mhh zou kunnen is heel makkelijk te testen, onder je ontsteking op de plek waar de grote slang van de radiateur binnen komt zit die sensor. Een makkelijke manier om deze te testen is de motor eens goed warm te laten lopen en dan de stekker van de sensor eraf te halen. Als hij dan opeens stationear erg hard gaat lopen (krijgt geen signaal dat de motor warm is) dan werkt hij prima. Maar blijft hij evenhard lopen dan is er toch wat mis
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
menmulder wrote:mhh zou kunnen is heel makkelijk te testen, onder je ontsteking op de plek waar de grote slang van de radiateur binnen komt zit die sensor. Een makkelijke manier om deze te testen is de motor eens goed warm te laten lopen en dan de stekker van de sensor eraf te halen. Als hij dan opeens stationear erg hard gaat lopen (krijgt geen signaal dat de motor warm is) dan werkt hij prima. Maar blijft hij evenhard lopen dan is er toch wat mis
Houdt er erg in dat er 2 themperatuursensors in zitten. 1 voor het koelwater en 1 in het injectiehuis voor de lucht, beide zorgen voor verrijking van het mengsel.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
waar zit die 2 de sensor precies die van het koelwater werkt bij mij wel maar die 2 de kan ik niet vinden zou eventueel wel het probleem bij mij kunnen zijn
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
ja zit een groene en een blauwe ik als ik die op de termostaat zelf eraf trek gaat hij veel harder lopen deze werkt dus. daarnaast zit er nog een als ik die araf trek gebeurd er niks, maar dat is ook niet in het injectiehuis gedeelte zoals Gerard Maas zij dus
wat deze sensor meet geen idee???
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Jullie vergeten dat je met een bloed hete motor boven in de bergen wel-
eens ijskoude lucht kan aanzuigen en dan zal het mengsel toch iets rijker
moeten.Deze sensor zit dus bovenin het monopoint huis.Je ziet de 2 van de 4 draadjes er naar toe gaan.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
dus als ik het goed begriep als ik het luchtfilter en degelijke eraf haal precies in het midden van het injectiehuis hier lopen 2 zwarte snoertjes naartoe
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done