november gekocht had terug nemen en de boel verrekenen, dus als ik donderdag de injector ophaal krijg ik een eurootje of 40 er bij
Donderdag avond laat ik wel weten of het allemaal goed gekomen is
Zo ik heb je wie is wie ook helemaal doorgelezen (op doordringen van rob ) en ik vindt het iig super dat je je er goed doorheen gesleept hebt. Ik vindt het een super mooie uitdaging.
En als je nou een keertje in nieuwengein ben dan ben ik er zeker ook. Al is het alleen maar om te kijken hoe je dat gedaan hebt. Want interesse heb ik zeker omdat het sneller is dan een 1.4 carb...
Tof dat ie ff goed liep...
Succes nog verder en zal het in de gaten houden...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
Injector is vervangen, daarna gestart, klonk al iets beter, maar nog steeds niet optimaal, maar na een stukje warmgereden te hebben toch maar eens het gas tot de vloer ingetrapt, en ik kan jullie vertellen dat je daar haast bang van word Zo verschrikkelijk snel, das niet normaal meer Hij loopt dan als een zonnetje!