Ik heb een probleem met m'n remmen. Soms zakt het rempedaal bij het remmen vrij diep weg.
De meeste keren remt hij gewoon goed: rempedaal op normale hoogte en voelt hard aan. De auto trekt niet scheef bij het remmen.
Ik zet m'n geld op lekkende achterste remcilinders. Heb precies hetzelfde gehad. Dan wel druk, en hoe meer ik remde, hoe minder druk.
Ga eens onder de auto liggen en kijk eens of je remankerplaten (de achterkant van de remtrommels dus) nat zijn.
Dit hoeft trouwens niet pers? zo te zijn, bij een hele kleine lekkage zie je (nog) geen sporen, maar kan ie er toch beroerd om remmen. Een keertje de remtrommel openhalen en dus. Dan kan je het als het goed is wel zien.
is het zo dat als hij tot de bodem weggezakt is, hij nog wel remt.. en als je dan een keer pompt dat de druk en het remmen dan weer terugkomt?
dat heeft neonak namelijk ook.. en ik vermoed dat dat een lekke hoofdremcilinder is.. of athans 1tje met lekkage binnenin..
maar zoals Rob al zei, ga eerst even alles langs op lekkage, kijk ook naar je remleidingen.. krab ze es schoon met een staalborstel en kijk of er kratervorming is..
ververs ook je olie, lucht of vocht in je olie is niet bevordelijk bij het remmen, zeker niet als je veel remt en de olie dus warm wordt..
standaard dingen als dikte remschijven/blokjes/remschoenen controleren zoiezo natuurlijk.. en even kijken of alles nog gangbaar is..
klinkt als veel werk, maar het valt opzich wel mee.. wel is het handig om met 2 personen te zijn!
q01z wrote:is het zo dat als hij tot de bodem weggezakt is, hij nog wel remt.. en als je dan een keer pompt dat de druk en het remmen dan weer terugkomt?
dat heeft neonak namelijk ook.. en ik vermoed dat dat een lekke hoofdremcilinder is.. of athans 1tje met lekkage binnenin..
maar zoals Rob al zei, ga eerst even alles langs op lekkage, kijk ook naar je remleidingen.. krab ze es schoon met een staalborstel en kijk of er kratervorming is..
ververs ook je olie, lucht of vocht in je olie is niet bevordelijk bij het remmen, zeker niet als je veel remt en de olie dus warm wordt..
standaard dingen als dikte remschijven/blokjes/remschoenen controleren zoiezo natuurlijk.. en even kijken of alles nog gangbaar is..
klinkt als veel werk, maar het valt opzich wel mee.. wel is het handig om met 2 personen te zijn!
Onze AX heeft ook een hoofdremcilinder probleem (inwendige lekkage) het probleem uit zich als volgt:
- rempedaal intrappen en vast houden, voelt gewoon hard aan maar voet zakt langzaam naar beneden. direct daarna opnieuw intrappen en pedaal staat weer hoog.
Ik heb op het forum al eens gevraagd of iemand weet of de hoofdremcilinder zelf te reviseren is of dat er een nieuwe in moet?
Met de remmen zou ik niet te veel concessies doen. Ik zou gewoon voor een nieuwe hoofdremcilinder gaan. Weet niet wat zoiets kost maar dan weet je zeker dat je er vanaf bent.
En remvloeistof vervangen stelt niet veel voor. Het kost meer tijd dan dat het moeilijk is.
Toen k dit las dacht ik gelijk aan de hoofdremcilinder. Ik heb bij m'n vorige AX ook een lekke wielremcilinder achter gehad, maar daarbij was niets te voelen aan het pedaal.
Ik denk ook dat dit een lekke hoofdremcilinder is. FF vervangen he. Is maar een half uur werk en een hoofdremcilinder is niet duur. Dacht dat ik mijne 40? betaald had. Nieuw dus gene van op de sloop of een gereviseerde.