Carbu kuisen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bobke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Carbu kuisen

Post by bobke »

Hello,
kheb sinds eergisteren een ax 1.4 GT met carbu. Bij het vervangen van de luchtfilter keek ik ook eens naar de bovenkant van de carburator (??ntje met 2 kleppen: gasklep en choque? of klep die opengaat bij plankgas naar verluidt?) en die leek er me behoorlijk vuil bij te zitten.
Heeft er iemand ervaring met het kuisen van zo'n carbu? Speciale aandachtspunten/moeilijkheidspunten?
Motorolie en filter zijn reeds vervangen, evenals luchtfilter. V-bak olie volgt.
Kleppen ga ik ook opnieuw stellen enzo...

Groetjes,
bobke
Ze gaf me de keuze: zij of men GT-tje. Kheb haar altijd graag gezien...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

je hebt speciale carburateur reiniger hiervoor.. meestal bestaat dit uit 2 apparte flesjes.. 1tje waarmee je de carburateur kan zelf kan reinigen en een vloeistof dat je in je tank kan stoppen, maar wellicht kan je dit ook gewoon direct puur aan laten zuigen..

de carburateur die je hebt heeft 2 gaskleppen en 1 shoke klep,
de 2e gasklep komt ongeveer op 70% gas erbij, dus niet altijd, maar alleen als je m nodig hebt.. dit is gunstig voor het verbruik :P
Image

bobke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by bobke »

Thx, dus geen sproeiertje ofzo die je er moet uithalen en dergerlijken?
Die 2de klep gaat dus enkel niet open bij uitbollen of bij koude motor :wink:
Allessinds al bedankt
Ze gaf me de keuze: zij of men GT-tje. Kheb haar altijd graag gezien...

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Bij de Brezan verkopen ze een spuitbus met carburateur reiniger, inspuiten en laten inwerken, het ergste vuil veeg je met een doek weg. Starten van de motor, weer een beetje inspuiten en je hand erop, zodat de motor het goedje door de carb heen zuigt. Werkt prima, heb afgelopen zaterdag op die manier de carb van een AX gereinigd.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

en merkte je ook verschil toen ie schoon was of smaakte hij nog steeds het zelfde :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Heb de carburateur van m'n 2cv op het moment in de diesel staan. Ziet al heel wat vuil in de diesel drijven.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

tank_driver wrote:en merkte je ook verschil toen ie schoon was of smaakte hij nog steeds het zelfde :wink:

Er was duidelijk verschil, voor het schoonmaken sloeg de motor steeds af voor het stoplicht. Ook reed de auto sneller en soepeler, maar dat zal ook wel te maken hebben met de nieuwe bougies en een verotte bobine kabel die we vervangen hebben.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply